کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اسرائیل: نترسیدن ایران تقصیر آمریکا است

11 شهريور 1391 ساعت 9:54

اظهارات ارشدترین نظامی آمریکایی در باره این که قصد ندارد در جنگ با ایران درگیر شود خشم اسرائیلی‌هایی را برانگیخته است که خودشان هم فهمیده‌اند زمان برای حمله به ایران تمام شده است اما اصرار دارند که به ایران القا شود خطر جنگ جدی است.


موشه یعالون معاون نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، آمریکا را مقصر عدم تاثیر‌گذاری تهدیدهای خارجی بر ایران دانست.

به گزارش «تابناک»، یعالون دیروز جمعه در مصاحبه‌ای رادیویی گفت که پیام‌های گوناگون و غیرواحدی که به ایران می‌رسد، باعث شده است که ایران تهدیدات نظامی خارجی را جدی نگیرد و مواضع خود را تغییر ندهد.

وی اظهار داشت « ما با دیگران و از جمله دوستانمان در آمریکا که آنها را در بی‌اعتبار شدن تهدیدات علیه ایران شریک می‌دانیم، تبادل نظر داریم.» وی در بخشی دیگر از سخنان خود ناخواسته به شکست تحریم‌ها در تغییر رفتار ایران نیز اعتراف کرده است و با اشاره و انتقاد از موافقت آمریکا با خرید نفت توسط کشورهای دوست خود از ایران گفته است: حلقه تحریم‌ها علیه ایران شکاف‌های فراوانی دارد.

این اظهارات مقام صهیونیستی پس از آن رسانه‌ای شد که در جدی‌ترین اظهار نظر مقامات آمریکایی برای دور کردن خود از ادعاهای جنگ با ایران، ژنرال مارتین دمپسی رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا صریحا ابراز داشت که قصد ندارد در درگیری با ایران وارد شود.

طبق ادعای رسانه‌های اسرائیلی، ژنرال دمپسی در هفته‌های اخیر سه بار یادآوری کرده است که حمله به تاسیسات هسته‌ای ایران تنها می‌تواند در برنامه‌های ایران تاخیر ایجاد کند و نمی‌تواند این برنامه را از بین ببرد، اما این بار، وی در اظهار نظری صریح‌تر عدم تمایل خود به درگیر شدن با ایران را ابراز داشته است.

آنچه که شنیدن مواضع صریح طرف آمریکایی را برای اسرائیلی‌ها سخت‌تر کرده است، همزمانی سخنان ارشدترین نظامی آمریکایی با انتشار گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی است که در آن آمده است ایران در سه ماهه اخیر، حجم اورانیوم بیست درصد غنی شده خود را با بیش از ۳۰ درصد افزایش از ۱۴۵ به حدود ۱۹۰ کیلوگرم رسانده است.

این خبر از آن جهت ادامه دارد که حدود سه هفته پیش، منابع اسرائیلی با استناد به اخبار مربوط به افزایش توانایی ایران در غنی‌سازی بیست درصدی اعلام کرده بودند با روند موجود ایران در ابتدای ماه اکتبر (حدود یک ماه دیگر)، ۲۵۰ کیلوگرم اورانیوم با غنای بیست درصد خواهد داشت که برای ساخت بمب اتمی کافی است و تا ابتدای سال ۲۰۱۳ نیز ایران اورانیوم کافی برای ساخت دو تا چهار بمب را خواهد داشت.

منابع اسرائیلی واقعیت فوق در مورد توانایی غنی‌سازی ایران را در کنار ادعای تسلط تدریجی ایران بر فناوری ساخت کلاهک هسته‌ای قرار داده و مدعی شده‌اند زمان ممکن برای حمله به ایران در ابتدای اکتبر عملا به پایان می‌رسد.


کد مطلب: 5060

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/5060/اسرائیل-نترسیدن-ایران-تقصیر-آمریکا

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir