کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

‍ فرهاد عبدالعلی‌پور رئیس جبهه اصلاحات استان اردبیل:

جبهه اصلاحات هنوز تصمیمی برای انتخابات ۱۴۰۲ مجلس ندارد

3 خرداد 1402 ساعت 9:41

جبهه اصلاحات یا شورای هماهنگی اصلاح طلبان  از سال ۷۶ موجودیت داشته و ارتباطی با فعالیت‌های انتخاباتی ندارد، عده‌ای درصدد هستند جلسات جبهه اصلاحات را انتخاباتی نشان دهند. فضای سیاسی کشور، عدم ثبات اقتصادی، تورم افسار گسیخته، نابسامانی معیشتی و ناامیدی مردم و جریان #خالص_سازی هیچ روزنه امیدی را برای انتخابات باقی نگذاشته است.


به گزارش مردم سالاری آنلاین، رئیس جبهه اصلاحات استان اردبیل تصریح کرد: ترس جریان‌های انحصارگرا از جبهه اصلاحات قابل درک است اما برخی از همین افراد و جریانات، با انحصارگرایی مضاعف در آینده از اتوبوس حاکمیت پیاده خواهند شد. تئوری "یا با ما یا بر ما" برای اتمسفر سیاسی فعلی جوابگو نیست، راه گریزی جز پذیرفتن تضارب آرا نیست.


سال ۹۴ تجربه‌ بزرگی برای جبهه اصلاحات بود، کاندیداهای اجاره‌ای پاشنه آشیل اصلاحات شدند. از ۱۸۰ نماینده‌ای که با لیست امید به مجلس دهم راه یافتند، ولی فقط ۹۰ نماینده در فراکسیون امید شرکت می‌کردند و این تغییر موضع باعث شد به اهداف ترسیمی در جریان اصلاحات نرسیم که باعث ناراحتی مردم از اصلاحات شد.

رد صلاحیت گسترده کاندیداهای اصلاحات در انتخابات مجلس یازدهم در سال ۹۸ و آماده کردن میدان برای پیروزی بدون رقیب برای یک جناح خاص نمی‌تواند متضمن دموکراسی باشد، حتی وضعیت اقتصادی فعلی هم به دلیل حذف گسترده سال ۹۸ است، یکدست سازی حاکمیت تجربه تلخی برای مردم و جمهوری اسلامی و در آخر باعث ناامیدی مردم خواهد شد.

جبهه اصلاحات زمانی در انتخابات حضور خواهد داشت که به کاندیداهای اصلاح‌طلب اصیل صلاحیت و اجازه حضور در فضا را بدهند، هر چند ماقبل از ترکیه حماسه دوم خرداد ۷۶ را تجربه  کرده‌ایم  ولی امیدواریم حاکمیت از انتخابات ترکیه درس بگیرد و با درک زبان نسل جدید فضای سیاسی را جهت مشارکت مردم و حضور سلایق مختلف باز کند.
 


کد مطلب: 196205

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/196205/جبهه-اصلاحات-هنوز-تصمیمی-انتخابات-۱۴۰۲-مجلس-ندارد

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir