کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آسیا یک تشکر به ایران بدهکار است

27 خرداد 1397 ساعت 17:55

سایت خبری فاکس اسپورت آسیا در گزارشی با تمجید از بازی ملی پوشان کشورمان مقابل مراکش و انتقاد شدید از عملکرد عربستان دیگر نماینده قاره آسیا برابر میزبان جام جهانی 2018 روسیه نوشت: تیم ایران آبروی قاره کهن را خرید و آسیا یک تشکر به این کشور بدهکار است.


سایت خبری فاکس اسپورت آسیا در گزارشی با تمجید از بازی ملی پوشان کشورمان مقابل مراکش و انتقاد شدید از عملکرد عربستان دیگر نماینده قاره آسیا برابر میزبان جام جهانی 2018 روسیه نوشت: تیم ایران آبروی قاره کهن را خرید و آسیا یک تشکر به این کشور بدهکار است.
به گزارش ایرنا، این رسانه روز یکشنبه در ادامه گزارش خود آورده است: فوتبال آسیا در نخستین روز جام جهانی 2018 در ورزشگاه لوژنیکی مسکو، پنجشنبه سختی را پشت سر گذاشت؛ جایی که تیم متوسط روسیه، عربستان سعودی را با نتیجه 5 - صفر در هم کوبید، این درحالیست که ایران در روز دوم، آبروی قاره کهن را خرید و آسیا یک تشکر به ایران بدهکار شد.
گزارش می افزاید: خورشید می درخشید و هواداران از سرتاسر جهان آمده بودند و جو ورزشگاه جوی شاد و همراه با یکدلی به نظر می رسید. در این بین جمعی از هواداران سرحال عربستانی که دولت کشورشان در بخش شرقی روسیه شرکت نفتی بزرگی را هدایت می کند، راهی ورزشگاه شده بودند. هیجان واقعی بیرون ورزشگاه و در میان هواداران دو تیم و با خوشبینی آن ها نسبت به پیروزی تیم های کشورشان در جریان بود و تقریبا تمام هواداران سعودی، پیروزی هر چند خفیفی را برای شاهین های سبز پیش بینی می کردند.
اما شرایط مطابق انتظارات آنان پیش نرفت و شکست سنگین و تلخ 5 - صفر قابل هضم نمی نمود. در این بین چیزهای بدتری در مقایسه با شکست برای تیم عربستان باقی ماند؛ نخست اینکه تیم ملی روسیه، به هیچ عنوان تیم خاصی نیست. دوم آنکه تجربیات تلخ مقابل آلمان و برزیل به اندازه کافی بد است اما زمانی که پای تیمی با رنکینگ 70 وسط بیاید همه چیز متفاوت می شود.
و در نهایت اینکه این بازی؛ دیدار افتتاحیه بود که با شکست تحقیرآمیز سعودی ها همراه شد. مسلما دیدار دو تیم عربستان و روسیه در حالت عادی برای فوتبال دوستان اتفاق ویژه ای محسوب نمی شود اما از آنجا که این بازی افتتاحیه جام جهانی بود، چشم میلیاردها نفر به 22 بازیکن درون میدان دوخته شده بود و مسلما این تبلیغ برای تیم های آسیایی آن چیزی نبود که از مدت ها پیش؛ علی الخصوص از جام جهانی 2014 به بعد، همگان در انتظارش بودند.
در واقع پس از آنکه چهار سال پیش در جام جهانی 2014؛ چهار تیم آسیایی حاضر بدون کسب حتی یک پیروزی تنها با مجموع 3 امتیاز از گردونه رقابت ها حذف شدند؛ آنچه از تیم های آسیایی در این دوره انتظار می رفت دستکم یک آغاز خوب بود؛ اتفاقی که رخ نداد و در عوض انتقادها و توهین ها آغاز شد.
اما در سوی مقابل، روز جمعه روزی بود که باید بابت نمایش ایران از خدایان فوتبال تشکر کرد. تیم ملی ایران 4 سال پیش در برابر آرژانتین می توانست شگفتی ساز شود اما معجزه دقایق پایانی مسی راه آن ها را برای کسب دست کم یک امتیاز که بی شک شایستگی آن را داشتند، سد کرد.
این در حالیست که در این دوره، تیم ملی ایران به رغم همگروه شدن با تیم های قدرتمندی همچون اسپانیا، پرتغال و مراکش؛ بهترین تیم آسیایی راه یافته به جام جهانی 2018 روسیه لقب گرفت. نخستین بازی برابر تیم آفریقایی مراکش از مدت ها پیش برای هر دو طرف بسیار حیاتی محسوب می شد؛ شکست در این بازی، ماموریت سخت صعود از مرحله گروهی را برای این دو تیم، به مراتب سخت تر از پیش می کرد؛ در واقع هواداران هر دو تیم در صحبت های خود پیش از بازی به صورت یکپارچه معتقد بودند که شکست در این دیدار به معنای پایان کار آن هاست.
ایران به لطف گل به خودی دقایق پایانی مدافع مراکش پیروز شد و بدین ترتیب دومین پیروزی این تیم از جام جهانی 98 فرانسه به بعد که در لیون فرانسه در برابر آمریکا به دست آمد، در ورزشگاه سن پترزبورگ روسیه رقم خورد اما این بازی که چیزی شبیه «سرقتی تند و سریع» بود؛ با بازی مقابل آمریکا تفاوت زیادی داشت.
مراکش و ایران تقریبا به نتیجه مساوی رضایت داده بودند که گل به خودی دقیقه 95 سرنوشت آن ها را تغییر داد. با این حال «کارلوس کی روش» در جریان دیدار هم با هوشیاری و تلافی کردن حملات مراکشی ها، روند بازی را تغییر داده بود.
اما این پیروزی برای فوتبال آسیا دستاورد مهمتری به ارمغان آورد و آن هم این است که ایرانی ها طلسم 16 بازی بدون برد خود را در مجموع رقابت های جام جهانی شکستند و ثابت کردند که قاره آسیا؛ قاره ای پیکارجو است.
تیم ملی ایران بهترین تیم آسیاست و آسیا یک تشکر به این تیم بدهکار است. با این وجود هنوز راه زیادی تا پایان کار وجود دارد و سرنوشت این گروه در بازی های بعد مشخص خواهد شد.


کد مطلب: 88798

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/88798/آسیا-یک-تشکر-ایران-بدهکار

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir