کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

افشای اطلاعات توسط مچ بندهای هوشمند

20 تير 1397 ساعت 14:10

به تازگی ردیاب‌های سلامتی برند Polar اطلاعات خصوصی کاربران و نظامیان را در فضای مجازی افشا کرده است.


به تازگی ردیاب‌های سلامتی برند Polar اطلاعات خصوصی کاربران و نظامیان را در فضای مجازی افشا کرده است.
به گزارش ایسنا، به نقل از وب سایت Threatpost، این روزها که گجت‌های هوشمندی همچون ردیاب‌های سلامتی در میان کاربران و مصرف‌کنندگان محصولات تکنولوژی از محبوبیت و استقبال بی‌نظیری برخوردار شده است، کمتر کسی ممکن است فکر کند این گجت‌های جذاب و جدید می‌تواند به ابزاری برای افشای اطلاعات خصوصی و نقض حریم شخصی کاربران و مصرف کنندگان تبدیل شود.
بسیاری از کاربران بخصوص در کشورهای پیشرفته جهان به منظور پیگیری و ردیابی وضعیت تحرک بدنی، تناسب اندام و ورزش‌های روزانه خود از ردیاب‌های سلامتی و مچ‌بندهای هوشمند استفاده می‌کنند و هرگز فکر نمی‌کنند که این گجت می‌تواند تهدیدی برای حریم شخصی آن‌ها در فضای مجازی باشد.
حالا به تازگی پژوهشگران و محققان فعال در حوزه امنیت سایبری اعلام کرده‌اند که مچ‌بندهای هوشمند و ردیاب‌های سلامتی برند پولار ( Polar ) تحت تاثیر نقص امنیتی و آسیب پذیری موقعیت جغرافیایی افراد و تمام اطلاعات مربوط به امکانی که تاکنون به آن مراجعه کرده‌اند، را در دسترس افراد غریبه و هکرها قرار می‌دهد و به عبارتی دیگر، اطلاعات شخصی آن‌ها را در فضای مجازی منتشر و افشا می‌کند.
روشن کردن همیشگی و مداوم موقعیت‌یاب یا GPS می‌تواند احتمال افشا و درز اطلاعات مربوط به موقعیت جغرافیایی کاربران را به میزان قابل ملاحظه‌ای افزایش دهد.
اپلیکیشن اختصاصی ردیاب‌های سلامتی Polar به طور کاملا ناخواسته از طریق قابلیت هیت مپس (heat maps) موقعیت چند پایگاه نظامی و اطلاعات سری و محرمانه آن‌ها در ایالات متحده آمریکا را افشا کرده است. همچنین گفته می‌شود هکرها قادر خواهند بود با دانش اندکی از هک، به تمامی این اطلاعات دسترسی پیدا کنند.
شرکت سازنده این گجت‌های هوشمند به کاربران قول داده است که با بهره‌گیری از متخصصان و مهندسان زبده به سرعت این ضعف امنیتی را از پلت‌فرم اپلیکیشن و سرورهایش برطرف خواهد کرد. بدین منظور ارتش ایالات متحده آمریکا نیز قوانین سختگیرانه‌تری را برای استفاده نظامیان از گجت‌های پوشیدنی و هوشمند وضع کرده است.


کد مطلب: 90260

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/90260/افشای-اطلاعات-توسط-مچ-بندهای-هوشمند

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir