کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تاثیر التهابات دلار بر بازار شب عید

20 اسفند 1396 ساعت 0:15

توزیع اقلام اساسی و کنترل قیمت‌ها در فروشگاه‌های زنجیره‌ای باعث شده تا اثر التهابی دلار، چندان محسوس نباشد و قیمت‌ها با نرخ‌های متعادل در اختیار مردم قرار گیرد.


توزیع اقلام اساسی و کنترل قیمت‌ها در فروشگاه‌های زنجیره‌ای باعث شده تا اثر التهابی دلار، چندان محسوس نباشد و قیمت‌ها با نرخ‌های متعادل در اختیار مردم قرار گیرد.
به گزارش ایسنا، امروز بازار دلالی دلار تقریبا متعادل شد؛ چون فقط به مسافران با ارایه مدارک، دلار بانکی فروخته می‌شود. اما اوضاع دو هفته قبل کار را به آن‌جا رساند که حالا سه نرخی شدن ارز تقریبا پذیرفته شده است. دلار دولتی ۳۷۵۰ تومان و دلار بانکی ۴۴۹۹ تومان است. اما این روزها نرخ سومی در فردوسی تحت عنوان دلار آزاد پدید آمده که حاکم بازار شده و قیمت آن تقریبا ۳۰۰ تومان بالاتر از دلار بانکی است. نام‌هایی مثل دلار "دلالان"، "پیاده‌رو" یا "دلار کف خیابان" هم می‌توان بر آن گذاشت. بر اساس گزارش میدانی قیمت دلار آزاد ساعت ۱۷ امروز ۴۸۰۵ تومان بوده است. البته با اقدامات پلیسی و ارایه بسته سه‌گانه بانک مرکزی برای کنترل ارز که اقتصاددانان از آن به عنوان مسکن موقت یاد می‌کنند، شاهد ثبات نسبی قیمت کالاهای ضروری در شب عید هستیم. واردات تخم مرغ و موز در کنار توزیع کالاهای اساسی از قبیل مرغ، گوشت، برنج، روغن، میوه، نگرانی از رشد قیمت‌ها را رفع کرده است. گزارش‌های امروز ایسنا از حال و هوای بازار شب عید نیز آرامش نسبی را تایید می‌کند.

فعالیت ۳۵۰۰ فروشگاه زنجیره‌ای
بنا به گفته‌ی رییس اتحادیه فروشگاه‌های زنجیره‌ای، در حال حاضر حدود ۹۰ شرکت با ۱۱۰ برند و ۳۵۰۰ شعبه، عضو این اتحادیه هستند و این فروشگاه‌ها در ماه‌های پایانی سال موفق به حفظ ثبات قیمت‌ها شده‌اند و در اکثر مواقع قیمت‌های کالای ارائه شده در آنها افزایش نیافته است. امیرحسین فخریان بیان کرده محصولاتی از قبیل تخم‌مرغ، مرغ، گوشت، برنج و روغن به قیمت مصوب ستاد تنظیم بازار در این فروشگاه‌ها عرضه می‌شوند و قرار است میوه نیز با ۱۵ تا ۲۰ درصد تخفیف توزیع شود.


کد مطلب: 83743

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/83743/تاثیر-التهابات-دلار-بازار-شب-عید

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir