کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تمجید آبی‌ها از مهدوی کیا و باشگاه پرسپولیس

خبرگزاری فارس , 14 ارديبهشت 1392 ساعت 11:20

پیشکسوتان تیم استقلال معتقدند مهدوی‌کیا در اوج تصمیم به خداحافظی گرفته و کار او عاقلانه است.


مهدی مهدوی کیا از بازیکنان تاثیرگذار و به نام ایران است که تا مدت ها نظیر او نمی آید. او شخصیتی دارد که استقلالی ها هم برای او احترام قائلند و نمی توانند بی تفاوت از نام وی بگذرند. پیشکسوتان استقلال در آستانه خداحافظی کاپیتان پرسپولیس از فوتبال در مورد وی صحبت های زیر را مطرح کرده اند:

علی جباری: مهدوی‌کیا در بین آلمانی‌ها خیلی محبوب بود

این که برای مهدی قرار است بازی خداحافظی گرفته شود،‌ خبر خیلی خوبی است و ما هم از آن استقبال می‌کنیم. امیدوارم این بازیکن همیشه سالم و تندرست باشد و در خارج از مستطیل سبز هم به موفقیت برسد. او یکی از خوب‌های فوتبال ماست که همیشه در خط هافبک موفق عمل کرده است، خصوصا زمانی که در آلمان بازی می‌کرد بازی‌های خیلی خوبی از خود ارائه داد که آلمانی‌ها هم خیلی او را دوست داشتند و در بین آنها محبوب بود.

روشن: زمان ما این خبرها نبود/برای خداحافظی مهدی به آزادی می‌آیم

اینکه قرار است قبل از شروع بازی فینال جام حذفی، به صورت نمادین پرسپولیس و سپاهان چند دقیقه برابر هم قرار بگیرند و مهدی از دنیای فوتبال خداحافظی کند و در واقع تعویض او از تعویض‌های پرسپولیس کم نکند، خیلی خوب است. اصلا همین که برای این بازیکن بازی خداحافظی گرفته می‌شود خیلی خوب است، زمانی که ما بازی می‌کردیم اصلا از این خبرها نبود، حالا دست‌شان درد نکند که می‌خواهند برای مهدوی‌کیا بازی خداحافظی برگزار کنند. می‌دانید که ورزشکاران دو بار می‌میرند، یک‌بار که به مرگ طبیعی، یک بار هم وقتی از ورزش خداحافظی می‌کنند. به نظر من خیلی مرد می‌خواهد که با این موضوع کنار بیاید. یک روزی خیلی بالا بودی، البته نه اینکه با خداحافظی پایین بیایی بلکه جبر زمانه حکم می‌کند که بروی. 

خوب است باشگاه‌های دیگر هم از پرسپولیسی‌ها یاد بگیرند. این باشگاه راهی را می‌رود که کم‌کم به باشگاه‌شدن نزدیک شود. برگزاری مراسم خداحافظی و اهمیت دادن به پیشکسوتان خیلی مهم هست. با این کارها آنها در سال‌های آینده باشگاهی می‌شوند که قهرمانی‌های‌شان مداوم می‌شود نه مثل باشگاه‌های دیگر که بازیکنان برای‌شان لیموشیرین هستند که بعد از استفاده آن را دور می‌اندازند. خدا کند روز خداحافظی مهدوی‌کیا، من هم ایران باشم و به ورزشگاه بیایم.

 مهدی مهدوی‌کیا بازیکن بزرگی است که از نظر اخلاقی در زمین و بیرون از زمین خیلی خوب بود. حقش هست که در یک بازی خوب از فوتبال خداحافظی کند. البته به نظر من با این فوتبالی که امروز داریم او حالا حالاها می‌تواند بازی کند. با بازی‌هایی که از او دیدم جا داشت که باز هم در ترکیب پرسپولیس قرار گیرد چون همیشه با جان و دل بازی می‌کند. او اگر بیشتر از بقیه بازیکنان امروزی نباشد، کمتر از آنها هم نیست. البته اینکه تصمیم گرفت در اوج فوتبال را کنار بگذارد خیلی خوب است. قلیچ‌خانی همیشه به من می‌گفت که خوب است بازیکنان پیش از آنکه فسیل شوند، زمانی که در اوج آمادگی هستند خداحافظی کنند که در یاد مردم بمانند. به نظر من مهدی خیلی عاقلانه تصمیم گرفت.

طباطبایی: دیگران هم الگو بگیرند/ او از نظر فنی و اخلاقی تاثیرگذار بود

برگزاری بازی خداحافظی برای مهدوی‌کیا، اتفاق خیلی خوبی است، امیدوارم مراسم باشکوهی باشد. باشگاه پرسپولیس مدتی است که حرکات بزرگ و ارزشمندی انجام می‌دهد، تجلیل از پیشکسوتان و برگزاری بازی خداحافظی هم از جمله این کارهاست و امیدوارم بقیه هم از این کار الگو بگیرند. مهدی مهدوی‌کیا یکی از بازیکنان تاثیرگذار فوتبال ما چه از بعد فنی و چه از بعد اخلاقی بوده، خوب است که مراسمی که در شأن او باشد، برایش برگزار کنند و این باشگاه پایه‌گذار چنین مراسم‌هایی باشد. شاید به این شکل، این تصور و فکر که «پهلوان یا قهرمان زنده را عشق است» از بین برود. چون ورزشکاران دو بار می‌میرند یک بار به مرگ طبیعی و یک بار هم زمانی که می‌خواهند دست از ورزش بکشند. لحظه خداحافظی از فوتبال، یکی از سخت‌ترین لحظات هر فوتبالیستی است، اشک‌های مهدی مهدوی‌کیا در برنامه نود نمونه‌ای از اندوه و اشک‌های هزاران ورزشکاری است که تاکنون ورزش را کنار گذاشته‌اند، ولی کسی اشک‌های آنها را ندیده است. 

به نظر من احترام به پیشکسوت لازم است، دلیلم هم این است که این ورزشکار عمرش را می‌گذارد و مردم خاطرات تلخ و شیرین زیادی از او دارند. این خیلی مهم هست که یک پیشکسوت می‌تواند الگو و نمادی باشد در ورزش، پس باید به این قشر احترام گذاشته شود.

پاشازاده: هر کار برای مهدوی‌کیا کنند کم است

فکر می‌کنم هر کاری برای مهدوی‌کیا انجام دهند باز هم کم است. ارزش امثال این بازیکن خیلی زیاد است و خوب است برای خداحافظی‌شان مراسم برگزار شود. رویانیان این روزها برای پیشکسوتان تیم سنگ تمام می‌گذارد. این یک کار فرهنگی و مثبت است. مهدی سالیان سال برای این فوتبال زحمت کشیده، در پرسپولیس، تیم‌های باشگاهی خارجی، جام باشگاه‌های آسیا و تیم ملی بوده است. من کنار او بوده و از نوع بازی‌اش اطلاع دارم. امیدوارم برگزاری مراسم خداحافظی در فوتبال ما یک بدعت شود و دیگران هم انجامش دهند.


کد مطلب: 29097

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/29097/تمجید-آبی-ها-مهدوی-کیا-باشگاه-پرسپولیس

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir