کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

دکتر مصطفی کواکبیان در جمع مردم استان البرز:

فساد و رشوه در سیستم اداری دولت اخلاق جایی ندارد

تعهد می‌کنم نرخ تورم را زیر 20 درصد و نرخ بیکاری را تک رقمی کنم

28 فروردين 1392 ساعت 9:01


دکتر مصطفی کواکبیان، کاندیدای ریاست جمهوری، دوشنبه شب در شهرستان کرج استان البرز، حضور یافت و در جمع نخبگان ورزشی و هنری این استان از ضرورت تغییر در وضعیت موجود دستگاه اجرایی در انتخابات پیش‌رو سخن گفت.
به گزارش پایگاه خبری فریادگر، دکتر مصطفی‌کواکبیان در این سخنرانی بر لزوم شرکت در انتخابات تاکید کرد و شرکت در پای صندوق‌های رای را تنها راه برون رفت از مشکلات گریبانگیر جامعه عنوان کرد و گفت:«هیچ راهی جز از طریق کانال رای گیری برای تغییر سرنوشت وجود ندارد و شرکت در انتخابات تنها راه موجود و ممکن برای عبور از مشکلات است. شرکت و حضور پررنگ در انتخابات می‌تواند بسیاری از مشکلات داخلی و خارجی را از پیش‌روی ملت ایران بردارد. رفع تحریم ها و مقابله با تهدیدها در روابط بین‌الملل و تغییر فضای داخلی تنها با شرکت در انتخابات حاصل خواهد شد. سرنوشت ما با شرکت در انتخابات در دست خودمان است و همانطور که در آیات قرآن تاکید شده است تغییر جامعه فقط با رفتار خود مردم صورت می‌پذیرد. آزادی، مردم‌سالاری، مشارکت سیاسی، تعیین سرنوشت و... نعمت‌هایی هستند که شهروندان می‌توانند از آنها بهره مند باشند و تنها با احساس مسوولیت مردم، این نعمت‌ها تامین و حفظ می‌شود و بی‌تفاوتی‌هایمان ممکن است خودمان را از داشتن این نعمت‌ها محروم کند.»
دبیر کل حزب مردم‌سالاری با تاکید بر لزوم اصلاحات و طرح آن به عنوان تنها شیوه موجود برای رفع مشکلات تاکید کرد:« ما معتقدیم که شیوه‌های براندازانه و شورشگری هیچ نابسامانی را سامان نخواهد داد و تنها اصلاحات، سامان بخش معضلات و گرفتاری‌ها خواهد بود. تنها با پیگیری اصلاحات است که می‌توانیم جامعه را به آرمان‌های اصیل و اولیه انقلاب سوق دهیم. اصلاحات مورد نظر ما با اصلاحات براندازانه ارتباطی ندارد. اصلاحات مورد نظر ما در چارچوب معیارهای نظام جمهوری‌اسلامی و قانون اساسی و ارزش‌های دینی و مطالبات مردم و منافع ملی و خواسته‌های منطقی عموم مردم جامعه است. ما به اصلاحات باور داریم و برهمین رویکرد در انتخابات با شعار زنده باد اصلاحات شرکت می‌کنیم. بعضی آقایان فکر می‌کنند اصلاحات یعنی ویروس و طاعون. ما برعکس می گوئیم اصلاحات قرآنی، اصلاحات علوی و حسینی یعنی همان اصلاحات اسلامی یعنی امر به معروف و نهی‌ازمنکر، یعنی بی‌تفاوت نگذشتن از کنار مسائل و مشکلات.»
کاندیدای اختصاصی جبهه اصلاح‌طلبان و حزب مردم‌سالاری در انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به بی‌اخلاقی‌های موجود در عرصه سیاسی، حوادث تلخ پس از انتخابات ۸۸ را به بی‌اخلاقی‌های قبل از انتخابات مربوط دانست و گفت:« ما معتقدیم بسیاری از حوادث بعد از انتخابات ۸۸ و هزینه‌های به بارآمده از آن اتفاقات به دلیل بی‌اخلاقی‌های مناظرات تلویزیونی آن زمان بود.»
کواکبیان بسیاری از معضلات امروز جامعه ایران را ناشی از ترویج بی‌اخلاقی در حوزه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی و اقتصادی دانسته و دولت احتمالی آینده خود را دولت اخلاق خواند و گفت:« اصل ۱۲۱ قانون اساسی می‌گوید رئیس‌جمهور باید سوگند یاد کند که مروج دین و اخلاق باشد. هر کسی که در انتخابات برگزیده شود باید مروج دین و اخلاق باشد. جامعه ما جامعه‌ای با نظام سیاسی اسلامی است که در قالب جمهوری‌اسلامی شکل گرفته است و متناسب با ارزش‌های برگرفته از مکتب امامت است یعنی علاوه بر تامین معیشت مردم بر پاسداشت ارزش‌ها و کمالات انسانی و فضایل اخلاقی استوار است. اگر تنها ملاک ما تامین معیشت و رسیدن به شاخص‌های اقتصادی بود که کشورهای غربی سرآمد آن هستند و دیگر چه لزومی داشت که انقلابی اسلامی برپا کنیم؟ ما انقلاب کردیم که هم آخرت و هم دنیا را داشته باشیم و الگویی برای کشورهای اسلامی در دنیا باشیم.»
کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در تشریح دولت اخلاق و مولفه‌های این دولت گفت:« دولت اخلاق مدنظر ما بر ۵ مولفه مهم استوار است. اقتصاد پیشرفته، خدمت بی‌شائبه، لغو تحریم‌های بین‌المللی، اصلاحات همه جانبه و قانونمداری مقتدرانه».
رئیس جبهه اصلاح‌طلبان ایران با تاکید بر لزوم رفع مشکلات اقتصادی مردم و در پیش گرفتن یکسری راه‌حل‌های علمی، واقع‌بینانه و منطقی در حوزه اقتصاد افزود:«من تعهد خواهم داد در صورت پیروزی در انتخابات در مدت چهار سال تورم را به زیر ۲۰ درصد و نرخ اشتغال را به زیر ۱۰ درصد سوق دهم.
نماینده مجلس هشتم با مقصر دانستن دولت در نابسامانی‌های اقتصادی گفت:« امروزه متاسفانه مشاهده می‌کنیم به دلیل بی‌تدبیری‌های دولت در امر اقتصاد مشکلات عدیده و طاقت‌فرسایی برای مردم به وجود آمده است. این بی‌تدبیری‌ها به خصوص در حوزه کنترل ارز و مهار گرانی به شدت ناراحت‌ کننده بوده است. افزایش بهای ارز در دولت احمدی‌نژاد برخلاف دولت‌های قبلی غیرطبیعی بوده و این ناشی از اقتصاد دستوری این دولت و شوک ارزی اسفند ۹۰ بوده است. طرح این ادعاها که دلیل این مسائل هم به خاطر رفتار یک‌سری دلال و مشخصا جمشید‌ بسم‌الله بوده، بیشتر شبیه یک شوخی می‌باشد اصل بحث ناکارآمدی دولت در امر اقتصاد است که متاسفانه در یک مدت کوتاهی ارزش پول ملی بیش از ۶۰ درصد کاهش می‌یابد.»
مدیرمسوول روزنامه مردم‌سالاری با پوپولیستی خواندن رفتارهای رئیس دولت و وعده‌های اقتصادی بی‌پشتوانه گفت:« وعده ۵ برابر کردن یارانه‌ها بر چه اساسی داده شد؟ جز طرح یک شعار پوپولیستی چه پشتوانه اقتصادی دارد؟ متاسفانه می‌بینیم این جنبه‌های پوپولیستی به حوزه‌های اعتقادی مردم در مساله مهدویت و امام زمان(عج) هم کشیده شده است.»
دبیرکل حزب مردم‌سالاری با اشاره به همایش قریب‌الوقوع دولت در ورزشگاه آزادی در آستانه انتخابات و صرف هزینه قابل توجه برای این همایش، دست به دست کردن پرچم جمهوری اسلامی ایران و وعده‌های استخدام در روزهای پایانی عمر دولت را نمونه دیگری از همین رفتارهای غیرقانونی در حوزه اقتصاد و دیگر حوزه‌ها عنوان کرد و گفت:«لازم است این نوع رفتارها را مدنظر داشته باشیم و مسوولان ذیربط با آن مقابله کنند.»
مصطفی کواکبیان منظور از خدمت بی‌شائبه را کارآمد کردن نظام اداری کشور عنوان کرد و مقابله با فساد و رشوه در ادارات را از مهمترین برنامه‌های دولت خود دانست و افزود:«متاسفانه در سیستم اداری ما رشوه وجود دارد و تبدیل به یک امر رایج شده است. من مصمم هستم با این امر مبارزه کنم و اجازه ندهم فرهنگ رشوه‌گیری و رشوه‌دهی در ادارات ما حاکم باشد. چرا باید شایع شود بدون زیرمیزی در هیچ اداره‌ای کار مردم حل نمی‌شود برعکس باید نظارت مردم لرزه بر اندام مدیران دستگاه‌های اجرایی بیندازد. نظارت مردمی براساس اصل هشتم قانون اساسی و آموزه‌های دینی باید اجرا شود و من تعهد می‌دهم که احیای این اصل مغفول مانده را در دستور کار خویش قرار دهم.»
عضو سابق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به هزینه‌های اعمال شده از طرف تحریم‌ها به اقتصاد کشور و معیشت مردم گفت:« متاسفانه آقایان آن زمانی که نباید می‌گذاشتند قطعنامه‌ها صادر شود با جملات و عباراتی چون«آنقدر قطعنامه صادر کنید تا قطعنامه دانتان پاره شود» یا«تحریم‌ها هیچ تاثیری بر اقتصاد ما ندارد» غفلت کردند و هزینه‌های زیادی را برای منافع ملی بار آوردند و اکنون می‌خواهند بی‌تدبیری‌های دولت را صرفا به گردن تحریم‌ها بیندازند. راستی در این زمان که دشمن در ما احساس ضعف می‌کند باید این گونه سخن بگوئیم؟
این دانش‌آموخته دکترای علوم سیاسی با تاکید بر لزوم برقراری رابطه با آمریکا گفت:«در شرایطی طبیعی و با اجازه مقام معظم رهبری باید به رابطه با آمریکا برسیم و من مدعی هستم با برنامه‌ای ۶ ماهه می‌توانیم به این مهم دست یابیم. ما برای لغو تحریم‌ها که در سطوح مختلف دو جانبه یا چند جانبه و یا از سوی اتحادیه اروپا یا سازمان ملل و برای مواردی همچون اشخاص، بانک‌ها، بیمه‌ها، کشتی‌ها کالاهای نفتی و غیرنفتی و با حالت‌های مختلف می‌باشد، لازم است از سر عزت، حکمت و مصلحت رابطه با آمریکا را ترمیم کنیم. رابطه با آمریکا زمینه‌های لغو تحریم‌ها و حل چالش هسته‌ای و یا مشکلات مربوط به پرونده‌هایی همچون حقوق بشر و یا تروریسم را علیه ایران رفع می‌کند.»
دکتر کواکبیان ضمن تاکید بر رعایت خطوط قرمز در روابط ایران و آمریکا به سخنان مقام معظم رهبری در مشهد اشاره کرد و گفت: «مقام معظم رهبری هم اعلام نمودند مخالف مذاکره و برقراری رابطه با آمریکا در چارچوب رعایت خط قرمزها نیستند.» دبیر کل حزب مردم‌سالاری در این نشست با توجه به چهارمین دوره انتخابات شوراها به تفصیل در این زمینه به بحث پرداخت و در ارتباط با ورزشکاران گفت: «وزیر ورزش کابینه اخلاق متخصص‌ترین ورزشکار و مدیر و مجرب خواهد بود و نه یک فرد غیرحرفه‌ای و سیاسی. مطمئن باشید نخواهیم گذاشت بودجه‌های فراوان و میلیاردها تومان فقط نصیب تیم‌های تهرانی گردد و تیم‌های ورزشی شهرستان‌ ها و استان‌ها علی‌رغم استعدادهای فراوان از آن محروم گردند.»
در این همایش نخبگان ورزشی و هنری حاضر، به طرح دغدغه‌ها و مطالبات خود پرداختند و دکتر مصطفی کواکبیان پس از شنیدن این پرسش‌ها که عموما در ارتباط با مطالبات و انتظارات ورزشی و رسیدگی به وضعیت جوانان استان البرز و شهرستان کرج بود، با اشاره به فعالیت‌های خود در مجلس شورای اسلامی در زمینه ورزش و کمیته تحقیق و تقحص در امور ورزشی و تلاش برای راه‌اندازی وزارت ورزش و جوانان گفت: «ما هم معتقدیم که استان البرز را به عنوان پایتخت ورزش‌های رزمی طرح کنیم تا عدالت ورزشی در حق این استان انجام شود.» این مراسم که با هنرنمایی ورزشکاران رزمی کار این شهرستان آغاز شده بود، با ابراز احساسات طرفداران و حامیان کواکبیان نسبت به وی همراه بود و در همین ارتباط یکی از شعرای این شهرستان دوبیتی‌هایی در وصف انتخابات ریاست جمهوری سرود.


کد مطلب: 27667

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/27667/فساد-رشوه-سیستم-اداری-دولت-اخلاق-جایی-ندارد

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir