کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

پسته صادراتی ارزان‌تر از پسته داخلی

19 فروردين 1392 ساعت 11:35

هم اكنون پسته برای صادرات به قیمت ۳۰ تا ۳۵ هزار تومان و پسته برای مصرف داخل حدود ۴۰ تا ۴۵ هزار تومان عرضه می شود و روند متعادلی در بازار طی می كند.


رییس اتاق بازرگانی ایران و چین گفت: پسته شب عید در مراکز عرضه مستقیم کالا به قیمت هرکیلوگرم ۳۰ هزارتومان عرضه شد و دولت به تعهدات خود عمل كرد.

اسداله عسگر اولادی در گفتگو با خبرنگار ایلنا با بیان اینكه سالانه حدود ۸۵ درصد پسته تولید داخل به کشورهای جهان صادر می شود اظهار داشت: در سال ۹۱ حدود ۱۸۰ هزار تن پسته در کشور تولید شد و پسته مورد نیاز داخل کشور همیشه و در همه حال تامین است.

وی با بیان اینكه کمبودی برای عرضه این محصول در بازار داخل وجود ندارد. خاطر نشان كرد: سرانه مصرف پسته برای هر نفر ایرانی سالانه حدود ۳۰۰ گرم است.

وی گرانی پسته در داخل کشور را متاثر از نرخ ارز و افزایش قیمت های جهانی دانست و اظهارکرد: در حالی که با افزایش نرخ ارز، قیمت تمامی محصولات وارداتی و صادراتی افزایش پیدا می کنند، پس باید انتظار افزایش قیمت محصول صادراتی پسته را که یک محصول جهانی است، داشته باشیم.

عسگر اولادی تصریح كرد: خوشبختانه دولت به تعهدات خود در خصوص عرضه پسته ۳۰ هزار تومانی عمل كرد هر چند در برخی از نقاط شمال تهران این محصول تا ۵۰ و ۶۰ هزار تومان نیز عرضه شد اما نیاز شب عید برطرف شد.

رییس اتاق بازرگانی ایران و چین در خاتمه گفت: هم اكنون پسته برای صادرات به قیمت ۳۰ تا ۳۵ هزار تومان و پسته برای مصرف داخل حدود ۴۰ تا ۴۵ هزار تومان عرضه می شود و روند متعادلی در بازار طی می كند.


کد مطلب: 27023

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/27023/پسته-صادراتی-ارزان-تر-داخلی

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir