کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آخرین قیمت ها در بازار آجیل و شیرینی شب عید 1402

26 اسفند 1401 ساعت 18:21

بازار آجیل امسال از هر سال راکدتر است. بررسی‌های میدانی نشان می‌دهد افزایش شدید قیمت آجیل در بازار سبب شده است کمتر کسی نسبت به خرید آن اقدام کند.


به گزارش مردم سالاری آنلاین، در آستانه فرارسیدن نوروز، افزایش شدید قیمت آجیل و شیرینی سبب شده است بازار خرید این دو قلم کالای اصلی سفره نوروز نیز داغ نشود.
خبرآنلاین نوشت: بازار آجیل امسال از هر سال راکدتر است. بررسی‌های میدانی نشان می‌دهد افزایش شدید قیمت آجیل در بازار سبب شده است کمتر کسی نسبت به خرید آن اقدام کند . فعالان صنفی می‌گویند خریداران اجیل تنها برای مصرف شخصی و در محدوده اندک نسبت به خرید آجیل اقدام می‌کنند .
یکی از دارندگان واحدهای صنفی با شااره به اینکه بازار اجیل در چند سال اخیر با رکود مواجه بوده است، می‌گوید: یکی از مهمترین مشکلات این است که برخی سودجویان آجیل‌های مانده از سال‌های گذشته را راوری کرده و دوباره به بازار عرضه کرده‌اند. این آجیل‌ها کیفیت ندارد و بسار شور است و در نتیجه برای سلامتی مضر هستند.
گزارش‌های رسیده حاکی از آن است که بهای هر کیلو آجیل در بازار از محدودخ سهزاریصد زهار تومان شروع شده و بنا به میزان مغز و کیفت آجیل نیز میلیونی نیز می‌شود.
رئیس اتحادیه آجیل و خشکباردرباره قیمت‌ها در بازار گفت: آجیل مخلوط از ۳۰۰ هزار تومان تا ۶۵۰ قیمت گذاری شده است همچنین پسته هم در نمایشگاه‌های بهاره از ۵۷۰ تا ۸۵۰ هزار تومان عرضه می‌شود.
غلامرضا خدامی گفت: در مجموع بیش از ۲۷۰ قلم کالا شامل انواع خشکبار و آجیل شب عید عرضه می‌شود. مردم می‌توانند تا ۲۷ اسفند به نمایشگاه‌ها مراجعه و آجیل شب عید خود را با قیمت‌های مناسب از این نمایشگاه‌ها خریداری کنند.
به گفته او، قیمت هر کیلو آجیل ۴ مغز اعلاء و ممتاز با پسته اکبری ۶۵۰ هزار تومان است همچنین با پسته‌های دیگر مانند احمد آقایی ۶۰۰ هزار تومان می‌شود. خدامی گفت: قیمت‌های پسته به نوع ترکیبات مخلوط شده در آجیل متفاوت خواهد بود. قیمت آجیل‌هایی که تخمه دارد پایین‌تر است و از ۳۲۰ تا ۴۸۰ هزار تومان عرضه می‌شود.
حجم خرید شیرینی کاهش یافت
از سوی دیگر بر اساس اعلام رییس اتحادیه قنادان حجم خرید شیرینی از سوی مردم کاهش یافته و اغلب افزاد به جای خرید جعبه‌های دو تا سه کیلویی نسبت به خرید شیرینی در حجم پایین‌تر اقدام می‌کنند.
علی بهره‌مند با اشاره به اینکه قیمت شیرینی نرخ‌نامه ندارد، گفته است: قنادان به سود معقول نسبت به فروش شیرینی اقدام می‌کنند .
بررسی‌ها میدانی اما نشان می‌دهد برحسب کیفیت و درجه‌بندی قیمت هر کیلوگرم شیرینی دانمارکی بین ۹۰ تا ۱۱۰ هزار تومان، پای سیب بین ۱۰۰ تا ۱۲۵ هزار تومان، کیک یزدی بین ۷۰ تا ۸۵ هزار تومان، نارگیلی و گردویی بین از ۱۴۰ تا ۱۶۰ هزار تومان است . هر کیلو شیرینی کشمشی و زبان بین ۱۰۰ تا ۱۲۰ هزار تومان، کراکر گردویی بین ۱۰۰ تا ۱۲۰ هزار تومان، کیک نوتلا بین ۱۵۰ تا ۱۶۸ هزار تومان و قطاب برشی بین ۹۰ تا ۱۱۰ هزار تومان فروخته می‌شود.
منبع:خبرآنلاین


کد مطلب: 191962

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/191962/آخرین-قیمت-بازار-آجیل-شیرینی-شب-عید-1402

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir