کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

دبیر کل حزب مردم‌سالاری:

مقبولیت‌ عمومی محسن هاشمی برای شهرداری تهران از سایر گزینه‌ها بیشتر است

8 ارديبهشت 1397 ساعت 17:24

عضو هیات رئیسه فراکسیون امید مجلس گفت: در تشریح عملکرد یکساله شورای شهر همین بس که حدود هفت ماه وقت گذاشته‌اند تا یک شهردار انتخاب کنند.


عضو هیات رئیسه فراکسیون امید مجلس گفت: در تشریح عملکرد یکساله شورای شهر همین بس که حدود هفت ماه وقت گذاشته‌اند تا یک شهردار انتخاب کنند.
دکتر مصطفی کواکبیان درباره شاخص‌های انتخاب شهردار برای مدیریت کلان‌شهر تهران و لیست هفت‌نفره شورای شهر، اظهارداشت: ضمن اینکه به رای اعضای شورای شهر تهران و هفت گزینه انتخابی آنها احترام می‌گذارم، اما معتقدم تهران آنقدر مشکل دارد که نباید برای انتخاب یک شهردار اینقدر زمان صرف شود.
وی افزود: به عنوان نماینده‌ای که در مناطق 22 گانه تهران و مساجد مختلف جلسه داشته و از احوالات و مشکلات آنها با خبرم می‌گویم نباید اینقدر وقت تلف شود و بهتر است زودتر تعیین تکلیف شود و شهردار را تایید کنند.
این نماینده اصلاح‌طلب مجلس دهم با اشاره به سوابق اجرایی رئیس شورای شهر تهران تصریح کرد: محسن هاشمی هم سوابق ممتد اجرایی و تجربی را دارد و هم در سطح معاون شهردار خدمت کرده است. زندگیش هم که نشان داده از عناصر پاکدست است.
کواکبیان اضافه کرد: مقبولیت محسن هاشمی از تمام اعضای لیست هفت نفره بیشتر است. درست است که او از لیست اصلاح‌طلبان به شورای شهر آمد، اما در همان لیست با 200 - 300 هزار رای بالاتر از دیگران انتخاب شد و این نشان دهنده مقبولیت او در میان مردم است.
این عضو فراکسیون امید گفت: بهترین گزینه برای تصدی شهرداری را محسن هاشمی می‌دانم، اما به رای شورای شهر احترام می‌گذارم؛ ولی به دوستان توصیه می‌کنم انقدر معطل نکنند.
کواکبیان درباره عملکرد شورای شهر تهران در یکسال گذشته بیان داشت: در تشریح عملکرد یکساله شورای شهر همین بس که حدود هفت ماه وقت گذاشته‌اند تا یک شهردار انتخاب کنند!
غلامحسین کرباسچی هم درباره گزینه شهرداری تهران معتقد است که باید فردی بر سر کار بیاید که بتواند در مورد حمل و نقل عمومی اقدام جدی انجام دهد. ظرفیت مترو تهران باید به 10 تا11 میلیون سفر در روز برسد اما در حال حاضر حدود 2 تا 2.5 میلیلون سفر است. شهردار جدید باید همه همت خود را بگذارد تا ظرفیت مترو را بالا ببرد و وضعیت فعلی را به یک وضعیت معقول‌تر ارتقا دهد. بخش دوم نوسازی بافت‌های فرسوده است. همچنین بخش سوم، مسائل زیست محیطی، آلودگی‌های آب و خاک و هوا و دفع زباله باید هدف اصلی باشد و آقایان روی آن کار کنند. متأسفانه یک سال وقت‌شان به این گذشته که چه کسی شهردار باشد یا نباشد و چگونه شهردار انتخاب کنند؛ خیلی آدم را به کارنامه شورای شهر امیدوار نمی‌کنند.
دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی می‌گوید: اگر مدیریت درست و توانمند باشد، با کمک شورا مشکلات مالی شهرداری قابل حل است. اگر بودجه شهرداری درست و معقول اداره شود مشکلات مالی وجود نخواهند داشت. یکی از اشکالات شهرداری این است که به صورت گران اداره می‌شود، این تعداد پرسنل و امکانات چند برابر چیزی است که برای شهر تهران لازم است. اگر شهرداری درست اداره شود امکان تامین مالی آن وجود دارد.
 


کد مطلب: 85672

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/85672/مقبولیت-عمومی-محسن-هاشمی-شهرداری-تهران-سایر-گزینه-ها-بیشتر

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir