; ?>; ?> مردم سالاری آنلاين - روحانی درباره ناکارآمدی وزرا توضیح دهد - نسخه قابل چاپ

کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

روحانی درباره ناکارآمدی وزرا توضیح دهد

11 تير 1397 ساعت 9:54

نماینده مردم همدان در مجلس خواستار ارائه توضیح رئیس‌جمهور به وکلای ملت درباره ناکارآمدی برخی وزرا شد.


نماینده مردم همدان در مجلس خواستار ارائه توضیح رئیس‌جمهور به وکلای ملت درباره ناکارآمدی برخی وزرا شد.
به گزارش تسنیم، امیر خجسته نماینده مردم همدان در مجلس، با اشاره به زمزمه‌های ایجاد شده برای ایجاد تغییرات در کابینه دولت دوازدهم، گفت: مجلس و همکاران بنده در عزم خود برای اصلاح امور راسخ هستند.
وی ادامه داد: ما معتقدیم نباید کار به جایی می‌رسید که مردم و نمایندگان آنها بحث تغییر و استیضاح وزرا را مطرح کنند تا دولت نیز برخی از ناکارآمدی‌ها را قبول کند.
عضو هیئت رئیسه کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس افزود: دولت باید هر چه سریعتر مسئولین اقتصادی خود که ماه‌ها در پی تذکر و تغییر آنها بودیم و تا به امروز هم با ایراد سوال و رای قاطع نمایندگان دو کارت زرد به آنها داده‌ایم، تغییر دهد.
رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس، گفت: اینکه تغییر و اصلاح امور را به تحریم‌ها مرتبط کنیم، ذبح کردن واقعیات است متأسفانه در چند سال اخیر و قبل از تصویب تحریم‌ها از طرف آمریکا هم همین مشکلات را به شکل دیگری داشتیم.
خجسته با اشاره به اینکه افزایش اولیه قیمت دلار، ابرچالش بانک‌ها، موسسات مالی و باز گذاشتن دست مافیای گمرک، قاچاق و واردات از مهمترین مشکلات تیم اقتصادی دولت است که هیچ ربطی به تحریم نداشته و تنها ناکارآمدی آن را می‌رساند، عنوان کرد: خواست ما یک خواست کاملا غیرسیاسی است.
وی اظهار داشت: اینکه تحریم‌ها باعث شده گوشت، میوه و مایحتاج اولیه زندگی مردم با افزایش چشمگیری مواجه شود قابل توجیه نیست و نمی‌توان آن را به گردن دیگران انداخت. مگر می‌شود قیمت گوشت گاو و گوسفند را هم به قیمت دلار پیوند زد در حال حاضر اختلافات طبقاتی به یک دره تبدیل شده که هر روز عمق آن بیشتر می‌‌شود و گذران زندگی را غیرممکن می‌کند.
عضو هیئت رئیسه کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس با بیان اینکه مجلس همیشه در کنار دولت خواهد ماند و در تمامی مراحل آن را همراهی می‌کند، افزود: مردم می‌گویند نمایندگان تا به امروز در افزایش قیمت دلار از 2800 تومان تا قریب 10 هزار تومان، سکه از یک میلیون تا 3 میلیون تومان و کالاهای مورد نیازشان بیش از اندازه دوشادوش دولت بوده و امروز باید کاری برای آنها انجام دهد.
نماینده مردم همدان در مجلس شفافیت نهاد ریاست جمهوری در توضیح شرایط، عاملان شرایط کنونی و تغییرات کارآمد در تیم اقتصادی را چاره‌ای برای رهایی از شرایط کنونی دانست و ادامه داد: رئیس‌جمهور باید در اولین فرصت برای ادای توضیحات درباره مشکلات ایجاد شده و با مشورت به مجلس به پارلمان بیاید و حرف‌های نمایندگان و مردم را بشنود.


کد مطلب: 89655

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/89655/روحانی-درباره-ناکارآمدی-وزرا-توضیح-دهد

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir