کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

گلایه‌ها از آخر قصه شهرزاد

22 خرداد 1397 ساعت 18:26

سریال «شهرزاد» بالأخره بعد از نزدیک به سه سال به پایان رسید و سرنوشت شخصیت‌های سریال هم مشخص شد. قصه پرکشش سریال در این سه فصل و ۵۹ قسمت، مخاطبان بسیاری را هر هفته به سوپرمارکت‌ها یا سرویس‌های آنلاین تماشای فیلم کشاند و سود سرشاری را نصیب سازندگان این مجموعه کرد.


سریال «شهرزاد» بالأخره بعد از نزدیک به سه سال به پایان رسید و سرنوشت شخصیت‌های سریال هم مشخص شد. قصه پرکشش سریال در این سه فصل و ۵۹ قسمت، مخاطبان بسیاری را هر هفته به سوپرمارکت‌ها یا سرویس‌های آنلاین تماشای فیلم کشاند و سود سرشاری را نصیب سازندگان این مجموعه کرد.
به گزارش ایسنا، روزنامه قانون در ادامه نوشت: «علاوه بر کیفیت‌های فنی و تعلیق قصه، پیشرفت سامانه‌های پخش نیز در این استقبال فوق‌العاده بی‌تأثیر نبود. توزیع «شهرزاد» به نوعی با حضور قدرتمند سامانه‌های ویدیوی درخواستی (VOD) در عرصه رسانه‌های تصویری همزمان شد و این موضوع نیز به موفقیت سریال کمک کرد.
به مناسبت پایان این سریال، به مهم‌ترین تأثیرات این مجموعه بر عرصه رسانه‌های تصویری می‌پردازیم.
۱- اعتماد مخاطبان به شبکه خانگی
بدون تردید مهم‌ترین دستاورد «شهرزاد» که دیگران نیز از آن استفاده فراوانی کردند و خواهند کرد، بازگرداندن اعتماد مخاطب عام به سریال‌های شبکه نمایش خانگی بود. بعد از ناتمام ماندن مهم‌ترین پروژه‌های شبکه نمایش خانگی یعنی «قهوه تلخ» و «قلب یخی» و همچنین عرضه سریال‌های نه‌چندان‌قوی «ابله»، «عطسه» و «دندون طلا»، این سریال «شهرزاد» بود که اعتماد مخاطبان را به شبکه نمایش خانگی آورد و این کسب‌وکار را رونق دوباره داد.
۲- ستاره‌ها در شبکه خانگی
«شهرزاد» را می‌توان آغازگر حضور ستاره‌های سینما در سریال‌های شبکه نمایش خانگی دانست. تا پیش از «شهرزاد»، سهم ستاره‌ها از سریال‌های شبکه نمایش خانگی زیاد نبود و جز حضورهای معدود، باقی بازیگران این مجموعه‌ها را چهره‌های روتین تلویزیونی تشکیل می‌دادند. حضور ستاره‌هایی مانند شهاب حسینی، ترانه علیدوستی، علی نصیریان، مصطفی زمانی و پریناز ایزدیار برای سازندگان «شهرزاد» کم‌دردسر نبود و اتهامات مالی زیادی به سرمایه‌گذاران زده شد؛ اتهاماتی که حتی مسائل قضایی هم برای آن‌ها به وجود آورد.
۳- ایده‌های جریان‌ساز
«شهرزاد» حتی در زمینه موضوع و پیش‌زمینه قصه هم جریان‌ساز بود. موفقیت این مجموعه باعث شده تا ظرفیت‌های ژانر عاشقانه تاریخی، دوباره دیده شود و فیلم سازان به سراغ این ژانر بروند. نمونه‌اش «دلدادگی» به کارگردانی سامان مقدم و «عمارت فرنگی» به کارگردانی عزیزا... حمیدنژاد است که دومی در اواسط تصویربرداری قرار دارد. جالب آن که محمدرضا ورزی تاریخی‌ساز معتمد تلویزیون هم در جدیدترین سریالش «ایراندخت» نسبت به آثار قبلی‌اش دوز درام قصه را بسیار بالاتر برده بود و بیشتر از آن که تاریخ را روایت کند، چند قصه عاشقانه را در بستر تاریخ روایت کرده بود.
۴- کمک متقابل «شهرزاد» و محسن چاووشی
این مورد آخر، یک تأثیر «شهرزاد» یک‌طرفه نیست و این خواننده هم با محبوبیت خود، به موفقیت «شهرزاد» کمک کرد. با این حال استقبال از «امیر بی‌گزند» به عنوان اولین آلبوم این خواننده پس از «شهرزاد»، با آلبوم «پاروی بی‌قایق» یعنی آخرین آلبوم او قبل از این سریال، اصلاً قابل قیاس نیست. موفقیت سریال، به محبوبیت محسن چاووشی افزود و حضور این خواننده را در بازار موسیقی، با موفقیت بیشتری همراه کرد.
یک پایان بحث‌برانگیز
از آن جا که اتفاقات قصه «شهرزاد» در قسمت آخر، باب میل بسیاری از مخاطبان نبوده، بسیاری از کاربران با هجوم به صفحه اینستاگرام سریال، به این پایان اعتراض کرده‌اند. دو پست آخر صفحه اینستاگرام سریال، تا لحظه تنظیم این مطلب در عصر دوشنبه، حدود هشت هزار کامنت داشته‌اند و غالب آن‌ها به خاطر اتفاقات قسمت پایانی از دست حسن فتحی شاکی‌اند. جالب این جاست که برخی پایان قصه را قبول ندارند و خواهان یک قسمت آخر جدید (!) برای این سریال هستند! با این حال برخی مخاطبان نیز نگاهی منطقی‌تر دارند و می‌گویند پایان قصه همیشه آن چیزی نیست که مخاطب دوست دارد و اصلاً در واقع مسیر قصه در این سه فصل بوده که آنها را هر هفته منتظر نگه داشته نه انتظار برای قسمت پایانی.»


کد مطلب: 88564

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/88564/گلایه-ها-آخر-قصه-شهرزاد

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir