کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تظاهرات عليه سياستهاي اردوغان در شهرهای ترکیه

خبرگزاری واحد مرکزی خبر , 12 شهريور 1391 ساعت 9:17

شهرهای مختلف ترکیه شاهد برگزاری تظاهرات علیه سیاستهای دولت این کشور در برابر بحران سوریه بود.



به گزارش شبکه تلویزیونی المنار، صدها هزار نفر از شرکت کنندگان در این تظاهرات در روز جهانی صلح در ترکیه خواستار توقف حمایت آنکارا از گروههای مسلح در سوریه شدند. مردم ترکیه همچنین بر لزوم حل مشکلات آوارگان سوری در این کشور تاکید کردند.
حسن الطهراوی خبرنگار المنار افزود: آنکارا از جمله شهرهای ترکیه بود که تظاهرات روز جهانی صلح در آن برگزار شد. شرکت کنندگان در این تظاهرات جنگ علیه سوریه را رد کردند.
حمیده یاگیت عضو اتحادیه معلمان ترکیه در حاشیه این تظاهرات گفت:«ما نه در داخل و نه در خارج خواهان جنگ نیستیم. زیرا همه ملتها با یکدیگر برادر هستند. پیام ما برای ملت سوریه آن است که از آنان حمایت می کنیم.»
تظاهرکنندگان به شدت از سیاست خارجی حزب عدالت و توسعه انتقاد و دولت اردوغان را متهم به پیروی از سیاستهای آمریکا کردند.
یک شهروند ترک در این تظاهرات گفت:« سیاست دولت ما در برابر سوریه اشتباه است. دخالت دولت ترکیه در سوریه یکی از دلایل ادامه بحران در این کشور است. ما می خواهیم با کشورهای همسایه در صلح زندگی کنیم و نمی خواهیم که ابزاری در دست امپریالیسم جهانی باشیم.»
یک مرد دیگر سوری تصریح کرد:« ملت سوریه آینده خود را تعیین می کند و اردوغان و قدرتهای غربی و کسانی که به دنبال جنگ با سوریه هستند نمی توانند سرنوشت ملت سوریه را تعیین کنند.»
شرکت کنندگان در تظاهرات در آنکارا با صدور بیانیه ای خواستار بسته شدن اردوگاه های آموزش افراد مسلح در انطاکیه ترکیه شدند.
یکی از سخنرانان در این تظاهرات گفت:« ما اجازه نخواهیم داد که انطاکیه به پایگاه تروریستها و افراد مسلح تبدیل شود.»
یک شهروند دیگر ترک خاطر نشان کرد:«آنچه امروز در سوریه رخ می دهد، جنگ امپریالیستی علیه منطقه است و طرفداران صلح در منطقه باید با یکدیگر متحد شوند.»


کد مطلب: 5199

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/5199/تظاهرات-عليه-سياستهاي-اردوغان-شهرهای-ترکیه

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir