; ?>; ?> مردم سالاری آنلاين - جوابیه وزارت کشور به اظهارات کرباسچی - نسخه قابل چاپ

کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

جوابیه وزارت کشور به اظهارات کرباسچی

27 آبان 1397 ساعت 13:43

دبیر کمیسیون ماده 10 احزاب به اظهارات اخیر دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی درخصوص حضور نیافتن استانداران در جلسات احزاب پاسخ داد و گفت: هیچ گونه دستور، مطلب و بخشنامه ای مبنی بر حضور نداشتن استانداران در جلسات احزاب از سوی وزیر کشور صادر نشده است.


دبیر کمیسیون ماده 10 احزاب به اظهارات اخیر دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی درخصوص حضور نیافتن استانداران در جلسات احزاب پاسخ داد و گفت: هیچ گونه دستور، مطلب و بخشنامه ای مبنی بر حضور نداشتن استانداران در جلسات احزاب از سوی وزیر کشور صادر نشده است.
به گزارش ایرنا، «غلامحسین کرباسچی» 20 آبان ماه 97 در بخشی از مصاحبه اختصاصی خود به ایرنا گفت: هم اکنون وزیر کشور به بسیاری استانداران دستور داده در جلسات حزبی شرکت نکنند مگر چنین چیزی وجود دارد؟ این نوع برخوردها در دنیا بی سابقه است.
وی افزود: در وضعیتی که وزیر کشور این برخورد را می کند و رییس جمهوری و دیگران هم به احزاب می گویند مدتی به مرخصی بروند، کار حزبی معنایی ندارد تا وقتی حاکمیت و دستگاه های مختلف نسبت به تحزب توجه و عنایت نداشته باشند تلاش حزبی بی تاثیر است
مرکز اطلاع رسانی و امور بین الملل وزارت کشوربا ارسال جوابیه ای به این بخش از مصاحبه کرباسچی واکنش نشان داد که متن کامل آن به این شرح است:
نظر به انتشار مطلبی با عنوان «کرباسچی: شرط موفقیت شهردار تهران، اجماع همگان است» در خبرگزاری ایرنا مورخ بیستم آبان ماه 1397 توضیحات مدیر کل دفتر امور سیاسی و دبیر کمیسیون ماده 10 احزاب در خصوص ادعای مطرح شده در گفت وگوی یاد شده به شرح ذیل ارائه می شود.
1-هیچ گونه دستور، مطلب و بخشنامه ای مبنی بر عدم حضور استانداران در جلسات احزاب ، از سوی وزیر کشور صادر نگردیده است و از ابتدای روی کار آمدن دولت تدبیر و امید، اقدامات این وزارتخانه همواره در راستای کمک به توسعه فعالیت احزاب در سطح کشور متمرکز بوده است که برخی از مهمترین اقدامات به شرح زیر قابل ذکر است: 
*تدوین و ابلاغ «منشور گفتگوی سیاسی»: باعنایت به سیاست های دولت تدبیر و امید مبنی بر توسعه فعالیت احزاب و لزوم بهره برداری از ظرفیت آنها در اداره امور کشور، «منشور گفتگوی سیاسی» از سوی این وزارتخانه تدوین و طی نامه شماره 200349 تاریخ 2/12/96 جهت اجرا به استانداران سراسر کشور ابلاغ شده است. هدف از ابلاغ منشور گفتگوی سیاسی شامل جلب مشارکت حداکثری دولت و ملت در اداره امور کشور و الزام استانداران و فرمانداران به تعامل با احزاب و انجمن های صنفی و سازمانهای مردم نهاد بوده است. همچنین با عنایت به تاکید وزیر محترم کشور، یکی از شاخص های ارزیابی عملکرد استانداران و فرمانداران، شامل نحوه تعامل آنها با احزاب و گروههای سیاسی است که به صورت مستمر از سوی معاونت سیاسی مورد ارزیابی قرار می گیرد.
*صدور پروانه فعالیت «خانه احزاب ایران»: بمنظور پاسخگویی به مطالبات احزاب و گرورهای سیاسی، پروانه فعالیت خانه احزاب ایران در دولت دوازدهم از سوی وزارت کشور صادر شده است و طبق پیگیری های انجام شده؛ تاکنون دفاتر خانه احزاب در بیش از 15 استان کشور تاسیس گردیده و در حال فعالیت است.
* احیای یارانه احزاب : به منظور حمایت از احزاب و گروه های سیاسی، اعتبارات یارانه احزاب در بودجه سال 1396 پیش بینی گردیده و مبلغ 20,000 میلیون ریال به عنوان یارانه احزاب به حساب «خانه احزاب ایران» واریز شده است. همچنین این اعتبارات برای سال 1397 به میزان 50,000 میلیون ریال و برای سال 1398 به میزان 100,000 میلیون ریال پیش بینی شده است.
2- درخصوص الزام احزاب به تطبیق وضعیت با قانون فعالیت احزاب و گروه های سیاسی مصوب 1395، همانگونه که مستحضرید قانون مذکور مصوب مجلس شورای اسلامی بوده و لازم الاجرا است. بر این اساس این وزارتخانه به عنوان مجری قانون و یکی از اعضای کمیسیون ماده 10 احزاب و گروههای سیاسی، موظف به اجرای تکالیف مقرر در قانون مذکور بوده است و اصلاح اساسنامه احزاب نیز در راستای تطبیق با قانون فوق الاشاره انجام شده است.
با عنایت به اقدامات فوق، وزارت کشور بیشترین توجه را به حمایت از توسعه فعالیت احزاب و گروههای سیاسی به ویژه در دولت دوزادهم داشته است. ابلاغ منشور گفتگوی سیاسی، راه اندازی خانه احزاب، احیای یارانه احزاب و الزام استانداران و فرمانداران به تعامل با احزاب و گروه های سیاسی از جمله اقداماتی است که در این زمینه اجرایی شده است.


کد مطلب: 97617

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/97617/جوابیه-وزارت-کشور-اظهارات-کرباسچی

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir