کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

انجام ۱۱۳ سورتی پرواز در اورژانس هوایی

9 فروردين 1402 ساعت 8:10

رییس سازمان اورژانس کشور آخرین آمار اقدامات اورژانس کشور را در طرح نوروزی ۱۴۰۲ تشریح کرد.


به گزارش مردم سالاری آنلاین، «سید جعفر معیادفر» رییس سازمان اورژانس کشور درباره آخرین آمار خدمات ارائه شده در اورژانس کشور به مسافران نوروزی گفت: از ابتدای طرح تا هفتم فروردین ماه در اورژانس پیش بیمارستانی حدود ۷۲۳ هزار و ۱۴۲ تماس با سامانه ۱۱۵ داشته‌ایم که نسبت به سال گذشته ۲۵ درصد رشد داشته است. همچنین تعداد ماموریت‌های ما در این بازه زمانی ۲۰۴هزار و ۶۶۵ ماموریت بوده است که حدود ۳۸ هزار مورد از ماموریت‌های انجام شده ماموریت‌های ترافیکی بوده است.
وی ادامه داد: بیش از ۱۶۶ هزار مورد ماموریت‌های غیرترافیکی بوده است. در این بازه زمانی ماموریت‌های ترافیکی ۲۳ درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته است. ماموریت‌های غیرترافیکی نیز ۲۶ درصد رشد داشته است. همچنین در اورژانس هوایی ۱۱۳ سورتی پرواز داشته‌ایم که ۶۹ بیمار ترافیکی و ۴۴ بیمار غیرترافیکی به مراکز درمانی منتقل شده اند.
رییس سازمان اورژانس کشور خاطرنشان کرد: در ایستگاه سلامت نیز حدود ۷هزار و ۸۰۶ مورد مراجعه کننده داشته ایم. همچنین در این مدت مراجعه به بیمارستان‌ها و اورژانس‌های بیمارستانی دو میلیون و ۸۱۸ هزار و ۹۰ نفر مراجعه داشته‌ایم که از این تعداد ۴۶۴ هزار و ۵۰۷ نفر بستری شده اند. تا به امروز در این ایام ۱۱۲ هزار و ۱۲۰ مورد جراحی در بیمارستان‌ها انجام شده است که حدود ۳۶ هزار و ۶۷۷ مورد جراحی اورژانس بوده است و ۷۵ هزار و ۴۴۳ مورد غیراورژانس بوده است.
معیادفر با بیان اینکه اعمال جراحی انجام شده نسبت به سال گذشته ۱۰ درصد افزایش داشته است، تصریح کرد: بیشترین مراجعه به بیمارستان‌ها در ایام در استان‌های تهران، خوزستان و اصفهان انجام شده است.
وی درباره اقدامات اورژانس کشور در حوزه بهداشت خاطرنشان کرد: حدود ۱۵۷ هزار و ۳۰۱ مورد غربالگری در پایانه‌های مرزی زمینی و هوایی انجام شده است. از این تعداد حدود ۴ هزار و ۶۲۷ مورد تست بیماری‌های عفونی انجام شده است.
رییس سازمان اورژانس کشور درباره بازدید از مراکز عمومی و اقامتی گفت: ۵۲۵ هزار و ۹۲۸ مورد همکاران ما در این مدت از این مراکز بازدید داشته‌اند که ۴۶۱ هزار و ۷۳۰ کیلو مواد غذایی فاسد شدنی معدوم کرده‌اند همچنین هزار و ۹۳۰ مورد مراکز اقامتی و فروشگاههای غیربهداشتی پلمب شده است.
معیادفر درباره اقدامات اورژانس کشور در مناطق راهیان نور گفت: در مناطق دفاع مقدس نیز به ۲۷ هزار و ۸۹۰ نفر خدمات ارائه شده است.


کد مطلب: 192611

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/192611/انجام-۱۱۳-سورتی-پرواز-اورژانس-هوایی

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir