کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

برنامه عارف برای حمایت از اقلیت‌های قومی و مذهبی

خبرگزاری ايسنا , 9 خرداد 1392 ساعت 16:39

محمدرضا عارف گفت: به شایسته‌سالاری در میان مدیران کشور از هر قوم و مذهبی اعتقاد دارم و حتی دراین باره به جنسیت هم توجه نمی‌کنم.


محمدرضا عارف کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در دیدار با تعدادی از نمایندگان اقلیت‌های مذهبی و اقوام و مذاهب مختلف کشور گفت: بیانیه‌ای در حمایت از مطالبات اقوام مختلف کشور تهیه کردم که به زودی آن را منتشر خواهم کرد.

وی با بیان این‌که به مناطق مرزی کشور بیشتر سفر کرده‌ام ،گفت: معتقدم باید به مناطق مرزی بیشتر توجه شود، من می‌خواهم از مدیران ارشد بومی در جاهای مختلف استفاده کنم. همچنین در برنامه‌های من توسعه استان‌های مرزی مورد توجه است و باید مناطق مرزی از محرومیت خارج شوند.

عارف گفت: قصد دارم معاونت ویژه‌ای را با نگاهی تخصصی و ویژه به مشکلات کشور به ویژه مناطق مرزی ایجاد کنم که به تسهیل مسائل در دولت آینده کمک کنم.

وی با اشاره به موضوع آموزش و تعلیم تربیت به ویژه در میان اقوام و مذاهب مختلف کشور، تصریح کرد: فلسفه تعلیم و تربیت اسلامی در شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شده است که مطلوب است که به زبان‌ها و گویش‌های فرهنگی مختلف اشراف دارد. در حال حاضر تمامی نسل سوم در کشور در میان اقوام و مذاهب مختلف چندان آشنایی با گویش‌های محلی‌شان ندارند که باید به این مسئله توجه ویژه شود.

این کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ادامه بروکراسی و کاغذبازی را از گرفتاری‌های مهم در استان‌های کشور دانست و گفت: می‌خواهم سیستمی را در این رابطه ایجاد کنم که این مشکل را برطرف و تسکین کند، متاسفانه برای گرفتن یک مجوز زمان و کاغذبازی زیادی صرف می‌شود، من بر این نظرم که «نظام تسهیل‌گری» در استان‌ها راه‌اندازی کنیم.

عارف توصیه کرد که تا همگان از هر قوم و مذهبی در انتخابات شرکت کنند؛ چرا که کنار کشیدن از چنین رویداد بزرگی در کشور راه حل درستی نیست.

وی در پاسخ به این‌که ممکن است به نفع کاندیدای خاصی از انتخابات کنار بکشید، گفت: تا آخر ایستاده‌ام و به نفع کسی کنار نمی‌روم.

معاون اول دولت هشتم با تاکید بر شایسته‌سالاری در کشور گفت: معتقد به شایسته‌سالاری هستم و حتی در این رابطه به جنسیت هم توجه نمی‌کنم.

به گزارش ایسنا، هم چنین در ادامه این نشست دکتر جعفر توفیقی رییس ستاد مرکزی انتخابات دکتر عارف در خصوص دیدگاه‌ها‌،‌ انتقادات و نظرات جمع حاضر در این نشست که از قومیت‌های مختلف کشور و مذاهب مختلف بودند، گفت: اگر آقای عارف به بحث اقوام و مذاهب علاقه و جدیت نشان می‌دهند، به هیچ وجه از باب این‌که صرفا رای بیاورند نیست. این طور نیست که آقای عارف بخواهد به هر قیمتی رییس جمهور شود، او اولین کسی بود که منشور اخلاقی ریاست جمهوری را منتشر کرد تا این پیام را بدهد که حاضر نیست به خاطر رییس جمهور شدن به هر کاری دست زدند.

توفیقی ادامه داد:به همین دلیل ستادهای آقای عارف در حدود ۱۲ روز بعد از آنکه آقای هاشمی ثبت نام کرد تعطیل شد؛ چرا که احتمال نمی‌دانند آقای هاشمی رد صلاحیت شوند و آقای عارف اعلام کرده بود که اگر خاتمی و هاشمی به عرصه بیایند به نفع آنها کناره‌گیری خواهد کرد.

رییس ستاد مرکزی انتخابات عارف تاکید کرد: از نظر این کاندیدا در چارچوب قانون اساسی باید ظرفیت‌های مربوط به اقوام مختلف کشور و مذاهب رعایت شود.


کد مطلب: 31933

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/31933/برنامه-عارف-حمایت-اقلیت-های-قومی-مذهبی

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir