; ?>; ?> مردم سالاری آنلاين - ارزان‌ترین تسهیلات در اختیار گلخانه‌داران - نسخه قابل چاپ

کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ارزان‌ترین تسهیلات در اختیار گلخانه‌داران

20 مرداد 1397 ساعت 14:23


وزیر جهاد کشاورزی از اختصاص ارزان‌ترین تسهیلات به کشت‌ گلخانه‌ای خبر داد.
به گزارش ایسنا، محمود حجتی در حاشیه بازدید از گلخانه تولید گل آنتوریوم آمل در جمع خبرنگاران با اشاره به سیاست های حمایتی وزارت جهاد کشاورزی از احداث گلخانه ها، اظهار کرد: کشت گلخانه ای صرفه جویی فوق العاده فراوانی در مصرف آب دارد که این موضوع از طرح های اقتصاد مقاومتی است.
وی با بیان اینکه کشت گلخانه‌ای موجب اشتغالزایی حداقل 10 نفر در هر هکتار می شود، تصریح کرد: گلخانه مدرن، آب مورد نیاز خود را از آب باران تامین می کند و کشت به صورت هیدروپونیک انجام می شود.
وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه با بازاری که در شمال کشور در ارتباط با سبزی و سرشاخه گل های زینتی داریم، خاطرنشان کرد: سطح گلخانه های کشور با توجه به تنگناهای آبی، موضوع اشتغال و بازارهای مناسبی که در داخل و خارج کشور داریم، بسیار کم است.
حجتی با بیان اینکه مسئولان و دستگاه‌های مرتبط، در اعطای مجوز به تولیدکنندگان تسهیلگری و به شتاب توسعه گلخانه‌ها کمک کنند، اظهار کرد: اولویت در اختصاص ارزان‌ترین تسهیلات کشور برای گلخانه‌ها است. تسهیلات صندوق توسعه ملی در دو بخش ارزی و ریالی و همچنین از 45 درصد سهم بخش کشاورزی از محل تسهیلات 1.5 میلیارد دلاری تصویب شده دولت و مجلس، با اولویت نخست به گلخانه‌ها اختصاص می یابد.


کد مطلب: 92055

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/92055/ارزان-ترین-تسهیلات-اختیار-گلخانه-داران

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir