کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مشاور رئیس دولت اصلاحات: طیف عظیمی از اصلاح‌طلبان طرفدار دولت هستند

14 آبان 1393 ساعت 9:15

ناصری بر این عقیده است که اصلاح طلبان با تلاش و هماهنگی باید مانع ورود تندرویان به مجلس آینده شوند تا در آینده شاهد مجلسی معتدل باشیم.


در خصوص فعالیت اصلاح طلبان برای انتخابات مجلس دهم، گفت: احزاب و گروه‌های اصلاح‌طلب همچون گذشته با هماهنگی با شورای مشورتی شروع به فعالیت کرده‌اند و اقدامات لازم مربوط به جبهه اصلاحات و شورای مشورتی که نهاد اصلی و تصمیم‌گیر در مورد انتخابات است انجام شده است.

این فعال اصلاح‌طلب با بیان این موضوع که این اصلاح‌طلبان بودند که انتخابات ۹۲ و نتیجه آن را شکل دادند، خاطرنشان کرد: بزرگترین دغدغه دولت در این زمان به عنوان مجری قانون باید این باشد که ساز‌و‌کار انتخابات را به گونه‌ای سازماندهی کند که همه طیف‌ها بتوانند وارد کارزار انتخابات شوند و خدای نکرده رویکردی خلاف قانون از سوی نهادهای تاثیرگذار و شورای نگهبان شکل نگیرد.

مدیرعامل سابق خبرگزاری ایرنا در ادامه گفت: مهمترین بحث در انتخابات مجلس آینده فرماندارن و بخشدارانی هستند که از دولت قبل هنوز بر مسند کار هستند و فعالیت می کنند. باید فکری برای این موضوع و افرادی که از گذشته در راس امور هستند کرد، وزرات کشور باید سلامت انتخابات را برای اصلاح طلبان تضمین کند و در روند انتخابات و شمارش آرا امانتدار باشد.

ناصری با بیان اینکه اعتدال فقط یک گفتمان نیست، ادامه داد: آقای روحانی نیز همواره گفتمان اصلاح‌طلبی را دنبال می‌کند و طبیعتا طرفداران دولت را طیف عظیمی از اصلاح طلبان‌ تشکیل می‌دهند که همواره حامی دولت تدبیر و امید هستند.

مشاور رئیس دولت اصلاحات در پیش بینی ترکیب مجلس دهم گفت: دولت یازدهم که از واژه‌ای به نام اعتدال استفاده می‌کند طبیعتا باید برای شکل گیری مجلسی تلاش کند که همچون مجلس فعلی ناهماهنگ با دولت نباشد. اینکه سه وزیر علوم در این مجلس با مانع روبه رو شدند، نشان دهنده ناهماهنگ بودن مجلس با دولت و عملکردهایش است. دولت یازدهم باید تلاش کند تا مجلس دهم از طیف‌های معتدل و اصولگرایان عاقل و غیر تندرو شکل گیرد.

این فعال اصلاح طلب با بیان اینکه باید مانع ورود تندروها به عرصه انتخابات شد، خاطرنشان کرد: اصلاح‌طلبان با هر گفتمان و رویکردی که می‌توانند باید مانع ورود افراطیون و آن‌هایی که آقای لاریجانی به عنوان "اقلیت استبداد طلب" از آنها یاد کرد شوند.

عضو بنیاد باران حضور آیت‌الله ناطق‌نوری در انتخابات را باعث خشنودی طیف‌های مختلف دانست و تاکید کرد: برای اصلاح طلبان مهم این است که فردی خردمند، عاقل و دور اندیش مثل ناطق‌نوری برای انتخابات فعال شود. حضور ناطق و نامزدشدن ایشان در هر عرصه‌ای از سیاست اتفاق خوشایندی برای اصولگرایان خواهد بود و از این بابت نگرانی نداریم.

ناصری در پایان تاکید کرد: حضور آقای ناطق در انتخابات مجلس نقطه قوتی برای کشور و همه جریانات مصلحت اندیش کشور خواهد بود.

منبع:فرارو


کد مطلب: 42653

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/42653/مشاور-رئیس-دولت-اصلاحات-طیف-عظیمی-اصلاح-طلبان-طرفدار-هستند

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir