کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رایزنی فشرده ترکیه و قطر برای آزادی ۴۸ ایرانی

17 مهر 1391 ساعت 12:58

وزیر امور خارجه با یادآوری رایزنی فشرده ترکیه و قطر با مخالفان اسد برای آزادی ۴۸ ایرانی، تصریح کرد: وزارت خارجه ایران تلاش همه جانبه‌ای را برای تحقق این مهم انجام می‌دهد.


علی اکبر صالحی در گفت‌وگو با خانه ملت، درباره اقدامات دستگاه وزارت خارجه ایران در پیگیری وضعیت اتباع ایران ربوده شده در سوریه، تصریح کرد: وزارت خارجه کشور به شدت و با تمام ظرفیت در تلاش برای آزاد‌سازی گروگان‌های ایرانی در سوریه است.
وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران افزود: دولت ترکیه و قطر نیز تلاش‌ها و رایزنی‌ها برای آزادی ۴۸ ایران ربوده شده در سوریه را انجام می‌دهند.
صالحی همچنین با بیان اینکه دولت سوریه نهایت همکاری با ایران برای آزادی گروگان‌ها را به عمل آورده است، یادآور شد: دولت اسد کمک‌های بسیاری را انجام داده تا در روند رهایی اتباع ایرانی در این کشور تسریع شود.
وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران اظهار امیدواری کرد که با تلاش‌های همه‌جانبه دستگاه دیپلماسی ایران هر‌چه سریع‌تر مقدمات رهایی شهروندان ایرانی فراهم شود.
۴۸ تن از زائران ایرانی که ۱۴ مرداد سال‌جاری در مسیر فرودگاه بین‌المللی دمشق از سوی افراد مسلح موسوم به ارتش آزاد سوریه ربوده شدند و چندی پیش با طرح خواست‌های جدید از سوی گروگان‌گیر‌ها، تهدید به اعدام شدند.
قطر به عنوان یکی از حامیان گروه های مخالف در سوریه شناخته می شود، برهمین اساس شیخ حامد بن جاسم، نخست وزیر قطر پس از گفت و گوی تلفنی با علی اکبر صالحی وزیر امور خارجه ایران گفت: ما آگاه هستیم که هر یک از طرف ها درخواست های خود را دارند اما یک اصل مقدماتی این است که زندانیان کشته نشوند.


کد مطلب: 9828

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/9828/رایزنی-فشرده-ترکیه-قطر-آزادی-۴۸-ایرانی

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir