کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نشست مردمی پیگیری مشکلات منطقه 1

26 ارديبهشت 1397 ساعت 19:33

جلسه عمومی بررسی مشکلات مردم منطقه ۱ تهران از سلسله جلسات مناطق ۲۲ گانه تهران که با همیاری دکتر مصطفی کواکبیان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و فرماندار محترم تهران از سال قبل و به طور منظم برگزار می‌شود، دوشنبه ۲۲ اردیبهشت ۹۷، در مسجد جامع تجریش منطقه ۱ تهران با حضور دبیران شورایاری محلات و مسئولین اجرایی منطقه 1، سیاوش شهریور فرماندار شمیرانات، پروانه مافی، علیرضا محجوب و عبدالرضا هاشمزایی نمایندگان مردم تهران در مجلس شورای اسلامی برگزار شد.


جلسه عمومی بررسی مشکلات مردم منطقه ۱ تهران از سلسله جلسات مناطق ۲۲ گانه تهران که با همیاری دکتر مصطفی کواکبیان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و فرماندار محترم تهران از سال قبل و به طور منظم برگزار می‌شود، دوشنبه ۲۲ اردیبهشت ۹۷، در مسجد جامع تجریش منطقه ۱ تهران با حضور دبیران شورایاری محلات و مسئولین اجرایی منطقه 1، سیاوش شهریور فرماندار شمیرانات، پروانه مافی، علیرضا محجوب و عبدالرضا هاشمزایی نمایندگان مردم تهران در مجلس شورای اسلامی برگزار شد.
در این نشست ابتدا دبیران شورایاری  و شهروندان منطقه به بیان مشکلات عمده و مسائل شهری موجود در محلات منطقه ۱ تهران پرداختند. بساط گستران و دست فروشان خیابان‌های اصلی میدان تجریش، عدم وجود پارکینگ‌های عمومی باتوجه به نیاز منطقه و نظافت شهری از جمله مشکلات بیان شده توسط مردم این منطقه بود.
فرمانده کلانتری تجریش و شریفی قائم مقام شهردار به تفصیل پاسخگوی مردم و اصناف حاضر درجلسه بودند.
مهندس عبدالرضا هاشمزایی نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و پردیس گفت: بنده به دلیل سوابق کاری تمام کلانشهرهای دنیا را دیده‌ام و متاسفانه تنها کلانشهری که توسعه آن آمایش ندارد تهران است. در هیچ کجای دنیا در یک کوچه ۶متری ساختمان ۲۰ طبقه ساخته نمی‌شود، مخصوصا در شهری که سه گسل فعال دارد.
در ادامه دکتر پروانه مافی نماینده مجلس گفت: در این جلسات یک قصد داریم و آن کمک به رفع مشکلات مردم است. در هیچ دوره‌ای از مجلس شورای اسلامی نمایندگان تهران ملاقات‌های مردمی با مردم تک تک مناطق تهران نداشته‌اند و این کار برای اولین بار توسط نمایندگان مردم تهران در مجلس دهم در حال انجام است.
وی با اشاره به موضوع تقسیمات کشوری افزود: منطقه ۱ تهران و تجریش جزئی از تهران است و تجریش دیگر بخشی از شمیرانات نیست بنابراین نمی‌توان انتظار نماینده‌ای مستقل در مجلس برای این محل را داشت و نماینده تجریش در مجلس همان ۳۰ نماینده تهران هستند، بنده نیز با افتخار اعلام می‌کنم بالاترین رأی خود در تهران را از شمیرانات گرفتم.
سپس مهندس علیرضا محجوب، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: شورایاری‌ها که در قانون اساسی با عنوان شورای محلات به آن اشاره شده هم اکنون فاقد وجهه قانونی هستند ومهمترین دغدغه ما ایجاد فرصت بیان مشکلات مردم به صورت قانونی از این شوراهای محلی است.
وی افزود: در قانون اساسی اصل بر جزیی تر کردن است. البته استدلال موافقان استانی شدن مجلس کلان‌تر شدن بحث‌ها در حد مباحث استانی است چرا که برخی مسائل جزئی وقت مجلس را تلف می‌کند. استانی شدن مجلس یکبار در صحن مجلس نیز تصویب شد که توسط شورای نگهبان مغایر با قانون اساسی تشخیص داده شد.
 سیاوش شهریور فرماندار شمیرانات نیز در ادامه گفت: به انجام رساندن این سلسله جلسات که نمایندگان مجلس شورای اسلامی و اعضای شورای اسلامی شهر تهران در میان مردم مناطق حاضر شده و خود را در مقابل سوال و مشکلات مردم قرار می‌دهند اقدام شجاعانه و مبارکی است.
وی با اشاره به مشکلات منطقه شمیرانات افزود:‌ سرانه فرهنگی و ورزشی شمیرانات از محروم ترین شهرستان‌های ایران کمتر است. ۲۱سانتی متر سرانه فرهنگی و ورزشی رقم بسیار پایینی است و اگر مدارس غیر انتفاعی را از سطح این منطقه حذف کنیم یک فاجعه تمام عیار را خواهیم داشت. شهرداران سابق کم لطفی آشکاری در حق شمیرانات کردند و با کسب درآمد‌های فراوان از این منطقه سرانه‌های لازم و ضروری را فریز نکرده و فروخته‌اند.
در پایان دکتر مصطفی کواکبیان، نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس با اشاره به صحبت‌های سخیف اخیر «ترامپ» گفت: ما هیچ نگرانی نداریم و کسانی که نگرانی دارند توجه داشته باشند که ما برجام را بهم نخواهیم زد، مگر اینکه احساس کنیم منافعی در آن نداریم که در این صورت وقت را تلف نخواهیم کرد. ما در موضوع برجام بسیار خوب عمل کردیم، برجام مختص دولت و دستگاه دیپلماسی نبود بلکه کل نظام به دنبال این توافق بود، چرا که آن شرایط ما را ذیل منشور هفتم سازمان ملل می‌برد.
وی افزود: هفت قطعنامه تحریمی علیه ما صادر شده بود که براساس این قطعنامه‌ها هر لحظه می‌توانستند قانونا براساس شورای امنیت به ما حمله نظامی کنند، البته به لطف همت و ایستادگی مردم و نیروهای نظامی به جایی رسیدیم که ۵+۱ حاضر به مذاکره و توافق برجام شد.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی خاطرنشان کرد: ترامپ از ابتدا از سه چیز ناراحت بود، اول اینکه چرا موضوع موشکی در برجام نیست، موضوع دیگر ۱۰ ساله بودن توافق که از نظر ترامپ مدت کمی است و در نهایت بازدید از مراکز نظامی که امکان پذیر نیست. ترامپ در تبلیغات انتخاباتی خود بارها وعده برهم زدن این توافق را داده بود و شرایط برایش فراهم شد.
دکتر کواکبیان افزود: طبق فرمایش مقام معظم رهبری هم اکنون در حال مذاکره با سه کشور انگلیس، آلمان و فرانسه هستیم، چراکه روسیه و چین اجمالا خروج آمریکا را محکوم و موضع خود را اعلام کرده اند. دکتر ظریف درحال مذاکره با سه کشور اروپایی از طرف نظام جمهوری اسلامی ایران هستند و اگر به این نتیجه برسیم که این سه کشور حاضر به ایستادگی در مقابل فشار‌های آمریکا هستند این توافق را ادامه خواهیم داد.
رئیس فراکسیون دیپلماسی و منافع ملی مجلس شورای اسلامی گفت: ما به هیچ کشوری تکیه نداریم، تکیه ما تنها بر خداوند متعال و مردم است. به روسیه نیز اگر تکیه کنیم در صورتی که منافع بزرگتری داشته باشد ما را رها خواهد کرد، بنابراین به قدرت‌های اروپایی نیز نمی‌توان اعتماد کرد. البته قصد خروج از توافق هم نداریم چرا که تحریم مشکلات خود را دارد و ممکن است ما را به دوره «محمودآقا» باز گرداند.
وی با اشاه به دوره تحریم افزود: دوره ای بود که نفت بیش از ۵۰۰هزار بشکه فروخته نمی‌شد و بابک زنجانی باید نفت را می‌فروخت، تحریم‌ها را دور می‌زد و پول‌ها را نیز برنمی‌گرداند.
 
دکتر کواکبیان خاطرنشان کرد: بعضی از وضعیت فعلی ذوق زده می‌گویند «دیدید گفتیم قرار است اینطور شود؟»، قطعا ما هنوز هم قصد خروج از برجام را نداریم اما متاسفانه فردی مانند ترامپ پیدا شده که پیش‌بینی ناپذیر است و حتی اطرافیانش نیز توانایی پیش‌بینی تصمیمات وی را ندارند.
نماینده مردم تهران،ری و شمیرانات  در مجلس افزود: امروز یوم النکبه بود، ۷۰ سال قبل در چنین روزی دولت اسرائیل رسما اعلام موجودیت کرد و اشغال را بر مردم مظلوم فلسطین تحمیل کرد. حوادث امروز در فلسطین ۴۷ شهید و بیش از ۲۰۰۰ زخمی برجای گذاشته است. بازگشت حق فلسطینیان است و چاره ای جز راهپیمایی بازگشت ندارند چراکه شاهد هماهنگی برخی کشورهای ظالم عرب با صهیونیست‌ها هستند.
وی افزود: در اول انقلاب می‌گفتیم «مرگ بر سه مفسدین، کارتر و سادات و بگین» حال باید بگوییم «ترامپ و سلمان و بنیامین». همه دنیا از دیوانه بازی‌ها ترامپ ناراحت است و امیدواریم با وحدت و همدلی مردم و مسئولین و تدابیر مقام معظم رهبری از این پیچ تاریخی عبور کنیم که قطعا خواهیم کرد. آثار ایستادگی ما امروز در کاهش قیمت دلار و سکه نمایان شد.
عضو شورای ساماندهی امور پایتخت تصریح کرد: برای ساماندهی بساط گستران و دست فروشان باید فکری کرد و مکانی جهت کسب درآمد آن‌ها اختصاص یابد. البته منطقه ۱ از نظر مسائل شهری نسبت به سایر مناطق در وضعیت بسیار مطلوبی قرار دارد و باید پولی که از منطقه ۱ گرفته می‌شود خرج همین منطقه نیز بشود.
 


کد مطلب: 86893

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/86893/نشست-مردمی-پیگیری-مشکلات-منطقه-1

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir