کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

حذف سخنان داماد ترامپ در قدس

25 ارديبهشت 1397 ساعت 18:38

کاخ سفید قسمتی از سخنان «جرد کوشنر» داماد رئیس جمهوری آمریکا در مراسم گشایش سفارت این کشور در قدس را که در آن معترضان غزه را «بخشی از مشکل» خوانده بود، از نسخه رسمی سخنانش حذف کرد.


کاخ سفید قسمتی از سخنان «جرد کوشنر» داماد رئیس جمهوری آمریکا در مراسم گشایش سفارت این کشور در قدس را که در آن معترضان غزه را «بخشی از مشکل» خوانده بود، از نسخه رسمی سخنانش حذف کرد.
به گزارش عصر سه شنبه ایرنا به نقل از نشریه انگلیسی دیلی میل، در حالی که همزمان با برگزاری مراسم گشایش سفارت آمریکا در قدس، حدود 60 معترض فلسطینی بر اثر شلیک گلوله صهیونیست ها در امتداد مرز غزه به شهادت رسیدند، کوشنر آنان را بخشی از مشکل دانست و گفت: همانطور که از اعتراض های ماه گذشته و حتی امروز شاهد بوده ایم، آنها که محرک خشونت بوده، بخشی از مشکل و نه بخشی از راه حل هستند.
اما کاخ سفید این قسمت از سخنان وی را از نسخه رسمی حذف کرد و به جای آن، ادعای کوشنر در مورد آمادگی آمریکا برای حمایت از توافق سازش در خاورمیانه را گنجاند.
براساس این گزارش، تک تیراندازهای رژیم صهیونیستی روز دوشنبه شمار زیادی فلسطینی را در جریان اعتراض به گشایش سفارت آمریکا در قدس اشغالی هدف گلوله قرار دادند و این در حالی بود که دختر و داماد ترامپ در مراسم افتتاحیه حضور داشتند.
روز گذشته (دوشنبه) یکی از خونبارترین روزها در تاریخ درگیری بین رژیم صهیونیستی و فلسطینی ها از زمان جنگ سال 2014 بود. نبرد آن سال میان رژیم صهیونیستی و نیروهای حماس روی داد.
تشکیلات خودگردان فلسطین، رژیم صهیونیستی را به ارتکاب قتل عامی هولناک متهم کرد و سازمان عفو بین الملل نیز این حملات خونبار و نقض حقوق بشر نامید.
دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا پیشتر قدس اشغالی را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به رسمیت شناخت، تصمیمی که خشم جهانی، غضب فلسطینی ها و مدح و ثنای تل آویو را در پی داشت.
در همین حال، روسیه ابراز نگرانی کرد که گشایش سفارت آمریکا در قدس به تشدید تنش در خاورمیانه دامن زند. همچنین رئیس جمهوری ترکیه هشدار داد که آمریکا نقش خود به عنوان میانجی در منطقه را از دست داده و اکنون بخشی از مشکل به جای راه حل است.
در همین حال، «زید رعد الحسین» کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل از جامعه جهانی خواست افراد مسئول قتل عام فلسطینیان را به دست عدالت بسپارند.
رژیم صهیونیستی در سال 1967 کرانه باختری و شرق قدس را اشغال و سپس در اقدامی که هیچ گاه از سوی جامعه جهانی به رسمیت شناخته نشد، شرق قدس را به سرزمین های اشغالی ضمیمه کرد.


کد مطلب: 86784

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/86784/حذف-سخنان-داماد-ترامپ-قدس

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir