کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

همسر رهبر کره‌شمالی، رسما بانوی اول شد

27 فروردين 1397 ساعت 16:50

رسانه‌های کره شمالی برای اولین‌بار از همسر رهبر این کشور با عنوان «بانوی اول» یاد کردند. وی در حالی با این عنوان خوانده شد که برای نخستین‌بار بدون همسرش در انظار ظاهر شد.


رسانه‌های کره شمالی برای اولین‌بار از همسر رهبر این کشور با عنوان «بانوی اول» یاد کردند. وی در حالی با این عنوان خوانده شد که برای نخستین‌بار بدون همسرش در انظار ظاهر شد.
به گزارش ایلنا به نقل از نیوزویک، کره شمالی «ری سول جو»، همسر رهبر این کشور، را به‌عنوان بانوی اول پیونگ‌یانگ به رسمیت شناخت. رسانه تحت کنترل دولت این کشور روز گذشته -یکشنبه- در حالی از این لقب افتخاری استفاده کرد که ری سول جو برای نخستین‌بار بدون همسرش در عموم ظاهر شد. 
ری که پیش‌تر از او با عنوان «رفیق» یاد می‌شد، در مراسم اجرای باله کلاسیک «گیسل» شرکت کرد. این مراسم باله را گروه باله ملی چین اجرا کرد که پس از دیدار «کیم جونگ‌اون»، رهبر کره شمالی و ری از پکن در ماه مارس به این کشور دعوت شده بودند. 
اجرای روز یکشنبه در تئاتر هنری مانسودائه در پیونگ‌یانگ، به‌عنوان بخشی از جشنواره هنر دوستی بهار در ماه آوریل، برگزار شد. این جشنواره به افتخار سالگرد تولد «کیم ایل سونگ»، بنیانگذار کره شمالی و پدربزرگ کیم ایل‌یونگ، برگزار می‌شود. به گزارش روزنامه «چوسون ایلبو» پیش‌تر تنها در رابطه با «کیم سونگ آئه»، همسر کیم ایل‌سونگ، از لفظ «بانوی اول» استفاده شده بود.
ری با هیات همراه مقام‌های چین دیدار کرد. این هیات شامل «سانگ تائو»، رئیس اداره روابط خارجی حزب کمونیست چین، «لی کان»، معاون وزیر فرهنگ و گردشگری چین و «لی جینجون»، سفیر چین در کره شمالی بود.
در مراسم باله «کیم یو‌جونگ»، خواهر کوچکتر کیم جونگ‌اون، در کنار تائو نشسته بود، عملی که نشان از فرد قدرتمند دیگری در این نظام دارد. کیم یوجونگ پیشتر، هنگام سفر به کره‌جنوبی در ماه فوریه، مهارت‌های دیپلماتیک خود را اثبات کرده بود.
رهبر کره شمالی نیز با هیات چینی در مراسم شامی که به افتخارشان برگزار شده بود، دیدار کرد. دیوار اتاق شام مزین به یک نقاشی دیواری از «شی جین‌پینگ»، رئیس‌جمهوری چین بود که با کیم جونگ‌ اون دست می‌دهد. گزارش‌های کره‌شمالی حاکی از آن است که در این مراسم شام، به زوج حاکم خوشامد گفته شد. 
روزنامه حزبی «رودونگ» در بخش «فعالیت‌های رهبر عالی‌مقام» نوشت: «هنگامی‌که رهبر والامقام و محترم، کیم جونگ‌اون، و همسرش ری سول جو به همراه سونگ تائو و دیگر مهمان‌های چینی در مراسم شام حاضر شدند، تمام حاضران با علاقه تمام، با کف و شادی، حضورشان را خیر مقدم گفتند.»
افزایش جایگاه اجتماعی ری پس از آن صورت می‌گیرد که همسرش در تلاش است چهره خود و کشورش را در نگاه جهانیان بهبود بخشد. هنگام رسیدن این زوج به چین در ماه گذشته میلادی، با فرش قرمز به آن‌ها خوشامد گفته شد. این نخستین سفر خارجی کیم جونگ‌اون پس از به قدرت رسیدن در دسامبر سال ۲۰۱۱ بود. ری همچنین هنگام سفر «چونگ ایو-یونگ»، معاون رئیس‌جمهوری کره جنوبی، به کره شمالی در ماه مارس نیر سر میز گفت‌وگو نشسته بود. چونگ ایو‌-‌سونگ پس از سفر به کره شمالی به واشنگتن رفت تا پیشنهاد دیدار کیم و «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهوری ایالات متحده، را مطرح کند. 
به گفته منابع ناشناسی که در دیدار مقام‌های دو کره در پنجم مارس حضور داشتند، به نقل از روزنامه ژاپنی «آساهی» ری از پیشنهاد چونگ مبنی بر این‌که کیم جونگ‌اون باید سیگار را ترک کند استقبال کرد و گفت که خودش هم اغلب همین را به او می‌گوید اما کیم «گوشش بدهکار نیست».
رسانه‌های کره جنوبی همچنین تخمین زده‌اند که ممکن است ری، کیم را در ناحیه امنیتی مشترک واقع در منطقه خلع‌سلاح شده همراهی کند که قرار است محل ملاقات «مون جائه‌-این»، رئیس‌جمهوری کره‌جنوبی و رهبر کره شمالی در تاریخ ۲۷ آوریل باشد. 
«یانگ موو-جین»، استاد دانشگاه مطالعات کره شمالی، به روزنامه «هرالد» کره در اوایل ماه جاری میلادی گفت که انتظار می‌رود ری با «کیم جونگ‌سوک»، بانوی اول کره جنوبی، چای بنوشد و (در این دیدار) همراه با کیم جونگ‌اون در ضیافت نهاری که مون جائه‌-این برگزار می‌کند، شرکت کند.


کد مطلب: 84992

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/84992/همسر-رهبر-کره-شمالی-رسما-بانوی-اول

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir