کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

بازي مرگ و زندگي براي يونايتدي‌ها

27 اسفند 1392 ساعت 10:51

بورسيادورتموند به لطف برتري در بازي رفت با آرامش و خوش‌بيني پذيراي نماينده روسيه مي‌شود اما منچستريونايتد در اولدترافورد مقابل المپيايکوس 90 دقيقه بايد بجنگد که حذف نشود.


چهره آخرين تيم‌هاي که به مرحله يک چهارم نهايي ليگ قهرمانان اروپا راه‌خواهند يافت، فرداشب (چهارشنبه) با دو ديدار که در دورتموند و منچستر انجام مي‌گيرد، مشخص خواهد شد.

*منچستر‌يونايتد – المپياکوس

فصل کابوس‌وار منچستر‌يونايتد با شکست برابر المپياکوس و حذف از ليگ قهرمانان اروپا تکميل خواهد شد. شايد اين روز‌ها هواداران منچستر آرزو مي‌کنند خيلي زود اين فصل به پايان برسد تا براي فصل آينده تيم متفاوتي داشته باشند. شکست آنها در اين هفته برابر ليورپول به معناي آن است که سال آينده پس از مدت ها منچستر يونايتد را در ليگ قهرمانان نخواهيم ديد. طعنه‌آميز است که آنها پس از هشت سال در دو بازي رفت و برگشت مغلوب ليورپول دشمن ديرينه خود شدند. اين شکست تلخ منچستر در حالي رقم خورد که ويديچ مدافع اين تيم نيز اخراج شد تا بازي هفته آينده را از دست بدهد. در صورتي که منچستر نتواند در اروپا حاضر باشد پس از ۱۹ سال ديگر شياطين سرخ و تئاتر روياها را در ليگ قهرمانان نخواهيم ديد. تنها راهي که باعث خواهد شد منچستر در فصل آينده ليگ قهرمانان حاضر باشد قهرماني در رقابت‌هاي اين فصل ليگ قهرمانان است که بعيد به نظر مي‌رسد.

اکنون تنها يک معجزه مي تواند باعث شود تا منچستر سهميه ليگ قهرمانان اروپا را کسب کند. شاگردان ديويد مويس در بازي رفت در يونان با دو گل مغلوب المپياکوس شدند تا کار سختي براي بازگشت به اين رقابت ها داشته باشند. منچستري‌ها اميدوار هستند بتوانند با ۳ گل در بازي برگشت به پيروزي برسند تا جواز حضور در مرحله بعد را بدست آورند.

منچستر در بازي برابر المپياکوس نمي تواند از خوان ماتا اسپانيايي استفاده کند زيرا اين بازيکن اين فصل با چلسي در ليگ قهرمانان اروپا بازي کرده است و اين مي‌تواند کار شياطين سرخ را سخت تر کند. در صورتي که تيم المپياکوس بتواند منچستر‌يونايتد را شکست دهد و به جمع هشت تيم راه يابد يک افتخار بزرگ براي کشور يونان کسب کرده است. البته اين تيم يوناني کار آساني براي مرحله بعد نخواهد داشت زيرا همه تيم‌ها آرزو خواهند کرد با المپياکوس روبرو شوند.

*بوروسيا دورتموند – زنيت

نايب قهرمان فصل قبل ليگ قهرمانان اروپا در ديدار برگشت خود در مرحله يک هشتم نهايي در خانه از تيم زنيت پذيرايي خواهد کرد. ميزبان شرايط خوبي براي صعود به مرحله بعد دارد زيرا در بازي رفت موفق شد با نتيجه ۴ بر ۲ در سرماي روسيه يک پيروزي دلچسب کسب کند. زنيت در صورتي مي تواند به مرحله بعد ليگ رقهرمانان راه يابد که با ۳ گل اختلاف در آلمان به برتري برسد. بوروسيا دورتموند در بازي اين هفته خود در ليگ آلمان برابر مونشن‌گلادباخ با نتيجه ۲ بر يک شکست خورد اما با توجه به شکست باير لورکوزن از بايرن مونيخ، جايگاه دومي خود را حفظ کرد. نمايش خوب بايرن مونيخ در اين فصل باعث شده تا همه تيم هاي مدعي در آلمان به فکر رده دوم باشند. دو تيم در شرايطي پاي به اين ديدار مي گذارند که بازيکن محرومي ندارند اما مهم ترين غايب اين ديدار سرمربي تيم روسيه اي است. مسئولان باشگاه زنيت سن پتزبورگ پس از تساوي خانگي بدون گل برابر تيم تام هامسک تصميم گرفتند تا سرمربي ايتاليايي‌شان را برکنار کنند. اسپالتي که از سال ۲۰۱۰ هدايت زنيت را برعهده داشت، توانست دو بار به همراه اين تيم به قهرماني در ليگ روسيه دست يابد. اما در ادامه نتوانستند قهرماني‌هاي داخلي خودشان را تکرار کنند.

سرگئي سماک، هافبک سابق زنيت به طور موقت تا پايان فصل هدايت اين تيم را عهده دار شد. سماک ۳۸ ساله که ۶۵ بازي براي تيم ملي روسيه انجام داده سابقه بازي در پاري‌سن‌ژرمن و روبين کازان را نيز در کارنامه خود دارد.

پس از بازيهاي چهارشنبه شب چهره هشت تيم صعود کرده به مرحله يک چهارم نهايي ليگ قهرمانان اروپا مشخص خواهد شد. قرعه‌کشي مرحله يک چهارم نهايي اين رقابت ها جمعه اول فروردين ۱۳۹۳ برگزار خواهد شد.


کد مطلب: 37919

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/37919/بازي-مرگ-زندگي-براي-يونايتدي-ها

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir