کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

روزانه ۲۵۰۰ خودرو در محورهای برون‌شهری توقیف می‌شوند

9 فروردين 1402 ساعت 9:50

جانشین رئیس پلیس راه کشور ضمن تشریح آخرین وضعیت ترافیکی جاده‌ها گفت: روزانه بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ دستگاه خودرو به دلیل ارتکاب به تخلفات گوناگون در محورهای برون‌شهری توسط همکاران ما توقیف می‌شود و یکی از تخلفاتی که توقیف خودرو را به همراه دارد، حرکت از شانه خاکی سمت راست جاده است.


به گزارش مردم سالاری آنلاین، «سرهنگ سیاوش محبی» درباره آخرین وضعیت ترافیکی راه‌های کشور گفت: امروز هم مانند روزهای گذشته ایام نوروز در اغلب محورهای مواصلاتی به صورت رفت و برگشت شاهد ترافیک پرحجم هستیم. در آزادراه تهران - شمال در طول مسیر شاهد ترافیک پرحجم و روان و در انتهای مسیر شاهد سه کیلومتر ترافیک سنگین هستیم و تردد در این محدوده به کندی صورت می‌گیرد. 
وی افزود: در محور چالوس در محدوده‌های سیاه‌بیشه و ولی‌آباد شاهد ترافیک مقطعی سنگین و در طول محور شاهد ترافیک پرحجم و روان هستیم. در محور هراز نیز ترافیک پرحجم و روان است و در آزادراه قزوین - رشت نیز ترافیک در مسیرهای رفت و برگشت پرحجم و در محدوده‌های رودبار و منجیل به صورت مقطعی سنگین است. 
جانشین رئیس پلیس راه راهور فراجا ادامه داد: در محور چالوس در محدوده پل زنگوله شاهد ترافیک سنگین هستیم و به دلیل پس‌زدگی ترافیک از آزادراه تهران – شمال، تردد به کندی صورت می گیرد، چراکه در انتهای آزادراه تهران – شمال، حرکت خودروها از چهار لاین به تک‌لاین تبدیل می‌شود و طبیعتا در چنین شرایطی پس‌زدگی ترافیک آزادراه به محور چالوس رخ می‌دهد. 
محبی خطاب به رانندگانی که در حال تردد در جاده‌ها هستند یا قصد انجام سفرهای نوروزی را دارند، گفت: به عموم عزیزان توصیه می‌کنیم که حتما مدیریت زمان داشته باشند، یعنی برای شروع سفر، محل‌های توقف و رسیدن به مقصد برنامه‌ریزی کنند، طول مسیر را جزو سفر خود بدانند و برای رسیدن به مقصد عجله نداشته باشند. عزیزانی که در محورهای مواصلاتی مختلف پشت ترافیک هستند، حتما صبر و حوصله لازم را به خرج دهند و با رعایت قوانین و مقررات با پلیس همکاری کنند. 
پلیس بدون اغماض با حرکت از شانه خاکی سمت راست جاده برخورد می‌کند 
جانشین رئیس پلیس راه کشور با تاکید بر این که حرکت از شانه خاکی سمت راست جاده حتما باعث توقیف خودرو خواهد شد، عنوان کرد: در ایام نوروز روزانه بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ دستگاه خودرو به دلیل ارتکاب به تخلفات گوناگون در محورهای برون‌شهری توسط همکاران ما توقیف می‌شود. یکی از تخلفاتی که توقیف خودرو را به همراه دارد نیز حرکت از شانه خاکی سمت راست جاده است که پلیس بدون اغماض با آن برخور می‌کند. 
این مقام ارشد انتظامی با بیان این که بستن کمربند ایمنی برای راننده و تمام سرنشینان خودرو الزامی است، اظهار داشت: عموم شهروندان سعی کنند که شروع سفر یا بازگشت از آن را به ساعات پایانی روز و تاریکی هوا موکول نکنند، چراکه رانندگی در طول شب نسبت به روز بسیار دشوارتر است. به همین دلیل، به هموطنان توصیه می‌کنیم که تا حد امکان روز را برای ادامه سفر اختصاص دهند و شب‌ها را به استراحت بپردازند. 
وی در پایان تصریح کرد: خوشبختانه در حال حاضر هیچ کدام از محورهای مواصلاتی اصلی کشور مسدود نیست. از عموم رانندگان می‌خواهیم در محورهایی که به دلیل بارندگی دچار لغزندگی شده است، با احتیاط بیشتری رانندگی کنند. 


کد مطلب: 192615

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/192615/روزانه-۲۵۰۰-خودرو-محورهای-برون-شهری-توقیف-می-شوند

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir