کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تبدیل صف‌های خرید سهام به فروش

8 تير 1397 ساعت 15:41

قیمت ارز در بازارهای غیر رسمی و زمزمه‌های معامله ارز صادراتی در بورس سبب شده بازار سهام با نوساناتی غیر منتظره رو به رو شود؛ این نوسانات در هفته گذشته باعث شد معامله‌گران بورسی برای فروش سهام خود به صف شوند.


قیمت ارز در بازارهای غیر رسمی و زمزمه‌های معامله ارز صادراتی در بورس سبب شده بازار سهام با نوساناتی غیر منتظره رو به رو شود؛ این نوسانات در هفته گذشته باعث شد معامله‌گران بورسی برای فروش سهام خود به صف شوند.
به گزارش ایسنا، در دو روز پایانی معاملات بورس تهران در هفته‌ای که گذشت معامله‌گران بازار سهام شاهد روزهای متفاوتی نسبت به گذشته بودند؛ در حالی که در روزهای ابتدایی هفته شاخص کل هر روز بیش از دو هزار واحد رشد می کرد در سه شنبه‌ای که گذشت، نماگر اصلی بازار یکباره حدود ۱۵۰۰ واحد افت کرد و در روز پایانی معاملات نیز این روند ادامه دار شد.
قیمت دلار در بازارهای غیر رسمی سبب این گونه نوسانات شاخص کل شده است، چرا که سوددهی اکثر شرکت‌های بورسی به قیمت دلار وابسته است، در هفته گذشته وزیر اقتصاد اعلام کرد صادر کنندگان ملزم نیستند ارز خود را به بانک‌ها بفروشند بلکه می‌توانند اظهارنامه صادراتی خود را در بورس تهران عرضه کنند. البته آن کالاها نباید در حوزه پتروشیمی و کالاهای اساسی باشند همین اتفاق یکی از دلایل چرخش ۱۸۰ درجه‌ای بورس از سه شنبه گذشته شد.
در حالی که معامله‌گران و نوسان گیران بازار سهام در ابتدای هفته گذشته برای خرید به صف شده بودند به یکباره از نیمه هفته صف‌های خرید به فروش بدل شد و با سنگینی عرضه نسبت به تقاضا بورس قرمز پوش شد.
اما با همه این ریزش‌ها طی روزهای ابتدایی هفته شاخص کل انقدر رشد کرده بود که در نهایت در ۵ روز کاری تالار شیشه‌ای برایند حرکت نماگر اصلی نه تنها کاهشی نبود بلکه با ۲۴۵۲ واحد رشد همراه بود رشدی که نه ناشی از خبرهای خوب بلکه ناشی از افزایش قیمت دلار در بازارهای غیر رسمی ایران بود.
در این مدت شاخص آزاد شناور که در تراز ۱۱۹ هزار و ۸۳۲ واحدی قرار داشت تا رقم ۱۲۲ هزار و ۴۸۱ واحدی بالا رفت و شاهد افزایش ۲۶۴۹ واحدی بود.
همچنین در تاریخ ۳۰ خرداد شاخص بازار اول در تراز ۷۹ هزار و ۶۰۶ واحدی بود، پس از ۵ روز کاری به رقم ۸۱ هزار و ۶۵۴ واحدی رسید. در نتیجه این شاخص ۲۰۴۸ واحد نسبت به ابتدای هفته رشد را نشان می دهد.
در عین حال شاخص بازار دوم با رشد ۳۶۰۵ واحدی و شاخص ۳۰ شرکت بزرگ ۱۴۲ واحد رشد کرد.


کد مطلب: 89468

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/89468/تبدیل-صف-های-خرید-سهام-فروش

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir