کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ایران مهم‌ترین محور نشست سران عرب

20 فروردين 1397 ساعت 17:52

سخنگوی دبیرکل اتحادیه عرب با تکرار ادعای حمایت موشکی ایران از انصارالله یمن، گفت: ایران یکی از محورهای نشست سران عرب خواهد بود.


سخنگوی دبیرکل اتحادیه عرب با تکرار ادعای حمایت موشکی ایران از انصارالله یمن، گفت: ایران یکی از محورهای نشست سران عرب خواهد بود.
به گزارش ایسنا به نقل از العرب نیوز، نشست کارشناسی بیست و نهمین اجلاس سران عرب فردا (سه‌شنبه) در شهر ریاض پایتخت عربستان برگزار می‌شود و این اجلاس قرار است روز یکشنبه آینده در شهر دمام عربستان برگزار شود.
محمود عفیفی، سخنگوی دبیرکل اتحادیه عرب با بیان این‌که «این اجلاس همزمان با چالش‌های زیادی که کشورهای عربی با آنها روبرو هستند برگزار می‌شود»، مدعی شد: مساله موشک‌های بالستیک ایرانی که حوثی‌ها آن‌ها را به سوی عربستان شلیک کردند در نشست سران عرب از اهمیت زیادی برخوردار خواهد بود زیرا این امر بسیار نگران‌کننده است، نه به این دلیل که به عربستان حملات آشکاری شده است بلکه این مساله می‌تواند درگیری را به خارج از یمن بکشد.
وی افزود: در نشست سران عرب مساله فلسطین، بحران‌های سوریه، لیبی و یمن، مبارزه با تروریسم، مسائل اقتصادی و اجتماعی و آن‌چه که دخالت‌های ایران و ترکیه در امور کشورهای عربی خواند، پرداخته خواهد شد.
عفیفی در ادامه گفت: در اجلاس دمام علاوه بر سران عرب مسئولان زیادی از سازمان‌های بین‌المللی و منطقه‌ای از جمله آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل، موسی فکی رییس کمیسیون اتحادیه آفریقا، فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و استفان دی میستورا، نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه شرکت خواهند کرد.
وی همچنین گفت: از قطر دعوت شده است تا در این اجلاس شرکت کند.
رسانه‌ها پیش از این اعلام کرده بودند که نشست آتی سران عرب که عربستان میزبان آن است این بار به جای ریاض در شهر دمام و در مرکز فرهنگی بین‌المللی ملک عبدالعزیز برگزار خواهد شد و احتمال دادند که دولت عربستان به دلیل تهدیدات موشکی نیروی انصارالله یمن مکان این نشست را از ریاض به دمام در منطقه شرقی این کشور منتقل کرده است.
نشست سران عرب قرار بود ماه مارس گذشته برگزار شود اما به دلیل تعارض آن با تاریخ برگزاری انتخابات ریاست جمهوری مصر به چهاردهم آوریل(25 فروردین)موکول شد.
ادعای حمایت موشکی ایران از انصارالله درحالی مطرح می شود که بهرام قاسمی ،سخنگوی وزارت خارجه کشورمان در این رابطه گفته است : ما هیچ‌گونه ارتباط تسلیحاتی با یمن نداریم، یمن در محاصره است و چنین امکانی در کل وجود ندارد در غیر این‌صورت ایران به قدری شهامت دارد که چنین اقدام و سیاستی را اگر داشته باشد اعلام کند؛ آنچه امروز در دستان مردم یمن هست سلاح‌هایی است که از دولت‌های قبل در پادگان‌ها وجود داشته، امروز مشاهده می‌کنیم یمن برای آنکه در مقابل تجاوز و حملات بی‌امان از خود محافظت کند به سراغ تکنیک‌های درونی رفته و این طبیعی است.


کد مطلب: 84563

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/84563/ایران-مهم-ترین-محور-نشست-سران-عرب

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir