کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

باهنر:

اجرای قانون جدید در انتخابات آتی ریاست جمهوری بعید است

خبرگزاری ايرنا , 15 مرداد 1391 ساعت 19:21

محمدرضا باهنر دبیركل جامعه اسلامی مهندسین با یادآوری اینكه اصلاح قانون انتخابات در دستور كار مجمع تشخیص مصلحت نظام است، گفت: با توجه به طولانی بودن زمان اصلاح این قانون، بعید است در انتخابات آتی ریاست جمهوری، قانون جدید اجرایی شود


 'محمدرضا باهنر'  نایب رییس دوم مجلس شورای اسلامی عصر یكشنبه در نشست خبری در محل جامعه اسلامی مهندسین افزود: ‌قانون انتخابات بعد از بررسی در مجمع تشخیص مصحلت نظام به رهبر معظم انقلاب تقدیم می‌شود تا بعد از بررسی و نظر نهایی ایشان، به مجلس شورای اسلامی ابلاغ شود.

وی خاطرنشان كرد بعید است در طی چند ماه آینده كه انتخابات ریاست جمهوری را در پیش رو داریم، ‌این اصلاحات انجام شود.

باهنر در پاسخ به پرسشی درباره همزمانی انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر افزود: این نخستین بار است كه زمان انتخابات ریاست جمهوری با انتخابات شوراهای شهر همزمان شده است؛ به طور حتم این دو انتخابات تاثیر متقابلی بر هم دارند.

دبیركل جامعه اسلامی مهندسین تاكید كرد كه باید تلاش شود تا این دو انتخابات آتی از ظرفیت مشتركی بهره‌مند شوند؛ ضمن آنكه این دور انتخابات می‌تواند تجربه خوبی برای فعالان سیاسی باشد.

وی در پاسخ به پرسشی درباره اینكه آیا نامزد جبهه پیروان خط امام و رهبری برای انتخابات آتی ریاست جمهوری مشخص شده است یا نه؟ افزود: افرادی كه تاكنون نام آنها مطرح شده است به صورت انفرادی اقدام كرده‌اند اما این جبهه هنوز درباره فردی به نتیجه نرسیده است.

باهنر تصریح كرد كه در صورت رسیدن به جمع‌بندی لازم، نام نامزد مورد نظر این جبهه اعلام خواهد شد.

وی همچنین درباره فعالیت‌های جامعه روحانیت مبارز و جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: اگر آنان در مورد نامزدی به نقطه اشتراك برسند ما با جامعتین هماهنگ خواهیم بود.

باهنر در پاسخ به این سوال كه آیا وی و علی لاریجانی عضو فراكسیون رهروان ولایت هستند یا خیر گفت: 'بنده و آقای لاریجانی فرم عضویت این فراكسیون را پر نكرده‌ایم.'

وی افزود: اعضای فراكسیون رهروان ولایت به ما محبت دارند كه از ما دعوت می‌كنند تا در جلسات آنها شركت كنیم و اگر بنا باشد درباره دوری یا نزدیكی سیاسی به این فراكسیون صحبت كنم باید به این موضوع اشاره كنم كه به این فراكسیون نسبت به سیار فراكسیونها نزدیكتریم اما عضو رسمی آن نیسیتم.

** تاكنون تغییراتی در ساختار جبهه پیروان خط امام و رهبری رخ نداده است

وی در ادامه درپاسخ به پرسشی مبنی بر اینكه آیا قرار است 'كمال سجادی' سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری تغییر كند؟ تاكید كرد كه تاكنون تغییراتی در این جبهه رخ نداده است.

وی با یادآوری اینكه از نظر ساختاری اعضای شورای مركزی این جبهه توسط فردی انتخاب نمی‌شوند، افزود: اعضای شورای مركزی دبیران تشكل‌های زیرمجموعه این جبهه هستند؛ بنابراین ‌اگر بنا باشد سخنگوی این جبهه تغییر كند، به اطلاع عموم خواهد رسید.

**با رحیمی و ثمره‌هاشمی بحث سیاسی نمی‌كنم

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینكه آیا وی با محمدرضا رحیمی معاون اول رییس جمهوری و مجتبی ثمره هاشمی دستیار ارشد رییس جمهوری رابطه صمیمانه‌ای دارد، گفت: ارتباط ما با تك تك اعضای دولت جای خود دارد و ما با بسیاری از آنها ارتباط عاطفی داریم.

وی افزود: ارتباط ما تنها به اعضای هیات دولت منتهی نمی‌شود بلكه رابطه بنده با رییس جمهوری بسیاری طولانی و به ۲۰ سال قبل باز می‌گردد كه از آن زمان با هم همكاری سیاسی داشتیم.

وی ادامه داد:‌ اما در حوزه سیاست تلاش كردیم رابطه‌های كاری را با دوستی‌ها درهم نیامیزیم؛ رفاقت‌ها و دوستی ها در جای خود و وظایف نیز در جای خود معنا می‌یابند.

باهنر خطرنشان كرد، ‌رابطه بنده با آقایان رحیمی و ثمره هاشمی به نحوی است كه هیچگاه در بحث‌های خود، درباره مسایل سیاسی صحبت نمی‌كنیم.

وی افزود: اوضاع و احوال كنونی كشور به صورتی است كه كمیته‌های مشترك میان دولت و مجلس تشكیل شده است و همكاری دو قوه افزایش می‌یابد.


کد مطلب: 1953

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/1953/اجرای-قانون-جدید-انتخابات-آتی-ریاست-جمهوری-بعید

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir