کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

این بار بررسی مشکلات منطقه ۱۷تهران

19 اسفند 1396 ساعت 7:41

جلسه اداری بررسی مشکلات مردم منطقه ۱۷ تهران‌ ‌به همت دکتر مصطفی کواکبیان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی‌و با همیاری فرماندار ‌تهران دوشنبه ۱۴ اسفند ۹۶، در مسجد جامع ابوذر تهران با حضور دبیران شورایاری مناطق، مسئولین اجرایی، غلامحسین آرام معاون فنی و عمرانی فرمانداری تهران، غلامرضا حیدری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی‌برگزار شد.


جلسه اداری بررسی مشکلات مردم منطقه ۱۷ تهران‌ ‌به همت دکتر مصطفی کواکبیان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی‌و با همیاری فرماندار ‌تهران دوشنبه ۱۴ اسفند ۹۶، در مسجد جامع ابوذر  تهران با حضور دبیران شورایاری مناطق، مسئولین اجرایی، غلامحسین آرام معاون فنی و عمرانی فرمانداری تهران، غلامرضا حیدری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی‌برگزار شد.
در این نشست ابتدا دبیران شورایاری‌ و شهروندان منطقه به بیان مشکلات عمده و مسائل شهری موجود در محلات منطقه ۱۷ تهران پرداختند.
صداقت قائم مقام اداره برق منطقه ۱۷ گفت:‌ یکی از مشکلاتی که شبکه برق با آن مواجه است یکسان بودن قیمت انشعاب‌ها است. درحال حاضر بین قیمت انشعاب و ملک تناسبی وجود ندارد و برای حل این مشکل نیازمند ضوابطی هستیم که قیمت انشعاب با قیمت ملک متناسب باشد.
صفری مدیر آب و فاضلاب ناحیه ۳ منطقه ۵ شهرداری تهران (شامل مناطق ۱۷ و ۱۸ شهر تهران) گفت: در حال حاضر ۵ سد بزرگ لار، لتیان، کرج، طالقان و اخیرا ماملو و همچنین ۸۰۰حلقه چاه به صورت شبانه روزی شبکه آب تهران را تامین می‌کنند. به طور متوسط ۲۷مترمکعب بر ثانیه آب در شبکه توزیع می‌شود که رقم بسیار بالایی است.
وی افزود: منطقه ۱۷ تهران از مخازن ۱۵، ۱۳ و ۳ تهران که از زیباشهر، کلکتور آزادی، مهرآباد و چاه‌های یافت‌آباد استفاده می‌نماید. شبکه آب تهران کاملا یکپارچه است و هیچ تفاوتی میان کیفیت آب شمال تهران و جنوب (از جمله منطقه ۱۷) وجود ندارد. خط قرمز شرکت آب و فاضلاب استان تهران رعایت استاندارد جهانی بهداشت و ایمنی آب است.
محسنی شهردار منطقه ۱۷ طی سخنانی گفت:‌ اینجا منطقه ۱۷ دارالشهدای تهران است، ۸/۲ کیلومترمربع مساحت منطقه و بارگذاری جمعیت ۲ نفر برمتر مربع است. ۳۰درصد از بافت فرسوده تهران در این منطقه قرار دارد که موجب نگرانی ۲۷۰ هزار نفر جمعیت ساکن در منطقه ۱۷ تهران است.
محسنی باذکر اقدامات شهرداری منطقه ۱۷ خاطرنشان کرد: از دکتر نجفی شهردار تهران درخواست کردیم یک طبقه علاوه بر خط آسمان که در شهر تهران ۴ طبقه است به منطقه اعطا شود که مورد موافقت قرار گرفت و در بافت فرسوده افزایش خط آسمان به ۵طبقه هدیه‌ای به سازندگان است.
وی افزود: در صورت رخ دادن زلزله یکی از آسیب‌پذیرترین مناطق منطقه ۱۷ است. خیابان‌هایی در منطقه وجود دارد که در صورت ایجاد بحران به دلیل تنگی گذرگاه‌ها امکان امداد رسانی عملا وجود نخواهد داشت و بنابراین تسریع روند نوسازی بافت‌های فرسوده در منطقه۱۷ یک ضرورت جدی است.
سپس حیدری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی‌گفت: امسال در بودجه ۹۷ به طور مستقیم و از طریق تسهیلات بانکی به نوسازی بافت‌های فرسوده توجه شده است. در صورتی که منطقه‌ای طرح و برنامه جدی برای نوسازی بافت‌های فرسوده داشته باشد می‌تواند از تسهیلات مربوط بیشتر و مفیدتر استفاده نماید.
وی افزود: مشکل حفر و بازسازی  پیاده رو و خیابان‌ها برای عملیات عمرانی دستگاه‌های اجرایی از جمله برق، گاز، مخابرات و شهرداری از مشکلات قدیمی‌شهری است که یکی از کارکردهای نظام واحد مدیریت شهری حل این مشکل است. البته در کشورهای پیشرفته این مشکل حل شده و دالانی برای توسعه و تعمیرات تجهیزات دستگاه‌های اجرایی بدون نیاز به کنده کاری درنظر گرفته شده است.
در ادامه دکتر فرهادی فرماندار تهران با تبریک ایام ولادت بی‌بی دوعالم حضرت فاطمه زهرا (س) و تبریک پیشاپیش عید نوروز گفت:‌ منطقه ۱۷دارای حسن‌های فراوانی است؛ در مسئله اشتغال از ظرفیت‌های بالایی برخوردار است که از جمله آن‌ها می‌توان به کارخانه‌های موجود در این منطقه و وجود ‌۴ بازار اشاره کرد. راه‌های ارتباطی منطقه قابل قبول است و البته مترو ظرفیت توسعه بیشتری دارد.
وی افزود: ۱۷کیلومتر راه‌آهنی که آسایش مردم را ازبین برده بود به زیر زمین انتقال پیدا کرد که بخشی از آن مربوط به منطقه ۱۷ است. فضای سبز و مباحث عمرانی منطقه از سایر مواردی است که در مورد منطقه ۱۷ پیگیر رشد و توسعه آن هستیم. ۴۳ مدرسه دوشیفت برای منطقه رقم بالایی است، البته در تهران ۲۶۵ مدرسه بالای ۶۰ سال وجود دارد که با کمک خیرین مدرسه ساز پیگیر نوسازی مدارس هستیم
فرماندار تهران با اشاره به مشکلات منطقه ۱۷ و شهرتهران خاطرنشان کرد:‌ شهر تهران، پایتخت کشور از نظر سرانه‌های فضای سبز، سرانه ورزشی، سرانه آموزشی و برخی موارد دیگر محروم ترین شهر کشور است.
در پایان دکتر مصطفی کواکبیان، نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس با تبریک ایام ولادت حضرت فاطمه (س) گفت: افتخار ما این است که پیرو اسوه‌های بی‌نظیر بشریت از جمله حضرت فاطمه زهرا(س) هستیم. هم‌کلام شدن مردم بدون لکنت با مسئولین و پرسشگری آن‌ها از مسئولین از برکات انقلاب و نظام اسلامی‌است و هر چه پاسخگویی مسئولان  بیشتر باشد موجب پویایی نظام و حرکت آن به سمت اهداف تعیین شده خواهد بود.
وی افزود: شهر تهران دارای ۳۸ گسل عمده از جمله زلزله، آلودگی هوا، آلودگی صوتی و بافت‌های فرسوده است، اما یکی از جدی‌‌ترین گسل‌ها مشکل بی‌عدالتی بین مناطق است که روزی سر باز خواهد کرد. بنده به عنوان نماینده مردم خجالت می‌کشم از اینکه نماینده شورایاری می‌گوید در این منطقه در قلب پایتخت ام‌القرای کشورهای اسلامی‌«بن نان» توزیع می‌کنیم.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی خاطرنشان کرد: ادعای معجزه نداریم و معتقدیم قطعا همه مشکلات مناطق با این جلسات حل نمی‌شود، اما اگر یک مشکل از هر منطقه طی این جلسات حل شود کافی است که قطعا این اتفاق می‌افتد.
بنیاد شهید موظف است در این منطقه که ملقب به «دارالشهدا» است و ۴۰۰۰ شهید تقدیم اسلام و انقلاب کرده، حداقل یک اداره دایر نماید.
دکتر کواکبیان با اشاره به مسائل بین‌المللی افزود: ازهمین مسجد ابوذر به وزیرخارجه فرانسه پیام می‌دهیم سامانه موشکی و توان موشکی ما به شما مربوط نیست. در برجام موضوع توان موشکی مطرح نیست و در قطعنامه ۲۲۳۱ نیز توان موشکی ما مطرح نشده است.
عضو شورای ساماندهی امور پایتخت تصریح کرد: در موضوع بافت فرسوده منطقه ۱۷ به عنوان پایلوت تهران مطرح شده و مسکن امید در این منطقه کلید خورده است، باتوجه به اینکه در بودجه نیز سهم مناسبی جهت نوسازی بافت فرسوده در نظر گرفته امیدواریم شاهد نوسازی قابل توجه وملموس بافت فرسوده در این منطقه باشیم.
وی افزود: هر منطقه باید رئیسی داشته باشد که تمامی‌ادارات و شهرداری هرمنطقه از آن مقام مسئول حرف‌شنوی داشته باشد. این موضوع یعنی لایحه مدیریت جامع شهری را با معاون پارلمانی رئیس‌جمهور نیز مطرح کردیم و مقرر شد در صورتی که دولت اقدامی‌انجام ندهد نهایتا تا ۶ ماه آینده طرحی را در این زمینه در مجلس ارائه دهیم.
 


کد مطلب: 83664

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/83664/این-بار-بررسی-مشکلات-منطقه-۱۷تهران

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir