کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آمانو:

من عروسک خیمه شب بازی غرب نیستم

خبرگزاری فارس , 24 شهريور 1391 ساعت 20:46

مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با تاکید بر این موضوع که ایران و آمریکا هر دو از اعضای مهم آژانس هستند، گفت من عروسک خیمه شب بازی غرب نیستم


«یوکیو آمانو» مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گفت‌وگو با خبرگزاری فرانسه گفت ایران باید این پیام را درک کند که باید اقدامات بیشتری برای رفع نگرانی‌های جهانی درباره برنامه هسته‌ای خود انجام دهد.

وی گفت: من امیدوارم ایران آشکارا پیام را درک کند و با ما درباره موضوعات مهم تعامل کند.

یوکیو آمانو افزود: این هدف ما است. برای ایران، همکاری با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی باید در منافع آنها قرار گیرد.

وی درباره امکان ادامه مسئولیت به عنوان مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای دور دوم گفت: من در سلامتی کاملی به سر می‌برم و شما می‌توانید آن را ببینید. من به دنبال شغل جدیدی نیستم و برای دور بعدی آماده هستم.

آمانو در ادامه این مصاحبه درباره برنامه هسته‌ای ایران گفت: من نمی‌خواهم ضرب الاجل تصنعی ایجاد کنم. من نمی‌خواهم بگویم همه کاری انجام دادم.

وی افزود: از سوی دیگر در همان زمان، مذاکرات برای مذاکرات نیز هدف نیست. من نمی‌خواهم در دایره‌ای حرکت کنم که هدف آن فقط مذاکرات با ایران است. ما باید نتایج قاطعی ایجاد کنیم.

آمانو ادامه داد: آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و خودم البته، قاطعانه به مذاکرات پایبند هستیم. ما در حال تشدید مذاکرات هستیم. من معتقدم که راه حل موضوع برنامه هسته‌ای ایران از طریق مذاکره است.

مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در ادامه این مصاحبه با رد برخی ادعاها، گفت: من عروسک خیمه‌شب بازی غرب نیستم.

سایت ویکیلیکس اخیر طی سندی، فاش کرد که آمانو در موضوعات استراتژیک کلیدی در زمین آمریکا بازی می‌کند و آژانس معیارهای دوگانه دارد.

آمانو گفت: من به تمامی کشورهای عضو نزدیک هستم و آمریکا یکی از کشورهای بسیار مهم عضو است. ایران نیز عضو مهمی است که ما هر کاری می‌کنیم باید با منافع ایران هم خوانی داشته باشد.

آمانو مدعی شد: ایران به طور کامل به این تعهدات عمل نمی‌کند. من تلاش دارم تا یافته‌های خود را با حداکثر شفافیت منعکس کنم. اگر این موضوع خیلی سخت یا محدودکننده به نظر می‌رسد، به دلیل حقایق است.


کد مطلب: 6831

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/6831/عروسک-خیمه-شب-بازی-غرب-نیستم

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir