کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

دبيركل حزب مردم سالاري در جمع اعضاي اتحاديه دانشجويان مستقل سراسر كشور در دانشگاه شريف:

وقتي رهبري از اژدهاي هفت سر فساد در اقتصاد سخن ميگويند به نوعي پولشويي را يادآور ميشوند

سپاه بودجه رسمي دارد و نيازي به پولشويي ندارد و منظور دكتر ظريف هم اين نبوده است

12 آذر 1397 ساعت 14:46

دکتر مصطفی کواکبیان نماینده مردم تهران در مجلس در جمع اعضاي اتحاديه دانشجویان مستقل سراسر كشور در دانشگاه صنعتی شریف با ذکر آیه ای از کلام الله مجید گفت: قل انما اعظکم بواحده ان تقوموا لله مثنی و فرادی ثم تتفکروا مابصاحبکم من جنه ان هو الا نذیر لکم بین یدی عذاب شدید)، بگو: من شما رابه یک پند، موعظه می کنم و آن اینکه ، فقط به خاطر خدا دو به دو یا تک تک قیام کنید. خداوند متعال به ما فرمان قیام در راه خود و حرکت در مسیر الهی را می دهد.


دکتر مصطفی کواکبیان نماینده مردم تهران در مجلس در جمع اعضاي اتحاديه دانشجویان مستقل سراسر كشور در دانشگاه صنعتی شریف  با ذکر آیه ای از کلام الله مجید گفت: قل انما اعظکم بواحده ان تقوموا لله مثنی و فرادی ثم تتفکروا مابصاحبکم من جنه ان هو الا نذیر لکم بین یدی عذاب شدید)، بگو: من شما رابه یک پند، موعظه می کنم و آن اینکه ، فقط به خاطر خدا دو به دو یا تک تک قیام کنید. خداوند متعال به ما فرمان قیام در راه خود و حرکت در مسیر الهی را می دهد.
وی افزود: امیدواریم دانشجویان و اعضای اتحادیه انجمن های اسلامی مستقل دانشجویان در راه رضای خدا گام برداشته و موفق باشند.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: به شخصه سعی کردم در مجلس شفاف باشم و هر طرح و لایحه ای که در خصوص شفافیت وجود داشته را امضا کرده ، و به ان رای بدهم و از این طرح ها در نطق ها و سخنرانی ها دفاع کنم.
دکتر کواکبیان تصریح کرد:‌ کشور اگر دمکراسی می خواهد پس دارای انتخابات است، چرا که لازمه دمکراسی انتخابات است. لازمه انتخابات رقابت انتخاباتی است و رقابت انتخاباتی باید در قالب احزاب انجام شود و وجود احزاب نيازمند شفافيت است.
رئيس فراکسیون دیپلماسی و منافع ملی مجلس شورای اسلامی افزود: اگر انتخابات در بستر احزاب پیش برود نمایندگان شفاف تر شده و مجبور به پاسخگویی خواهند شد، چرا که مجبور به حرکت در مسیر کلی حزبشان هستند و احزاب به مردم پاسخگویی دارند.
وی خاطرنشان کرد:برخی  نمایندگان از شفافیت می ترسند و از آن فرار می کنند که دو دلیل دارد، برخی از شورای نگهبان و رد صلاحیت به دلیل مواضعشان نگرانند و تعدادی هم نگران مردم و ریزش رای در حوزه انتخابیه به دلیل رای هایشان در مجلس هستند. به نظر من هر دو دسته اشتباه می کنند.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به روز مجلس گفت: یکی از ویژگی های بارز شهید مدرس شفافیت ایشان و بیان صریح مواضعشان بود. از ویژگی های برجسته دیگر ایشان می توان به ارتباط صمیمانه با مردم اشاره کرد، که به میان مردم رفته و مطالبات آن ها را در مورد مسائل کشور جویا می شدند.
دبیرکل حزب مردم سالاری گفت: دانشجو باید پیشرو باشد و در مسائل جامعه به عنوان الگویی فعال به مردم جهت دهد، تشکل ها به عنوان هسته های متفکر باید این وظیفه را به بهترین نحو انجام داده و با تشکیل جلسات در خصوص موضوعات روز جامعه چاره اندیشی کنند. دانشجو و قشر دانشگاهی نباید از جایی خط گرفته و مواضع دیگران را بازتاب دهد.
وی افزود: در خصوص اظهارات اخیر دکتر ظریف وزیر امور خارجه برداشت های بدی صورت گرفت و عده ای فکر کردند منظور ایشان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است، در حالی که هرگز اینطور نیست. سپاه نیازی به پولشویی ندارد چرا که منابع مالی سالم و بودجه رسمي  در اختیار دارد و در زمینه های مختلف فعال است.
دکتر کواکبیان تصریح کرد: پولشویی را کسانی انجام می دهند که فرار مالیاتی و راه های فساد را یاد گرفته اند و با قاچاق و دزدی به منافع ملی ضربه می زنند. وجود ۱۴هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی و ۱۵میلیارد دلار قاچاق کالا و ملياردها تومان قاچاق مواد مخدر نشان از حجم گسترده پولشویی در ايران است.
نائب رئيس مجمع نمایندگان تهران گفت: اینکه هر بار صحبت از پولشویی می کنیم بگویند ممکن است خارجی ها سو استفاده کنند حرف نادرستی است. مگر خارجی ها پولشویی ندارند؟ قطعا دارند و مگر خبر از وضعیت فعلی پولشویی در ایران ندارند؟ اتقاقا خیلی دقیق وضع را می دانند.
وی خاطر نشان کرد: اینکه باید با اژدهای هفت سر فساد در کشور مبارزه کنیم تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی است، بنابر این صحبت علنی از فساد ایرادی ندارد و مهم پرداختن به روش های از بین بردن آن است.
عضو هیئت رئیسه فراکسیون امید گفت: دولت الکترونیک یکی از راهکارهای مهم و ضروری ایجاد شفافیت و مبارزه با فساد است. البته مقاومت های فراوانی در برابر دولت الکرونیک وجود دارد که دلیل آن از بین رفتن امضاهای طلایی و امتیاز هایی است که افراد دارای پست و مقام در حال حاضر دارند.البته این موضوعات در طول ۴۰ سال گذشته ایجاد شده و محدود به این دولت نیست.
این نماینده مجلس افزود: زمانی فاضل خداداد ۱۲۳میلیارد تومان اختلاس کرد، بعد از آن به رقم ۳هزار میلیارد تومان رسیدیم و در موضوع بابک زنجانی ۱۱هزار میلیارد تومان مطرح شد و دستگاه قضا نیز هنوز برخورد قاطعی نکرده است. مه آفرید خسروی و فاضل خداداد اعدام شدند اما بابک زنجانی هنوز هست و می گویند درحال رسیدگی هستیم.
نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به اینکه شفافیت به روند حزبی شدن امور سیاسی کمک می کند، افزود: اگر می خواهیم کشور کاملا دمکراتیک و انتخاباتی باشد حتما باید در آن احزاب حرف اول و آخر را بزنند با این وجود اگر بخواهیم به سمت حزبی شدن حرکت کنیم شفافیت لازمه کار ماست و البته این خیلی بد است که یک عده ای در یک لیست انتخاباتی قرار بگیرند و وقتی وارد مجلس شدند اصلا به آن لیست توجه نداشته باشند .
وی با بیان اینکه بنده مخالف این هستم که در دانشگاه احزاب شعبه داشته باشند، گفت: اما هیچ اشکالی ندارد دانشجویی بیرون از دانشگاه در احزاب فعالیت کند اگر افراد در تحزب شکل بگیرند دیگر باید با مواضع آن حزب هم سو باشند در غیر این صورت اگر کسی وارد مجلس شود به هیچ وجه پاسخگو نخواهد بود و ضرورتی هم نمی بیند که شفاف عمل کند.
کواکبیان بیان کرد: از طرفی یک سری از نمایندگان نیز از مردم می ترسند مثلا آنها می گویند اگر مردم به خاطر مسائل بین المللی با CFT موافق باشد و ما در مخالفت با آن رای بدهیم دیگر به ما رای نخواهند داد.
کواکبیان با بیان اینکه نماینده ای که منطق مطالبات ملی را می فهمد براساس این منطق مطالبات ملی نیز رای می دهد اظهار کرد: شفافیت در مسائل مالی هم همین طور است مثلا حرفی را که ظریف زد مبنی براینکه ما باید با پولشویی مقابله کنیم معنیش این است که پولشویی وجود دارد ولی برخی ها این حرف را برنمی تابند.
وی با اشاره به اینکه یکی از مشکلات ما فساد اقتصادی سیستماتیک است افزود: دولت الکترونیک یکی از ابزارهای شفافیت است با این وجود هر چه قدر از سیستم های سنتی مالی دور شویم و به سمت ابزار دولت الکترونیک پیش برویم حتما شفافیت بهتر می شود.
نماینده مردم تهران در مجلس گفت: برخی ها با مدرنیزه کردن و یا الکترونیکی کردن حساب و کتاب ها در سیستم بانکی و ادارات هم مخالفند چون فکر می کنند اگر کارها به صورت دستی پیش برود راه برای خیلی از چپاول ها بسته می شود.
وی با بیان اینکه راهکار مقابله با پولشویی الکترونیکی کردن و نظارت قوی دستگاه های نظارتی است تصریح کرد: ما چند سال است قانون مبارزه با پولشویی را تصویب کردیم سوال این است چرا قوه قضاییه تا به حال اجرا نکرده است البته می گویند ما سند نداریم.
نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه نمی شود روی آفتاب گل مالید تصریح کرد: برخی ها عادت کرده اند با رانت رشد کنند و در واقع رانت را حق خود می دانند و می گویند باید باشد.
کواکبیان به انتشار فیش حقوقی 99 میلیون تومانی اشاره کرد و گفت: می گویند این حقوق شش ماهه است خب چرا این حقوق را هر ماهه پرداخت نکرده اند که در مورد آن حرف در آورند.
کواکبیان تصریح کرد: واقعیت این است که مجلس در راس امور نیست و من به آن نمره 11 و 12 می دهم تا الان قانون اساسی و شریعت اسلام دو خط قرمز شورای نگهبان بوده ولی امروز این خط قرمزها مانند مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی و یا مصوبات شورای عالی فضای مجازی و دیگر بخش ها زیاد شده اند البته ممکن است مصوبات شورای عالی قوای سه گانه نیز وسط بیایند.
وی در مورد عملکرد دیوان محاسبات نیز گفت: در همان اوایل کار مجلس که بحث فیش های نجومی مطرح شد بنده گفتم این دیوان محاسبات انگار خواب است که آقای لاریجانی گفت نه و موضوع توجیه شد البته بعدا گفتم دیوان خواب نبوده حتما بیهوش بوده است.
نماینده مردم تهران در مجلس افزود: بنده رنج می برم از اینکه روز به روز صلابت مجلس را کم کنیم و البته ممکن است مقصر خیلی ها باشند.کواکبیان افزود: ما اکثریت فراکسیونی هستیم نه اکثریت مجلس یعنی فراکسیون اصلاح طلب پرشمارترین عدد را دارد ولی ما با 120 نماینده نمی توانیم مصوبه ای را به سرانجام برسانیم مگر این که مستقلین و نمایندگان ولایی به کمک ما بیایند.
وی با بیان اینکه هر کس بگوید این مجلس، مجلس اصلاح طلبان است و یا اینکه دولت دولت اصلاح طلب است صددرصد اشتباه می کند، افزود: روحانی خودش می گوید من اصلاح طلب نیستم و ما نیز او را اصلاح طلب نمی دانیم در هر حال باید سطح توقع از نمایندگان اصلاح طلب کاهش یابد.
نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه ما به عنوان نمایندگان تهران باید نسبت به شهردار این شهر یک واکنش و احساسی داشته باشیم تصریح کرد: بنده آخوندی را برای ساماندهی پایتخت به مجلس کشاندم.
کواکبیان با اشاره به بحث های صورت گرفته در مورد CFT در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: احتمالا مصوبه کمیسیون امنیت ملی در این رابطه به صحن می رود و اگر در صحن اصرار شود كه چیزهایی كه گفتیم درست است باید مجمع تشخیص مصلحت نظام در موردشان تصمیم گیری کند.
وی افزود: بی تعارف می گویم اگر بالای 60 درصد مردم در انتخابات شرکت کنند حتما اصلاح طلبان پیروز خواهند شد ولی اگر مشارکت زیر 50 درصد باشد تضمینی در خصوص پیروزی اصلاح طلبان نمی دهم چون معتقدم 30 درصد مردم به خاطر تکلیف و انجام وظیفه در انتخابات حاضر ميشوند 30 درصد هم به هر دلیلی نمی آیند و همیشه 40 درصد باقی مانده تعیین کننده هستند با این وجود از این 40 درصد 10 درصد آرا متعلق به اصولگرایان و 30 درصد متعلق به اصلاح طلبان است. در هر حال این تحلیل من است پس نمی شود تضمین کرد مجلس به چه سمتی می رود.
نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه مجموعه فراکسیون ما باید بیشتر در بحث نظارت حرکت کند و بجنبد افزود: بنده در مورد استیضاح رحمانی فضلی دو سه بار اقدام کردم ولی نشد چون رئیس مجلس دخالت کرد که این موضوع به صحن علنی نیاید.
کواکبیان خاطر نشان کرد: یک وقت ما به همراه فراکسیون امید خدمت رئیس جمهور رفتیم که روحانی اولین گلایه را از من کرد که چرا در مجلس گفته ام من خجالت می کشم به دولتی رای داده ام که نمی تواند وضع معیشت را حل کند، در هر حال با این که رئیس جمهور از من ناراحت شده بود بنده گفتم ما وکیل المله هستیم و وکیل الدوله نیستیم در واقع ما نوکر مردم هستیم و نوکر دولت نیستیم.
 


کد مطلب: 98428

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/98428/وقتي-رهبري-اژدهاي-هفت-سر-فساد-اقتصاد-سخن-ميگويند-نوعي-پولشويي-يادآور-ميشوند

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir