کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

بلغارستان حزب‌الله را به بمبگذاری متهم کرد

17 بهمن 1391 ساعت 21:39

وزیر کشور بلغارستان حزب‌الله را به دست داشتن در بمبگذاری در اتوبوس حامل اسرائیلی‌ها طی ماه جولای متهم کرد که این امر با استقبال نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی مواجه شد


به گزارش فارس به نقل از الجزیره، «تسوتان تسوتنو»، وزیر کشور بلغارستان امروز حزب‌الله لبنان را به دست داشتن در بمبگذاری ماه جولای در بلغارستان که بر اثر آن ۵ اسرائیلی کشته شدند، متهم کرد.
وی گفت که دو نفر از مظنونان به دست داشتن در بمبگذاری با گذرنامه استرالیایی و کانادایی وارد بلغارستان شده بودند.
تسوتنو افزود: ما دریافتیم که این دو نفر عضو حزب‌الله بودند. آنها گذرنامه کانادایی و استرالیایی داشتند و از ۲۰۰۶ و ۲۰۱۰ در لبنان زندگی کردند.
بمبگذاری در یک اتوبوس حامل اسرائلیلی‌ها در شهر بورگاس بلغارستان باعث کشته شدن ۵ اسرائیلی و راننده اتوبوس شد. ۳۰ نفر بر اثر این حادثه زخمی شدند.
این خبر استقبال «بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر رژیم صهیونیستی را در پی داشت. وی گفت: گروه شبه‌نظامی لبنانی و متحدش ایران کمپین ترور جهانی را ایجاد کرده‌اند.
وی افزود: ما امیدواریم که اروپایی‌ها تصمیمات ضروری درباره ویژگی واقعی حرب‌الله را اتخاذ کند.
سخنگوی «کاترین اشتون»، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز طی بیانیه‌ای بمبگذاری در اتوبوس در شهر بورگاس را به عنوان اقدام تروریستی محکوم کرد. البته در این بیانیه نامی از حزب‌الله ذکر نشده است.
«جان برنان»، رئیس بخش مبارزه با تروریسم کاخ سفید نیز طی بیانیه‌ای اعلام کرد: این گروه یک تهدید واقعی و فزاینده نه فقط برای اروپا برای سایر نقاط جهان نیز هست. اروپا و جهان باید حمایت مالی از این گروه و شبکه‌های عملیاتی آن را مختل کنند تا اینکه از حملات آتی جلوگیری شود.


کد مطلب: 22000

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/22000/بلغارستان-حزب-الله-بمبگذاری-متهم

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir