کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

درخواست آمریکا از ژاپن برای توقف واردات نفت

2 تير 1397 ساعت 13:57

منابع آگاه اعلام کردند که واشنگتن در مذاکرات خود با مقامات دولت ژاپن خواسته‌ تا این کشور به طور کامل واردات نفت از ایران را متوقف کنند.


منابع آگاه اعلام کردند که واشنگتن در مذاکرات خود با مقامات دولت ژاپن خواسته‌ تا این کشور به طور کامل واردات نفت از ایران را متوقف کنند.
به گزارش فارس، منابع آگاه اعلام کردند آمریکا از ژاپن خواسته است تا به طور کامل خرید نفت از ایران را متوقف کند که البته نشان می‌دهد که آمریکا نسبت به تحریم‌های قبلی پا را یک قدم فراتر گذاشته است.
در تحریم‌های پیشین آمریکا از این کشور خواسته بود تا واردات نفت از ایران را کم کند. این درخواست در دیدار مقامات آمریکایی با مقامات ژاپنی در مذاکرات هفته جاری ارائه شده که هنوز ژاپن در این زمینه تصمیم نهایی را نگرفته و منابع آگاه اعلام کردند که مذاکرات در این زمینه ادامه دارد.
دونالد ترامپ،‌رئیس جمهور آمریکا در زمان اعلام خروج این کشور از توافق هسته‌ای با ایران به متحدین خود ۱۸۰ روز مهلت داد تا واردات نفت از ایران را کاهش دهند. 
«نوین ناه»، کارشناس مؤسسه مشاوره‌ای انرژی اسپکتس سنگاپور، معتقد است در روزهای نخست اعلام بازگشت تحریم‌های نفتی آمریکا علیه ایران، بازار واکنش‌ نسبتاً ملایمی را به این اقدام نشان داد اما هم‌اکنون و با گذشت چند هفته این نگاه که اعمال تحریم‌ها به کاهش یک میلیون بشکه‌ای روزانه عرضه نفت به بازار جهانی منجر خواهد شد در حال تقویت شدن است.
تاکاشی یامادا، مدیر سیاست‌گذاری نفتی وزارت اقتصاد، بازرگانی و صنعت ژاپن، نسبت به خبر درخواست آمریکا برای توقف خرید نفت از ایران واکنشی نشان نداده و اعلام کرده است گفت‌وگوها در این زمینه همچنان ادامه دارد.
ژاپن چهارمین مشتری بزرگ نفت ایران است و در سال ۲۰۱۷، ۵.۳ درصد از کل نفت موردنیاز خود را معادل، ۱۷۲ هزار بشکه در روز از ایران وارد کرده است.

 


کد مطلب: 89142

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/89142/درخواست-آمریکا-ژاپن-توقف-واردات-نفت

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir