کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نباید بین جانبازان و ایثارگران خط کشی کنیم

29 خرداد 1397 ساعت 19:55

دکتر مصطفی کواکبیان در موافقت با کلیات طرح افزایش سهمیه ایثارگران در کنکور با اشاره به آیه «لنگرو من المومنین رجال صدقوا ما عهدوا الله علیه فمنهم من قضی نحبه و منهم من ینتظر و ما بدلوا تبدیل» گفت: ما در اینکه باید بین کسانی که در وقت جهاد و جنگ به جبهه رفتند و جنگیدند و این سرافرازی را برای ملت ایران آفریدند با کسانی که به جبهه نرفتند و به جنگ پشت کردند، فرق قائل باشیم، هیچ شکی نداریم.


دکتر مصطفی کواکبیان در موافقت با کلیات طرح افزایش سهمیه ایثارگران در کنکور با اشاره به آیه «و من المومنین رجال صدقوا ما عهدوا الله علیه فمنهم من قضی نحبه و منهم من ینتظر و ما بدلوا تبدیل» گفت: ما در اینکه باید بین کسانی که در وقت جهاد و جنگ به جبهه رفتند و جنگیدند و این سرافرازی را برای ملت ایران آفریدند با کسانی که به جبهه نرفتند و به جنگ پشت کردند، فرق قائل باشیم، هیچ شکی نداریم.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در صحن علنی مجلس اظهار داشت: اما نباید بین رزمندگان و جانبازان خط‌کشی کنیم.
چه فرقی بین جانباز مثلا 24 درصد با جانباز 25 درصد وجود دارد که می‌گوییم جانبازان بالای 25 درصد از همه امکانات و خدمات بهره‌مند شوند اما جانباز زیر 25 درصد از هیچ کدام از آن امکانات برخوردار نباشد.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: خود این یک بی‌عدالتی است که بین جانبازان خط‌کشی کنیم. نکته دیگر اینکه معتقدم بعد از گذشت 30 سال از جنگ تحمیلی حتما باید درجه علمی دانشگاه‌ها ارتقا پیدا کند و ارتقای علمی دانشگاه‌ها هم هدف همه حامیان ایثارگران باشد.
کواکبیان در ادامه گفت: من در مجلس هشتم، رئیس فراکسیون دانشگاهیان مجلس بودم و همچنین در چندین دانشگاه عضو هیات علمی هستم و خدا شاهد است، موافق حضور عزیزان ایثارگر هستم اما به هیچ نحوی موافق خط‌کشی بین ایثارگران نیستم و قطعا اینگونه خط کشی‌ها نباید وجود داشته باشد.
رئیس فراکسیون دیپلماسی و منافع ملی مجلس اظهار داشت: واقعیت این است که همانطور که برادر عزیزمان جناب آقای بیگدلی فرمودند که بسیاری از نخبگان از جمله خود ایشان جزء فرزندان شهدا هستند و افتخار آفریده‌اند و قطعا ما حرفی در دفاع از حقوق این فرزندان نداریم، بلکه می‌گوییم این سهمیه را باید مقداری توسعه داد و شامل حال همه عزیزان رزمنده و جانباز شود و بین جانباز زیر 25 درصد و بالای آن فرقی نباشد.
وی به آیه کریمه ابتدای موافقتش اشاره کرد و گفت: در جبهه، عده‌ای سعادت شهادت را داشته‌اند و عده‌ای هم به هردلیل شهید نشده‌اند. لذا نمی‌توان به آنهایی که شهید نشده‌اند گفت شما و فرزندانتان هیچ حقی ندارید و فقط عزیزان شهدا و فرزندان آنان صاحب سهمیه هستند.
کواکبیان در ادامه با اشاره به اظهارات برخی مخالفان در خصوص فرزندان اعضای هیات علمی گفت: دوستانی که بحث فرزندان اعضای هیات علمی را طرح می‌کنند، خلط مبحث می کنند. فرزندان اعضای هیات علمی از سهمیه برخوردار نیستند و آنها فقط از حق انتقال از یک دانشگاه به دانشگاه دیگر برخوردارند.
وی در ادامه اظهار داشت: البته این نکته را هم عرض کنم که در برنامه ششم بحث سهمیه‌ها به گونه دیگری قرائت شد و این اتفاق تازه‌ای نیست. ضمن اینکه در خود طرح هم پیشنهادهایی وجود دارد که بین فرزندان شهدا و رزمندگان و جانبازان، بازهم اولویت‌هایی برای فرزندان شهدا حتما تعیین شود.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در خاتمه گفت: من از نمایندگان محترم دولت هم در این خصوص سوال کردم و دولت هم موافق این طرح است. لذا کمک کنید که این طرح هرچه سریعتر تصویب شود تا شاهد عدالت واقعی بین همه رزمندگان و جانبازان و همچنین ارتقاء علمی خانواده ایثارگران در سطح دانشگاه‌ها باشیم.
 


کد مطلب: 88955

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/88955/نباید-بین-جانبازان-ایثارگران-خط-کشی-کنیم

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir