کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

توضیحات شرکت ملی نفت در مورد باشگاه نفت تهران

تامین هزینه‌های تیم نفت برعهده ما نیست

25 تير 1397 ساعت 19:14

در پی انتشار گفت‌وگویی با ناصر فریاد شیران مربی سابق باشگاه نفت تهران در مورد واگذاری این باشگاه، با عنوان «نفت تهران را لنگرنه واگذار می‌کنند، نه اداره می کنند» شرکت ملی نفت ایران توضیحاتی برای «مردم‌سالاری آنلاین» ارسال کرد.


در پی انتشار گفت‌وگویی با ناصر فریاد شیران مربی سابق باشگاه نفت تهران در مورد واگذاری این باشگاه، با عنوان «نفت تهران را نه واگذار می‌کنند، نه اداره می کنند» شرکت ملی نفت ایران توضیحاتی برای «مردم‌سالاری آنلاین» ارسال کرد. متن این توضیحات بدین شرح است:
موسسه غیرانتفاعی فرهنگی، ورزشی صنعت نفت در سال 1390 برمبنای اساسنامه موسسه و منحصرا توسط اشخاص حقیقی بدون مشارکت شرکت ملی نفت ایران تاسیس شده است. باتوجه به اینکه تمامی موسسین اشخاص حقیقی بوده و شرکت ملی نفت ایران فاقد سهام در موسسه فرهنگی ورزشی نفت است، لذا موسسه مذکور از بدو تاسیس یک موسسه غیر دولتی محسوب شده و در چارچوب قوانین و مقررات و همچنین مفاد اساسنامه بعضا از کمک‌های این شرکت بهره‌مند شده است.
در عین حال باتوجه به ممنوعیت پرداخت هرگونه وجه از محل بودجه کل کشور به هر شکل به ورزش حرفه‌ای، موضوع تبصره ماده (13) قانون برنامه پنجم توسعه، کمک‌های مذکور قطع شده است. بنابراین تامین هزینه‌های تیم فوتبال لیگ برتری نفت که براساس پروانه شماره 8817/206 مدیر کل محترم ورزش و جوانان و رئیس کمیسیون ماده (5) استان تهران و براساس اختیارات قانونی منبعث از «قانون اجازه تاسیس باشگاه ورزشی و ورزشگاه توسط مردم با نظارت دولت» مصوب 18/10/1396 و آیین‌نامه اجرایی آن مصوب 15/10/1370 به موسسه فرهنگی ورزشی صنعت نفت تهران واگذار شده است، اساسا برعهده شرکت ملی نفت ایران نمی‌باشد.
ضمن اینکه وزارت ورزش و جوانان، براساس اختیار تفویضی مبنی بر تعیین ضوابط و شاخص های ورزش حرفه‌ای موضوع مصوبه شماره 12259/ت47498 هـ مورخ 28/01/1391 هیات محترم وزیران، طی نامه شماره 36254/3/ص مورخ 20/08/1391 اعلام نموده است که تیم‌‌های فوتبال لیگ برتری تا تاریخ 11/10/1391 قهرمانی بوده و مشمول ممنوعیت پرداخت کمک و تامین هزینه تا مهلت تعیین شده نمی‌شود. لذا هرگونه پرداخت از تاریخ یاد شده به تیم‌های فوتبال لیگ برتری با ممنوعیت قانونی مواجه می‌باشد.
براین اساس پرداخت هرگونه بدهی ناشی از عملکرد موسسه فرهنگی ورزشی صنعت نفت در راهبری و اداره تیم فوتبال مذکور راسا برعهده موسسه یاد شده بوده و در این زمینه شرکت ملی نفت ایران هیچگونه مسوولیتی برعهده ندارد.
 


کد مطلب: 90545

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/90545/تامین-هزینه-های-تیم-نفت-برعهده-نیست

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir