کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

وزیر ارشاد درباره فرزندانش پاسخ داد

21 مرداد 1397 ساعت 17:09

سیدعباس صالحی را شاید بتوان بی‌حاشیه‌ترین و شفاف‌ترین وزیر دولت روحانی دانست.


سیدعباس صالحی را شاید بتوان بی‌حاشیه‌ترین و شفاف‌ترین وزیر دولت روحانی دانست.
صالحی در پاسخ به کمپین #فرزندت_ کجاست؟ در حساب توییتری‌اش درباره فرزندانش این‌گونه نوشت: «دو پسر و یک دختر دارم؛ پسر اول فوق‌لیسانس دانشگاه تهران است. در تهران زندگی می‌کند. شغل ثابت ندارد. با برخی از مؤسسات در حوزه‌های پژوهشی به‌صورت پروژه‌ای همکاری می‌کند. پسر دوم خرداد امسال کارشناسی‌اش را از دانشگاه اصفهان گرفته است. دخترم کلاس چهارم را در دبستان دولتی گذرانده است.» هنوز این سؤال از سوی مدیر یا وزیر دیگری پاسخ داده نشده است.

** رسانه کم‌هزینه
البته این اولین باری نیست که صالحی از ظرفیت توییتر برای بیان حرف‌هایش استفاده می‌کند. او پیش از این نیز درباره کلیدواژه «آتش به اختیار» این‌چنین توییت کرده بود: «سوءاستفاده از «آتش به اختیار» را باید جدی گرفت. در مواردی کفن‌پوشی، تهدید به اقدام جزایی مستقیم و... دیده می‌شود. قوه قضاییه نادیده نینگارد.» صالحی به‌عنوان وزیر ارشاد در ماجرای دستگیری و پخش اعترافات مائده هژبری به انتشار این توییت بسنده کرد: «پخش اعترافات در تلویزیون نیازمند مقررات تقنینی است. سلیقه یک قاضی و یا مجری پخش نباید معیار باشد. اتفاقات مکرر، نیاز به قانون را جدی‌تر می‌کند.»

حتی درباره استفاده این‌چنینی از ظرفیت فضای مجازی که به دور از حاشیه و میل به دیده شدن است باید برای وزرای دیگر نیز الگو باشد. زدن حرف‌های مهم در رسانه‌های مجازی، هزینه برگزاری نشست‌ها و نمایش‌های بی‌فایده را به کمترین حدش می‌رساند. صالحی از دوران معاونت فرهنگی‌اش نشان داده که اهل جنجال و حاشیه نیست و بیشتر وقتش را همان‌طور که در روز رای‌گیری‌اش در مجلس گفته بود، صرف جزئیات مهم فرهنگی و هنری می‌کند و البته که این جزئیات مؤثر بوده‌اند.

**فرزند حوزه
آن‌طور که خودش می‌گوید از دوران ده‌سالگی وارد حوزه شده و عملاً به‌صورت پیوسته در قم در حال رفت و آمد بوده است. اگر برخی دوستان نزدیکش او را حجت‌الاسلام خطاب می‌کنند، می دانند او یک مجتهد است. صالحی خدمات متعدد رسانه‌ای و فرهنگی در حوزه از خود به‌جا گذاشته است. او در فاصله سال‌های 65 تا 67 سردبیری مجله حوزه را بر عهده داشت. از سال 76 تاکنون در سه دوره متوالی، عضو هیأت مدیره دفتر تبلیغات اسلامی (و سپس عضو هیأت امنای آن) بود. از سال 76 مدیرمسئول نشریه پژوهش‌های قرآنی و از همان سال، عضو هیأت تحریریه نشریات فقه اهل بیت و کاوش فقه در فقه اهل بیت بود. شماره اول از دوره جدید مجله «حوزه» به مدیرمسئولی صالحی، تیرماه امسال منتشر شد و روی دکه رفت.

** کنسرت‌در مشهد بدون جنجال
انتشار خبر برگزاری کنسرت حسام‌الدین سراج در مشهد برای اهالی موسیقی تعجب‌آور بود. جنجال‌ها و ممانعت‌های پیش از این در خراسان رضوی، جنوبی و شمالی برای برگزاری کنسرت، حضور یک خواننده در مشهد را تبدیل به رویا کرده بود. اما همان‌طور که صالحی در نشست خبری‌اش در سال گذشته گفته بود «آرام‌آرام و با گفتگو باید مشکل لغو کنسرت‌ها را حل کرد» و حالا ظاهراً این مشکل با راهکارهای آقای وزیر حل شده است که در دل شهر مخالفان کنسرت، این اتفاق افتاده است. او در همان نشست گفته بود که «باید موارد محدود لغو کنسرت را به صفر برسانیم» مدتی است خبری درباره لغو کنسرت‌ها منتشر نشده است.

**نزدیک و کاربلد
دیدارهای حضوری با هنرمندان حوزه‌های مختلف در دوران معاونت صالحی تبدیل به رویه شد و این سنت را در دوران صدارت هم ادامه داد. از دیدارهای نوروزی گرفته تا حضور در خانه هنرمندان به مناسبت‌های فرهنگی و هنری. از دیدار با جمشید مشایخی و خانواده رشیدی گرفته تا حضور در منزل محمدعلی موحد در روز قلم. وزیر ارشاد حتی در سفر اخیرش به سیستان و بلوچستان با خانواده هنرمند «دین‌محمد زنگشاهی» که اخیراً از دنیا رفته است، دیدار کرد.

یکی از انتقاداتی که در روز رای‌گیری به صالحی وارد می‌کردند، نبود تجربه و توانایی کافی در مدیریت اجرایی بود؛ نکته‌ای که پس از گذشت یک سال از عمر وزارتش، دیگر از سوی منتقدانش مطرح نمی‌شود. صالحی با وجود این توفیقات و فضای امن، اما در اردیبهشت امسال به دلیل قانع نشدن نمایندگان درباره علت عدم اجرای قانون منع استفاده از کلمات بیگانه، اولین کارت زردش را گرفت. او با شعار شفافیت و پاسخگویی به کارش ادامه می‌دهد و این دو ویژگی می‌تواند برای سایر مسئولان ما نیز الگوی مناسبی باشد.

اکنون باید دید آیا دیگر مقامات و مسوولان نیز حاضرند به کمپین #فرزندت_کجاست؟ پاسخ دهند؟


کد مطلب: 92152

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/92152/وزیر-ارشاد-درباره-فرزندانش-پاسخ

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir