کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

حماس در حال بررسی ۳ پیشنهاد درباره غزه

9 تير 1397 ساعت 18:01

منابع فلسطینی نزدیک به حماس اعلام کردند که این جنبش در حال بررسی سه پیشنهاد کلیدی ارائه شده از سوی طرف‌های مختلف عربی و بین‌المللی درباره اوضاع انسانی و امنیتی غزه است.


منابع فلسطینی نزدیک به حماس اعلام کردند که این جنبش در حال بررسی سه پیشنهاد کلیدی ارائه شده از سوی طرف‌های مختلف عربی و بین‌المللی درباره اوضاع انسانی و امنیتی غزه است.
به گزارش ایسنا، روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط به نقل از چند منبع نزدیک به حماس نوشت که یکی از پیشنهادها توسط نیکولاس ملادینف، هماهنگ کننده سازمان ملل در روند صلح خاورمیانه، که اقدامات خود را با مقامات آمریکا و رژیم صهیونیستی و سایر کشورهای عربی و بین المللی هماهنگ می‌کند، ارائه شده است.
این منابع افزودند: پیشنهاد دیگر توسط یک طرف عربی که روابط قوی‌ای با حماس دارد، ارائه شده و پیشنهاد سوم نیز از طرف یک کشور خارجی که با حماس در ارتباط است ارائه شده و مقامات حماس اخیرا به این کشورها سفر کرده و با مسؤولین آنها دیدار کرده‌اند.
این منابع تصریح کردند: حماس برخی از این پیشنهادات مثل پیشنهاد ملادینف را ناقص می‌داند، و در مقابل ملادینف نیز گه‌گاهی با تماس با طرفهای مختلف تغیراتی را در پیشنهاد خود می‌دهد.
این منابع افزودند که حماس پیشنهاد ملادینف را به عنوان مسائلی صرفا بشردوستانه قلمداد می‌کند که به بهبود وضعیت اقتصادی و حیاتی به شکل ریشه‌ای کمک نمی‌کند، بلکه به طور موقت این مشکلات را برطرف می‌کند و در آن به هیچ توافق امنیتی مشخصی که توسط رژیم اشغالگر اسرائیل اجرا شود، اشاره نشده است.
این منابع ادامه دادند: برخی از پیشنهادات ارائه شده توسط ملادینف شامل ورود دائمی انرژی با حمایت بین‌المللی به نیروگاه برق در غزه، بازگشایی دائمی گذرگاه‌های غزه و وارد کردن تمام کالاهای مورد نیاز با حفظ امنیت اسرائیل از طریق ممانعت از ورود برخی از مواد که در ساخت سلاح و موشک مورد استفاده قرار می‌گیرند، می‌شود.
این طرح همچنین شامل اختصاص مساحتی برای ماهیگیری و حمایت از پروژه‌های اقتصادی می‌شود.
این منابع ادامه دادند: دو پیشنهاد دیگر نیز شامل از جمله ارائه کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه، باز شدن کامل گذرگاه‌ها و ورود تمامی کالاها، امضای یک توافق امنیتی واضح و آشکار در مورد وضعیت موجود در منطقه و همچنین دستیابی به توافق نامه درباره اسرائیلی‌هایی که مفقود شده‌اند و اسرائیل مدعی است توسط حماس زندانی شده‌اند، می‌شود.
این منابع تاکید کردند که حماس هرگونه پیشنهادی را که به طور شفاف به توافق تبادل زندانیان اشاره نکرده باشد را نمی‌پذیرد، مگر اینکه تحت شرایط مشخص و نظارت بین المللی اجرا شود.
به گفته این منابع حماس به طرف‌هایی که این پیشنهادات را ارائه داده‌اند گفته که پیشنهادهای آنها ناقص است و برای اینکه قابل اجرا باشند نیازمند تغییرات هستند.
این منابع اظهار داشتند که حماس به تمامی این طرف‌ها اعلام کرده که فلسطینی‌ها راهپیمایی بزرگ بازگشت را در امتداد مرزها تا زمان محقق شدن اهداف آن، شکست محاصره و رد هرگونه طرح سیاسی که حقوقشان را تضعیف می‌کند، ادامه می‌دهند.
در مقابل رژیم صهیونیستی حاضر به سخن گفتن در مورد وجود هرگونه پیشنهادی برای مبادله اسرا با حماس نیست و منابع مختلف اسرائیلی می‌گویند که این رژیم تماس‌هایی را با طرفهای مختلف مبنی بر بازگشت سربازان و شهروندان مفقود شده خود انجام داده است.


کد مطلب: 89561

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/89561/حماس-حال-بررسی-۳-پیشنهاد-درباره-غزه

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir