کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ورود مجلس به انتصابات امنیتی خودروسازیها

20 آذر 1397 ساعت 16:22

عضو کمیته تحقیق و تفحص از شرکت‌های خودروسازی از ورود مجلس به موضوع انتصاب برخی چهره های امنیتی در هیات مدیره شرکت های خودروسازی خبر داد.


عضو کمیته تحقیق و تفحص از شرکت‌های خودروسازی از ورود مجلس به موضوع انتصاب برخی چهره های امنیتی در هیات مدیره شرکت های خودروسازی خبر داد.
به گزارش خبرگزاری مهر، سید حمیده زرآبادی در واکنش به رسانه ای شدن انتصاب چند تن از مدیران ارشد برخی از دستگاه های نظارتی در یکی از خودروسازان بزرگ کشور، گفت: قطعا در خصوص انتصابات در یکی از خودروسازان که اخیرا در رسانه ها منتشر شده، بررسی لازم صورت خواهد گرفت
وی با بیان اینکه موضوع انتصابات و مدیریت مجموعه خودروسازان در شرکت های تابعه یکی از محورهای اصلی تحقیق و تفحص از خودروسازان است، گفت: متاسفانه به دلیل عدم شفافیت در مدیریت خودروسازی کشور، از این دست انتصابات بسیار رخ داده است.
زرآبادی ضمن تصریح این موضوع که این انتصابات بیشتر براساس روابط انجام می شود تا شایسته سالاری، افزود: در دیگر شرکت های دولتی و نیمه دولتی نیز به دلیل عدم سازوکار شفاف همین موضوع وجود دارد.
وی در خصوص انتصاب برخی از اعضای دستگاه های نظارتی در خودروسازی گفت: این قبیل انتصابات باعث تعارض منافع می شود. به بیان دیگر فردی که باید وظیفه نظارتی خود را انجام دهد حالا بایستی بر اجرای خودش نظارت کند که این، مصداق تعارض منافع است.
عضو کمیته تحقیق و تفحص از شرکت‌های خودروسازی خاطر نشان کرد: نکته اینجا است که ما یک سیستم شفاف نداریم که همه اعضای هئیت مدیره شرکت های دولتی و نیمه دولتی از جمله خودروسازی ها را اعلام کند.
وی ضمن انتقاد از عملکرد کند دستگاه های نظارتی و قضائی گفت: در برخورد با چنین موضوعاتی حداقل یک سال طول می کشد تا دستگاه ها نظارتی پرونده را بررسی کنند که در این فاصله ممکن است فسادهای دیگری رخ دهد.
زرآبادی با بیان اینکه دستگاه های نظارتی سریع و قاطع عمل نمی کنند، تصریح کرد: ممکن است کسی به خاطر تخلف و جرمی از جایگاهی برداشته شود ولی هیچ وقت تنزل پیدا نمی کند بلکه پست بالاتری به او می دهند.


کد مطلب: 99000

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/99000/ورود-مجلس-انتصابات-امنیتی-خودروسازیها

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir