; ?>; ?> مردم سالاری آنلاين - شمارش معکوس برای آغاز عملیات آزادسازی رمادی - نسخه قابل چاپ

کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آمریکا: آماده کمک به عراق هستیم

شمارش معکوس برای آغاز عملیات آزادسازی رمادی

29 ارديبهشت 1394 ساعت 11:20

در حالی که نیروهای مردمی (حشد شعبی) آماده حمله به رمادی و مقابله با داعش هستند، سخنگوی کاخ سفید می‌گوید از دست دادن شهر رمادی در مقابل نیروهای داعش یک "شکست" بوده اما ایالات متحده به نیروهای عراق کمک می‌کند تا شهر را پس بگیرند.


اریک شولتز، سخنگوی کاخ سفید به خبرنگاران گفته است "ما باور داریم که نیروهای عراقی می‌توانند در نهایت شهر را با کمک نیروهای ائتلاف پس بگیرند."

هم‌زمان گزارش شده گروهی از نیروهای مردمی شیعه (حشد شعبی) که برای بازپس‌گرفتن رمادی از نیروهای داعش اعزام شده‌ بودند، در پایگاهی نزدیک این شهر در استان انبار عراق مستقر شده‌اند.

تلویزیون دولتی عراق از ورود ستون‌های زرهی و تانک‌های حشد شعبی به پایگاه حبانیه در بیش از ۳۰ کیلومتری شهر انبار خبر داده است.

مقام‌های محلی استان انبار در اطلاعیه‌ای اعلام کرده‌اند حدود سه هزار نیرو در حبانیه مستقر شده و آماده انجام عملیات هستند.

«جاسم محمد» از فرماندهان سپاه بدر عراق که در حال فعالیت در نیروهای حشد شعبی است گفت که ۲۵ هزار نفر از نیروهای بسیج مردمی آماده حرکت به سوی الانبار هستند.

وی افزود که این نیروها از سازمان «بدر»، «سرایا السلام»، گردانهای «الإمام»، «عصائب اهل الحق»، جنبش «النجباء» و گردانهای «حزب‌الله عراق» هستند که طی ۲ روز آینده راهی الانبار خواهند شد.

از طرفی خبرگزاری رویترز هم به نقل از شاهدان عینی و یک مقام نظامی خبر داده که نیروهای داعش از شرق رمادی، و به سوی پایگاه حبانیه شروع به پیشروری کرده‌اند.

دولت عراق امیدوار است که با کمک حشد شعبی که نیروهای تحت حمایت ایران به حساب می آیند، شهر رمادی را از داعش پس بگیرد.

علی‌اکبر ولایتی، مشاور ارشد مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل به خبرگزاری رویترز گفت اگر دولت عراق بخواهد، ایران می‌تواند در آزاد کردن شهر رمادی به بغداد کمک کند.

دیروز سردار حسین دهقان، وزیر دفاع ایران وارد عراق شد. او با حیدعبادی نخست وزیر عراق دیدار کرد.

نخست وزیر عراق در این دیدار ضمن تمجید و تشکر از ایران به دلیل حمایت از عراق در مبارزه با داعش اعلام کرد که داعش برای همگان تهدید و خطر محسوب می شود، لذا همکاری همه کشورها بویژه کشورهای همسایه اهمیت دارد.
«جستجوی خانه‌به‌خانه» داعش در شهر رمادی
اعضای گروه تروریستی داعش یک روز پس از تصرف کامل شهر رمادی، مرکز استان انبار، برای يافتن نيروهای ارتش و پليس عراق جستجوی خانه به خانه را در این شهر آغاز کرده‌اند.

خبرگزاری آسوشيتدپرس روز دوشنبه ۲۸ ارديبهشت گزارش داد که نيروهای داعش، جنازه قربانيان درگيری‌های اخير در اين شهر را به درون رود فرات می‌اندازند.

به گفته دولت عراق، در درگيری‌هايی که از روز جمعه برای تصرف شهر رمادی شدت گرفت، حدود ۵۰۰ سرباز و شهروند عراقی کشته شدند.

فرحان حق، معاون سخنگوی سازمان ملل متحد، گفته که در روزهای اخير شش هزار و ۵۰۰ خانواده از شهر گريخته‌اند.

رمادی تقريبا ۸۵۰ هزار نفر جمعيت دارد و تصرف آن بزرگترين پيروزی برای داعش در ماه‌های اخير و بزرگترين شکست برای دولت حيدر العبادی، نخست وزير عراق است.


کد مطلب: 45654

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/45654/شمارش-معکوس-آغاز-عملیات-آزادسازی-رمادی

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir