کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

کواکبیان در همایش روز جهانی استاندارد:

سازمان ملی استاندارد باید به آخرین فن‌آوری‌های روز مجهز باشد

مردم کالای با کیفیت داشته باشند کالای خارجی نمی‌خرند

22 مهر 1397 ساعت 18:03

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: اگر کالا گران یا بی کیفیت باشد مردم تشویق نمی شوند تا کالای ایرانی بخرند. قانونش را در مجلس تصویب کردیم تا بر کیفیت کالای ایرانی افزوده شود.


نماینده مردم تهران در مجلس گفت: اگر کالا گران یا بی کیفیت باشد مردم تشویق نمی شوند تا کالای ایرانی بخرند. قانونش را در مجلس تصویب کردیم تا بر کیفیت کالای ایرانی افزوده شود.
مصطفی کواکبیان در همایش روز جهانی استاندارد که در سالن اجلاس سران برگزار شد، اظهار کرد: معتقدم آیه‌ای که خداوند می فرماید همه بشریت در خسران هستند به جز کسانی که عمل صالح انجام می دهند، بهترین آیه برای فهم استاندارد است.
وی ادامه داد: خداوند هر چیزی را استاندارد آفریده است و در سوره مبارکه سجده می‌فرماید: الذی احسن کل شیء خلقه و در سوره بقره خداوند می‌فرماید: انی جاعل فی‌الارض خلیفه یعنی ما جانشین خدا روی زمین هستیم اگر قرار است قائم مقام خدا روی زمین باشیم باید کار شایسته، احسن و همان کار استاندارد را انجام دهیم زیرا خداوند احسن الخالقین است.
دبیر کل حزب مردم‌سالاری سپس گفت: چون ایام ماه صفر است در روایات داریم که حضرت سیدالشهداء برای اصلاح جامعه انقلاب کرد و  باید گفت امام حسین (ع) برای استاندارد‌سازی جامعه قیام کرد، برای اینکه جامعه به سمت استاندارد پیش برود ریخته شدن خون خودش و اسارت خاندانش را به جان خرید.
نماینده مردم تهران در مجلس سپس تاکید کرد: استاندارد سازی در عرصه سیاسی هم بسیار ضرورت دارد تا آدم‌های شایسته و استاندارد بر سر کار بیایند. تا نمایندگان احزاب در مجلس با شجاعت بگویند به Cft رای داده‌ام یا نه یعنی براساس استانداردهای موجود باید انتخابات حزبی داشته باشیم و آنگاه شفافیت آرا معنا می‌شود.
کواکبیان گفت: سازمان ملی استاندارد در سالی که رهبری آن را حمایت از کالای ملی اعلام کردند، آمار بدهند که تا چه میزانی دولت و بخش خصوصی در راستای حمایت از کالای ایرانی استاندارد عمل کردند و برکیفیت کالاها افزوده‌اند؟
وی خاطرنشان کرد: اگر کالا گران یا بی کیفیت باشد مردم تشویق نمی‌شوند تا کالای ایرانی بخرند. قانونش را در مجلس تصویب کردیم تا بر کیفیت کالای ایرانی افزوده شود.
این نماینده مجلس ادامه داد: دولت هم در اینجا نقش دارد. اگر قرار باشد از بخش خصوصی حمایت کنیم اما دولت به وظیفه خود عمل نکند بخش خصوصی ممکن است انگیزه کافی برای ارائه کالای با کیفیت نداشته باشد و سازمان ملی استاندارد به شدت نظارت کافی داشته باشد.
وی افزود: در شرایط تحریم اقتصادی خیلی‌ها به دلیل نوسانات قیمت ارز  دچار مشکلات می‌شود، حتما همه باید به دولت کمک کنیم. باید ببینم ما به عنوان مسئول در راستای تحریم چه کردیم. یک بنده خدایی گفته بود مردم لنگ ببندند و نون خشک بخورند، مردم می‌گویند خود مسئولین چه قدر نان خشک می‌خورند؟
کواکبیان گفت: در شرایط تحریم اقتصادی لازم است تذکرات جدی سازمانی مثل سازمان استاندارد وجود داشته باشد، مردم اگر کالای با کیفیت داشته باشند به کالای خارجی روی نمی‌اورند.
وی ادامه داد: من معتقد هستم که حتما سازمان ملی استاندارد بیاید آخرین دستاوردهای فناوری‌های استانداردسازی را ارائه دهند. یک زمانی بلندگو، رادیو، تلوزیون و ویدیو حرام بود، الان شرایطی شده که باید با این نوآوری‌ها هماهنگ شویم.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید براینکه متاسفانه الان ما شعار انقلاب صنعتی چهارم را می‌شنویم اما عده‌ای همچنان در انقلاب صنعتی اول می‌خواهند درجا بزنند که باید در همه زمینه‌ها روز آمد باشیم.
این نماینده مجلس سپس خاطرنشان کرد: اگر استاندارد سازی کالاها خلاء قانونی دارد ما در مجلس آماده برطرف کردن آن هستیم.
 کواکبیان گفت: تصمیمات شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران سه قوه الان قابل احترام است، اما نباید دائمی باشد. باید قانون در مجلس تصویب شود. من فکر می‌کنم برخی‌ها می‌خواهند آن را تداوم ببخشند که این هم کار استانداردی نیست.
کواکبیان در پایان بایادآوری اینکه دیروز روز گرامیداشت حافظ بود گفت: می‌خواهم با شعری از آن شاعر گران سنگ که با این جلسه استاندارد هم مناسبت داشته باشد سخن خویش را به پایان ببرم؛ صلاح کار کجا و من خراب کجا/ ببین تفاوت ره از کجاست تا به کجا- دلم ز صومعه بگرفت خرقه سالوس / کجاست دیر مغان شراب ناب کجا
 


کد مطلب: 95757

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/95757/سازمان-ملی-استاندارد-باید-آخرین-فن-آوری-های-روز-مجهز-باشد

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir