کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تولید روزانه 350 تن زباله توسط یزدی‌ها

21 بهمن 1396 ساعت 16:57

معاون خدمات شهری شهرداری یزد با اشاره به جمع‌آوری و دفن بهداشتی روزانه 350 تن زباله از سطح این شهر، پیچیدن نسخه مناسبی برای دفع زباله‌های شهر را در اولویت برنامه‌های این بخش ذکر کرد.


معاون خدمات شهری شهرداری یزد با اشاره به جمع‌آوری و دفن بهداشتی روزانه 350 تن زباله از سطح این شهر، پیچیدن نسخه مناسبی برای دفع زباله‌های شهر را در اولویت برنامه‌های این بخش ذکر کرد.
به گزارش ایسنا، حسین صالحیان در جمع خبرنگاران با اشاره نوسازی تمام ناوگان مدیریت خدمات شهری و انعقاد قرارداد با پنج پیمانکار در جهت جمع‌آوری زباله‌های سطح شهر، اظهار کرد: در حال حاضر روزانه 350 تن زباله اعم از خشک و تر از سطح شهر جمع‌آوری و به صورت اصولی دفن می‌شود .
وی با اشاره به قرار گرفتن در آستانه سال نو و موضوع خانه‌تکانی شهروندان که منجر به تولید زباله بیشتر در شهر می‌شود، هفته سوم اسفندماه را هفته خانه‌تکانی خواند و از شهروندان خواست تا ضایعات خود را در این بازه زمانی و یک هفته مانده تا پایان سال درب منازل قرار دهند تا شهر در شب عید با انبوهی از زباله مواجه نشود.
صالحیان از تدارک سطل‌های زباله در معابر شهر به ویژه در هسته مرکزی شهر با اختصاص اعتبار مورد نیاز در بودجه سال آینده خبر داد و گفت: البته نکته حائز اهمیت در این رابطه همگن بودن آنها با دیگر تاسیسات شهری است که مورد تاکید مجموعه شهرداری نیز قرار دارد .
وی گفت: البته در رابطه با دفن بهداشتی‌تر زباله‌های شهر نیز در حال رایزنی با مدیریت پسماند شیراز برای ارائه خدمات بهداشتی و بهتر هستیم .
معاون خدمات شهری شهرداری راجع به سرانجام کارخانه کمپوست نیز گفت: در واقع در بازه‌ای از زمان که موجی از ساخت کارخانه‌های کمپوست برخی از شهرهای کشور را فرا گرفته بود، یزد نیز چنین تصمیمی را اخذ کرد در حالی که در آن زمان نیز بهترین روش تولید برق از زباله از طریق استحصال گاز متان با دفن زباله‌ها بود .
وی ادامه داد: به دنبال این تصمیم قرار شد که تکنولوژی این واحد از خارج از کشور وارد شود ولی یک شرکت داخلی ادعای این توانمندی را مطرح کرد لذا در راستای حمایت از صنایع داخلی با آن وارد مذاکره شدند ولی این واحد در نهایت موفق به اجرای طرح نشد .
صالحیان گفت: در حال حاضر مشغول رایزنی و مذاکره با تعدادی از کارشناسان هستیم تا در وهله اول نسخه مناسبی برای دفع زباله‌های شهر پیچیده شود و سپس برای کارخانه کمپوست و سرانجام آن تصمیم‌گیری کنیم .
وی یکی مدیریت‌های تحت پوشش این معاونت شهرداری را مدیریت پسماند خواند و گفت: این حوزه در چندین بخش اعم از آموزش و فرهنگ‌سازی در رابطه با تولید زباله و تفکیکی آن از مبدا و نیز مدیریت محل دفن زباله و  غیره فعالیت می‌کند .
به گفته وی، در حال حاضر روزانه به طور متوسط قریب 9 تن پسماند خشک در شهر یزد از درب منازل جمع‌آوری می‌شود .
صالحیان عنوان کرد: قرار است با همکاری سازمان فاوا شهرداری و با اجرای طرح کارت شهروندی، پس از تحویل زباله‌های خشک به ایستگاه‌های تعبیه شده در سطح شهر، کارت‌های شروندان برای خرید از برخی مغازه‌های شهر مهیا شود .
وی در رابطه با موضوع مزاحمت‌های سگ‌های ولگرد در برخی مناطق شهر نیز اظهار کرد: تا چندی پیش این سگ‌ها از طریق گلوله تلف می‌شدند ولی با ابلاغ وزارت کشور از این پس موضوع نگهداری، درمان و عقیم‌سازی آن مطرح است که در یزد این امر از طریق تعدادی از حامیان حیوانات در حال انجام است .
معاون خدمات شهری شهرداری یزد با تاکید بر این که سگ‌های بلاصاحبی که روی گوش آنها پلاک‌هایی نصب شده فاقد بیماری و عقیم‌سازی شده‌اند و خطری برای شهروندان ندارند، گفت: تشکل مذکور که اقدام به زنده‌گیری و عقیم‌سازی آنها زیر نظر دامپزشک می‌کند، اخیراً شماره ثبت دریافت کرده لذا شهرداری به لحاظ قانونی امکان امضای قرارداد با آن را کسب کرده است.


کد مطلب: 82260

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/82260/تولید-روزانه-350-تن-زباله-توسط-یزدی-ها

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir