کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

جلیلی مطرح کرد:

جهان منتظر پاسخ‌های منطقی ۱+۵ به پیشنهادهای ایران

7 اسفند 1391 ساعت 18:59

نماینده مقام معظم رهبری و دبیرشورایعالی امنیت ملی با نورسلطان نظربایف رییس‌جمهور قزاقستان در آلماتی دیدار و گفت‌وگو کرد.


ایسنا: سعید جلیلی نگاه مشترک ایران و قزاقستان در خلع سلاح جهانی و مقابله با اشاعه سلاح‌های هسته‌یی را ظرفیت بزرگی برای اجرای معاهده ان.پی.تی در عرصه جهان دانست و تاکید کرد، برخی قدرت‌ها باید بدانند که با اتکا به سلاح هسته‌یی و تحمیل فشارهای مختلف بر مردم ایران نمی‌توانند جمهوری اسلامی ایران را از تامین حقوق هسته‌یی خود منصرف کنند.
وی افزود: جامعه جهانی منتظر پاسخ‌های سازنده، منطقی و معتبر ۱+۵ به پیشنهادهای جامع ایران در نشست مسکو است.
وی با بیان این‌که «خلاهای امنیتی در میان کشورهای منطقه منشا سوءاستفاده بیگانگان برای ایجاد کانون‌های ناامنی و بحران در منطقه است» تصریح کرد: امنیت پایدار منطقه در گرو همکاری منسجم کشورهای منطقه برای شکل‌دهی به ترتیبات نوین منطقه‌ای برای مقابله با تهدیدهای مشترک است.
دبیرشورایعالی امنیت ملی گفت: تنها راه نجات قدرت‌ها از مشکلات خودساخته، پیگیری استراتژی تعامل با ملت ایران و پذیرش بدون شرط حقوق هسته‌یی جمهوری اسلامی ایران است.
همچنین در این دیدار نظربایف رییس جمهور قزاقستان وحدت جهان اسلام و همگرایی کشورهای منطقه را لازمه برخورد فعال و موفق با اقتضائات نوین بین المللی دانست.
وی با اشاره به نقش جمهوری اسلامی ایران در ثبات منطقه و نیز جایگاه ایران در توسعه اقتصادی و پیشرفت منطقه تاکید کرد: تمام کشورهای عضو آژانس و ان پی تی باید بتوانند از حقوق خود در استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌یی برخوردار شوند.
نظربایف افزود؛ در این راستا باید از برخورد با استانداردهای دوگانه در قبال کشورها در موضوع هسته‌یی خودداری شود.


کد مطلب: 24111

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/24111/جهان-منتظر-پاسخ-های-منطقی-۱-۵-پیشنهادهای-ایران

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir