کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مذاکرات نظامی دو کره

20 شهريور 1397 ساعت 15:12

وزارت دفاع کره جنوبی امروز (سه شنبه) با انتشار بیانیه ای اعلام کرد چهلمین دور مذاکرات نظامی دو کره در سطح کارشناسان، روز پنجشنبه برگزار می شود.


وزارت دفاع کره جنوبی امروز (سه شنبه) با انتشار بیانیه ای اعلام کرد چهلمین دور مذاکرات نظامی دو کره در سطح کارشناسان، روز پنجشنبه برگزار می شود.
به گزارش ایرنا از خبرگزاری یونهاپ، وزارت دفاع کره جنوبی در این بیانیه افزود: این نشست با پیشنهاد کره شمالی، راس ساعت 10 صبح روز پنجشنبه در منطقه 'تونگیلاک' واقع در شمال روستای مرزی 'پانمونجوم' برگزار می شود.
بر اساس این بیانیه قرار است دو طرف در این نشست در مورد موضوعات مهم بخش نظامی بیانیه پانمونجوم مانند برداشتن پست های نگهبانی در مرز و انجام تحقیقات مشترک برای بقایای سربازان مفقود شده در جنگ کره بحث و گفت و گو کنند.
در خبری دیگر در مورد تحولات شبه جزیره، مقام‌های آمریکایی امروز اعلام کردند، مقام‌های نظامی سازمان ملل روز جمعه گذشته در روستای مرزی پانمونجوم با همتایان کره شمالی خود دیدار کرده و به بررسی استرداد بقایای اجساد سربازان آمریکایی حاضر در جنگ دو کره پرداخته اند.
کره شمالی در ژوئیه سال جاری میلادی بقایای اجساد 55 سرباز آمریکایی را که در جریان جنگ دو کره کشته شده بودند به ایالات متحده تحویل داد.
در ادامه تحولات شبه جزیره همچنین قرار است 'مون جائه این' رییس جمهوری کره جنوبی در راس هیاتی 200 نفره هفته آینده با سفر به پیونگ یانگ، با 'کیم جونگ اون' رهبر کره شمالی دیدار کند.
مون قرار است در این سفر سه روزه به پیونگ یانگ که از روز سه شنبه آغاز خواهد شد، با 'کیم جونگ اون' رهبر کره شمالی دیدار کند.
'ایم جونگ-سوک' رئیس دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی روز گذشته به خبرنگاران گفت که پنج نماینده از احزاب حاکم و مخالف و رئیس مجمع ملی برای پیوستن به رئیس جمهوری در این سفر دعوت خواهند شد.
منابع نزدیک به دفتر ریاست جمهوری گفتند که رهبران تجاری نیز ممکن است در میان اعضای این هیات باشند.
کارشناسان معتقدند این اقدام در میان نارضایتی عمومی از سیاست های اقتصادی 'مون' به عنوان تلاشی برای بازگرداندن محبوبیت رو به افت او دیده می شود.
رئیس‌جمهوری کره‌جنوبی امروز نیز در جلسه کابینه از پیونگ‌یانگ و واشنگتن خواسته بود با اتخاذ 'تصمیمات جسورانه‌' مذاکرات شبه جزیره را از ‌بست دیپلماتیک خارج کنند.
او گفت: رهبران دو کشور باید تصمیمات جسورانه‌ای بگیرند تا دیپلماسی حرکت رو به جلو داشته باشد و پیونگ نیز به سمت امحای زرادخانه‌ هسته‌ای پیش برود.
اما در واشنگتن نیز سخنگوی کاخ سفید از دریافت نامه دوم 'کیم جونگ اون' رهبر کره شمالی به 'دونالد ترامپ' رئیس جمهوری آمریکا خبر داد و گفت: هدف اصلی آن برنامه ریزی درباره دیدار است که از قبل نسبت به تعیین زمان آن در حال برنامه ریزی هستیم.
سارا هاکابی سندرز گفت: این نامه گرم و مثبت بود و شواهدی از پیشرفت در برقراری روابط را نشان می دهد.


کد مطلب: 93794

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/93794/مذاکرات-نظامی-دو-کره

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir