کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تهیه کننده "دستپخت" از مردم عذرخواهی کرد

30 آبان 1397 ساعت 17:12

در هفته ای که گذشت برنامه «دستپخت» به خاطر ادبیات بیانی که یکی از داورهای این برنامه در مقابل شرکت کننده داشت بسیارحاشیه ساز شد. «سید توحید حسینی» تهیه کننده و مجری این برنامه در گفتگو با ایرنا از مخاطبان دستپخت عذر خواهی کرد.


در هفته ای که گذشت برنامه «دستپخت» به خاطر ادبیات بیانی که یکی از داورهای این برنامه در مقابل شرکت کننده داشت بسیارحاشیه ساز شد. «سید توحید حسینی» تهیه کننده و مجری این برنامه در گفتگو با ایرنا از مخاطبان دستپخت عذر خواهی کرد.
ایرنا:داور رو به روی شرکت کننده قرار میگیرد و می گوید «قطعا اگر سطل زباله داشتم این غذا را منتقل می کردم به سطل زباله، لطفا از این به بعد این غذا را درست نکنید» و بعد چند بار کلمه افتضاح را تکرار می کند.سپس شما به عنوان مجری برنامه رو به شرکت کننده می گویید اگر غذایی را بلد نیستید 100 امتیاز بدهید تا این جملات را نشوید. آیا این گونه انتقاد کردن در رسانه ملی کار درستی است؟
حسینی: بگذارید در همین ابتدای مصاحبه از همه مخاطبانی که از بیان داور برنامه ما آزرده خاطر شدند عذر خواهی کنم، من از طرف تمام اعضای تیم تولید از شما عذر می خواهم، شاید اصلا نباید این قسمت از مسابقه پخش می شد اما این را در نظر داشته باشید ایرانی ها عادت کردیم به تعارف کردن و اگر کسی صریح حرفش را بزند اصلا نمی توانیم بپذیریم.

ایرنا: فکرش را کنید یک متخصص در حیطه اجرا رو به روی شما بیاستند و با ادبیات داور برنامه خودتان از اجرای شما انتقاد کند. آن لحظه چه حسی خواهید داشت؟
حسینی: من جدیت را دوست دارم، نمی گویم این شیوه بیان درست است تاکید می کنم که این نظر شخصی من است.

ایرنا: جدیت خوب است اما انتخاب کلمات در حیطه انتقاد بسیار امرمهمی است مخصوصا اگرقرار باشد این انتقاد از یک رسانه ملی به نام صدا وسیما پخش شود.این موضوع را قبول ندارید؟
حسینی: چرا این موضوع را کاملا قبول دارم اما درنظر داشته باشید در بیشتر برنامه هایی که در کشورهای خارجی به روی آنتن می روند و بی شباهت به برنامه دستپخت نیستند از همین نوع ادبیات استفاده می شود و مورد زیاد مهمی نیست.

ایرنا: آیا نباید برنامه هایی را که از روی یک مدل خارحی ساخته می شود را بومی سازی کرد؟
حسینی: چرا باید بومی سازی کرد، ما هم دستپخت را بومی سازی کرده ایم. اتفاقا همین بومی سازی باعث شده است که در برخی از موارد حتی دستپخت از مدل اصلی برنامه جلو تر هم باشد.

ایرنا: برای مثال در کدام موردها دستپخت جلو تر از مدل اصلی برنامه است؟
حسینی: ما به خاطر بومی سازی خیلی از ارزش ها را به برنامه اضافه کردیم که این موضوع باعث شده سطح برنامه از برنامه اصلی بالا تر برود برای مثال بحث اسراف نکردن یکی از شاخصه های ما برای امتیاز دادن به شرکت کننده ها است که این اسراف نکردن دقیقا مورد بومی سازی شده برنامه است.

ایرنا: آیا خانم شرکت کننده بعد از آن طرز انتقاد کردن داور ناراحتی خود را از نوع بیان انتقاد داور عنوان نکرد؟
حسینی: انقدر که در فضای مجازی به این قسمت از برنامه خرده گرفته شد در هنگام تصویر برداری مسابقه حساسیتی ایجاد نکرد چون داور قبل از اینکه اینگونه انتقاد کند می گوید اگر چیزی می گویم لطفا چند ثانیه درباره آن فکر کنید و بعد از ذهنتان خارج کنید و تاکید می کند بهتر است که او داور بدی شناخه شود ولی شرکت کننده راه درستی را انتخاب کند، مردم نمی دانند که این شرکت کننده از ابتدای سال همراه تیم ما است و اتفاقا باز فعلا هم در تیم حضور دارد. شرکت کننده های این برنامه می دانند که هر چه در دستپخت گفته می شود فقط به خاطر پیشرفت کردن آنها است و این را باور دارند.

ایرنا: بهتراست از روزنه دیگری هم به این ماجرا نگاه کرد، شاید یک مخاطب علاقمند به آشپزی، تصمیم گرفته باشد که دربرنامه شما شرکت کند اما با دیدن این قسمت از برنامه شما اعتماد به نفسش را از دست بدهد.
حسینی: چرا اینگونه به ماجرا نگاه نمی کنید که شاید یکی از مخاطبان علاقمند به آشپزی که این برنامه را دنبال می کند و ببیند که بعد از چندین جلسه همین شرکت کننده به خوبی پیشرفت کرده است و انرژی بگیرد.

ایرنا: این شرکت کننده ها چگونه انتخاب می شوند؟
حسینی: در ابتدا شرکت کننده از طریق سایت و راه های ارتباطی که معرفی شده است برای شرکت در این مسابقه ثبت نام می کند. بعد از گذراندن مرحله ثبت نام، با این شرکت کنندگان تماس گرفته می شود و از آنها دعوت می شود تا برای مصاحبه به دفتر بیایند بعد از اینکه آنها در مصاحبه قبول شدند و مراحل انتخابی را گذرانده و وارد مرحله مقدماتی می شوند، بعد هم مرحله مقدماتی، نیمه نهایی و در آخر مرحله نهایی را پشت سر می گذارند.

ایرنا: داوران چگونه انتخاب می شوند؟
حسینی: بیشتر این داوران جزو اساتید برتر در حیطه آشپزی هستند و هر کدام از آنها تجارب و علم بسیار بالایی در حیطه آشپزی دارند. این داوران هر کاری از دستشان بر بیاید می کنند تا شرکت کننده پیشرفت کند.

ایرنا: البته باید بازنگری در اجرا و داوری داشته باشید چون همانطور که دیدید مخاطبان تلویزیون چنین رفتاری با شرکت کننده را نمی پذیرند.
حسینی: ما تمام تلاشمان را به کار خواهیم گرفت که بهترین برنامه را به روی آنتن ببریم و سعی می کنیم با مخاطبان ارتباط بگیریم. انتقاد ها ما را قوی تر میکند.


کد مطلب: 97838

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/97838/تهیه-کننده-دستپخت-مردم-عذرخواهی

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir