کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آلمان خواستار اتحاد اروپا در برابر آمریکا شد

18 خرداد 1397 ساعت 15:57

وزیر اقتصاد آلمان امروز (جمعه) از اروپا خواست تا در برابر افزایش تنش‌های تجاری با آمریکا اتحاد خود را حفظ کنند و تاکید داشت که مشخص نیست نشست گروه 7 به چه نتیجه‌ای ختم می‌شود.


وزیر اقتصاد آلمان امروز (جمعه) از اروپا خواست تا در برابر افزایش تنش‌های تجاری با آمریکا اتحاد خود را حفظ کنند و تاکید داشت که مشخص نیست نشست گروه 7 به چه نتیجه‌ای ختم می‌شود.
به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، پیتر آلتمایر، وزیر اقتصاد آلمان در مصاحبه با شبکه ZDF گفت: ما با وضعیت بسیار جدی مواجه هستیم و این وضعیت از شب گذشته یا صبح امروز آغاز نشده بلکه چندین هفته است که ما در چنین شرایطی به سر می‌بریم.
وی بر اهمیت اتحاد اروپا درخصوص تجارت آزاد و منافع اقتصادی تاکید کرد و گفت: از آنجایی که مناظرات داخلی در آمریکا درباره تحریم‌های اعمال شده توسط دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا علیه متحدان گروه 7 از جمله کانادا، ژاپن و اتحادیه اروپا ادامه دارد بسیار مهم است که ما اتحادمان را حفظ کنیم.
رهبران کشورهای گروه 7 که امروز در کانادا با یکدیگر دیدار می‌کنند نسبت به هر زمان دیگری در تاریخ 42 ساله این گروه دچار تفرقه و جدایی شدند و سیاست‌های اول آمریکای ترامپ خطر ایجاد یک جنگ تجاری جهانی و تعمیق اختلافات و تفرقه‌های دیپلماتیک را به همراه دارد.
در همین حال هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان امروز در مصاحبه با روزنامه زود دویچه تسایتونگ گفت: ترامپ آگاهانه قبول دارد که تصمیمات یک جانبه‌اش از جمله خروج آمریکا از توافق اتمی ایران می‌تواند به متحدان اروپایی خدشه وارد کند.
وی افزود: آمریکا همچنان نزدیک ترین شریک آلمان در خارج از اروپاست اما برلین باید به دنبال راه‌های جدید برای جلب شرکایی باشد که قصد دارند نظم چند جانبه جهان را حفظ کنند.
وی به کانادا و برخی از کشورهای آمریکای لاتین به عنوان برخی از این شرکای بالقوه اشاره کرد.


کد مطلب: 88232

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/88232/آلمان-خواستار-اتحاد-اروپا-برابر-آمریکا

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir