کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رصد بازار خودروهای داخلی؛

افت 40 میلیون «هایما S5 پلاس» در یک روز

17 ارديبهشت 1402 ساعت 23:00

کاهش نرخ دلار که در روزهای اخیر که به دفعات شاهد آن بودیم موجب شد تا بازار خودرو همانند روزهای اخیر شکل کاهشی خود را حفظ کند؛ بطوریکه پرطرفدارهای ایران خودرو امروز هم روند کاهشی خود را حفظ کردند.


به گزارش مردم سالاری آنلاین،با توجه به روند نرخ دلار امروز پرطرفدارهای ایران خودرو با افت 14 تا 40 میلیون در بازار قیمت‌گذاری شدند، افتی که «هایما S5 پلاس» بیش از سایر پرطرفدارها آن را تجربه کرد.
هرچند بسیاری از فعالان اقتصادی افت نرخ دلار را دلیل کاهش قیمت خودرو در بازار می دانند، اما برخی از بازیگران بازار خودرو به این نکته اشاره می‌کنند که طرح‌های پیش فروش و طرح عرضه یکپارچه خودرو بیش از همه در تغییر شکل و شمایل این بازار اثرگذار بوده است.
شاید بتوان گفت یکی دیگر از عواملی که بازار امروز را کاهشی کرده به اعلام قیمت خودروهای مونتاژی از سوی شورای رقابت باز می گردد. هرچند فعالان بازار خودرو به این نکته اشاره می کنند که برای مشخص شدن اثر این عامل در بازار باید کمی صبر کرد.    قیمت محصولات ایران خودرو
از جمله محصولات پرتیراژ ایران خودرو می‌توان به «207 پاناراما اتومات»، «هایما S5 پلاس»، «سمند سورن پلاس»، «رانا پلاس»، «دنا پلاس» و «دنا پلاس توربو اتومات» اشاره کرد.
رصد بازار خودرو نشان دهنده آن است که «سمند سورن پلاس» در بازار 617 میلیونی تومان قیمت گذاری شد و نسبت به روز گذشته افت 19 میلیون تومانی داشت. «هایما S5پلاس» هم در بازار یک میلیارد و 450 میلیون تومان قیمت گذاری‌ شد و افت 40 میلیونی را ثبت کرد.اما «رانا پلاس» هم در بازار امروز 562 میلیون تومان قیمت گذاری شد و افتی 14 میلیونی در بازار داشت. از سوی دیگر «دناپلاس» هم در بازار امروز 685 میلیون تومان قیمت گذاری شد و افتی 16 میلیونی را ثبت کرد.
«دنا پلاس توربو اتومات» هم با افت 35 میلیونی در بازار 790 میلیون تومان قیمت‌گذاری شد. اما در میان پرطرفدارهای ایران خودرو امروز «207 پاناراما اتومات» هم در بازار 950 میلیون تومان قیمت‌گذاری شد و در بازار تغییر قیمت نداشت.



کد مطلب: 195240

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/195240/افت-40-میلیون-هایما-s5-پلاس-یک-روز

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir