کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

کنسرتهایی با موسیقی‌ غیر ایرانی و بی‌محتوا

29 مرداد 1397 ساعت 18:15

مجید درخشانی گفت: در آسیب‌شناسی‌ که صورت گرفت مشخص شد که مخاطبان سازهای ایرانی بسیار کم شده‌اند؛ چرا که بازار موسیقی کشور دست عده‌ای است که با سازهای غیرایرانی و موسیقی‌های بی محتوا برای مردم کنسرت می‌گذراند و این اصلا خوب نیست.


مجید درخشانی گفت: در آسیب‌شناسی‌ که صورت گرفت مشخص شد که مخاطبان سازهای ایرانی بسیار کم شده‌اند؛ چرا که بازار موسیقی کشور دست عده‌ای است که با سازهای غیرایرانی و موسیقی‌های بی محتوا برای مردم کنسرت می‌گذراند و این اصلا  خوب نیست.
به گزارش ایسنا، این نوازنده تار و سه‌تار که در حاشیه مراسم استعدادیابی موسیقی در آموزشگاه موسیقی ساربانگ حاضر شده بود، بیان کرد: در سال ۱۳۸۴، ارکستری در تهران تشکیل شد که در آن ۳۰ نوازنده سازهای ایرانی حضور داشتند. تاکنون این بزرگترین گروه موسیقی سازهای ایرانی است، ولی متاسفانه این ارکستر دوسال بیشتر دوام نیاورد؛ چراکه حمایت برخی مسؤولان قطع شد و ما توان مالی برگزاری کنسرت در ایران و خارج از کشور را نداشتیم.
او ادامه داد: اکنون نیز ارکسترهایی هستند که در آن از سازهای ایرانی نظیر قیچک و عود استفاده می‌شود. اما در کنار این‌ها، سازهای غیرایرانی نیز وجود دارد و این کافی نیست. هدف ما ایجاد ارکستری است که تمامی سازهای آن ایرانی و ملی باشد.
درخشانی تاکید کرد که ضرورت ایجاد چنین گروه‌هایی در کشور ما به شدت احساس می‌شود.
او در پاسخ به ایسنا درباره آینده چنین حرکتی از او پرسید، گفت: شروع این کار بسیار سخت است؛ چرا که فقط مردم و نوازندگان از ما حمایت می‌کنند ولی از چند ماه پیش با تهیه پروپوزالی جامع در این زمینه که یکی از موضوعات آن آسیب‌شناسی موسیقی در کشور است، امیدوار هستیم که این موج به قوت خود باقی بماند.
این نوازنده اضافه کرد: در آسیب‌شناسی که صورت گرفت مشخص شد که مخاطبان سازهای ایرانی بسیار کم شده‌اند؛ چرا که بازار موسیقی کشور دست عده‌ای است که با سازهای غیرایرانی و موسیقی‌های بی‌محتوا برای مردم کنسرت می‌گذارند و این اصلا خوب نیست؛ چرا که مردم به این نوع کنسرت‌های بی‌محتوا عادت کرده و احساس می‌کنند موسیقی ایرانی مأیوس‌کننده است. اگرچه به هیچ وجه اینگونه نیست و موسیقی شاد به وفور در سازهای ایرانی احساس می‌شود.
درخشانی که در جمع‌ خبرنگاران سخن می‌گفت، اظهار کرد: با توجه به رنگ‌آمیزی که سازهای ایرانی دارد پتانسیل اینکه بتوان ارکستری بزرگتر از ارکستر تهران تشکیل داد بسیار زیاد است؛ هرچند که این حرکت بسیار سخت بوده و علاقه‌مندان نباید خسته شوند.
او معتقد است: اصفهان مهد موسیقی ایرانی است و به خوبی می‌تواند پذیرای چنین کارهای بزرگی باشد.


کد مطلب: 92627

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/92627/کنسرتهایی-موسیقی-غیر-ایرانی-بی-محتوا

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir