کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

توله‌گرگ بزرگ نکنید

1 مهر 1397 ساعت 15:51

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان همدان از عدم وقوع حمله گرگ به انسان در همدان خبر داد و اعلام کرد: مردم توله‌گرگ‌ها را بزرگ نکنند و از هیبریدی کردن آنها خودداری کنند.


رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان همدان از عدم وقوع حمله گرگ به انسان در همدان خبر داد و اعلام کرد: مردم توله‌گرگ‌ها را بزرگ نکنند و از هیبریدی کردن آنها خودداری کنند.
بهاره نوری‌صفا در گفت‌وگو با ایسنا، بیان کرد: با توجه به فرارسیدن فصل سرما برای جلوگیری از هجوم  گرگ‌ها به داخل روستاها و حتی شهرها باید اقداماتی از سوی مردم و مسئولان انجام شود که از جمله آن پخش گوشت در فصل سرما برای حیوانات وحشی خارج از شهر است.
وی با اشاره به اینکه گرگ‌ها در همه فصول در حاشیه‌شهرها و روستاها حضور دارند، افزود: خطر حمله گرگ‌ها در همه فصول وجود دارد اما در فصل سرما به علت کمبود غذا هجوم این حیوانات پررنگ‌تر است.
نوری‌صفا ادامه داد: نکات امنیتی و تخصصی که مردم و مسئولان باید رعایت کنند، به بخشدارها و دهیارها اعلام شده و از آن طریق نیز به مردم اطلاع‌رسانی می‌شود.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان همدان به مردم توصیه کرد از ریختن زباله‌ها در حاشیه‌شهر و روستا خودداری کنند چرا که بوی تعفن ناشی از این زباله‌ها باعث جذب گرگ‌ها به سمت شهر و روستا خواهد شد.
نوری‌صفا بیان کرد: باید از رها کردن لاشه‌های دام‌ در حاشیه شهر و روستا خودداری کرد چرا که در فصل سرما با وجود مشکل کمبود غذا برای گرگ‌ها، آنها به سمت شهر و روستا هجوم می‌آورند و این موضوع می‌تواند امنیت ساکنان شهر و روستا را به خطر بیندازد.
وی تأکید کرد: نباید افراد کهنسال و خردسال برای نگهبانی و چوپانی گله به خارج و حاشیه شهر و روستا به ویژه در فصل زمستان و سرما روند چرا که در صورت حمله و هجوم حیوانات وحشی توان دفاع از خود و گله را ندارند و این موضوع می‌تواند به حادثه‌ای تلخ منجر شود .
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان همدان در ادامه تصریح کرد: به افراد توصیه می‌شود از خراب کردن لانه گرگ‌ها که بیشتر در حاشیه روستاها وجود دارد، خودداری کنند.
وی در پایان اظهار کرد: گرگ‌های وحشی از انسان می‌ترسند و کمتر دیده شده که به انسان حمله کنند بنابراین توصیه می‌شود مردم توله‌گرگ‌ها را بزرگ نکنند و از هیبریدی کردن آنها خودداری کنند چرا که گرگی که با انسان بزرگ شده دیگر ترسی از انسان ندارد و احتمال اینکه در آینده به انسان حمله کند بیشتر است.


کد مطلب: 94468

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/94468/توله-گرگ-بزرگ-نکنید

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir