کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ناصرفریادشیران پیشکسوت فوتبال هشدار داد:

گسترش شبکه مافیایی فوتبال در ایران

دلالی، موجب برکناری مدیر برنامه های کی روش شد

25 آذر 1397 ساعت 18:12

دلالی قصه ناتمام فوتبال ایران است. آنجا که اخلاق و حرفه‌ای‌گری کنار می‌رود، پای دلالی وسط می‌آید. ناصر فریادشیران پیشکسوت فوتبال ایران ضمن انتقاد از اوضاع فوتبال کشور، برای اولین بار از وجود دلالی در بالاترین سطح تیم ملی فوتبال کشور پرده برداشت. او در گفت‌وگویی رادیویی ابراز داشت: دلال‌ها در تیم ملی فوتبال کشور هم حضور دارند. دلیل برکناری آقای "بامداد میرزایی" مدیر برنامه‌های آقای کی‌روش هم همین بود. این مساله را برای بار اول است که مطرح می‌کنم. هیچ‌کس دلیل محرومیت این فرد را نمی‌دانست.


دلالی قصه ناتمام فوتبال ایران است. آنجا که اخلاق و حرفه‌ای‌گری کنار می‌رود، پای دلالی وسط می‌آید. ناصر فریادشیران پیشکسوت فوتبال ایران ضمن انتقاد از اوضاع فوتبال کشور، برای اولین بار از وجود دلالی در بالاترین سطح تیم ملی فوتبال کشور پرده برداشت. او در گفت‌وگویی رادیویی ابراز داشت: دلال‌ها در تیم ملی فوتبال کشور هم حضور دارند. دلیل برکناری آقای "بامداد میرزایی" مدیر برنامه‌های آقای کی‌روش هم همین بود. این مساله را برای بار اول است که مطرح می‌کنم. هیچ‌کس دلیل محرومیت این فرد را نمی‌دانست. به گفته فریادشیران، کارلوس کی‌روش نیز با میرزایی همکاری‌هایی داشته است. او از دوپینگ برخی از مربیان تیم فوتبال هم پرده برداشت.
فریادشیران با اشاره به قطع همکاری خود‌ با کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال گفت: من با کمیته اخلاق دیگر همکاری ندارم. در زمانی که آقای علیپور حضور داشتند، عضو کمیته اخلاق بودم. اکنون دیگر با کمیته همکاری ندارم.
او در مورد فساد در فوتبال ایران ابراز داشت: زمانیکه آقای علیپور و آقای تاج در کمیته اخلاق حضور داشتند مبارزه خوبی با متخلفین فوتبال صورت می‌گرفت. با دلال‌ها و بازیکنان و مربیان و اندک خبرنگارانی که در این شغل شریف حضور دارند، به صورت جدی برخورد می‌شد. نمونه این برخوردها در تیم شهرداری تبریز را به یاد داریم. محرومیت‌هایی نیز برای خاطیان اعمال شد.
او ادامه داد: البته اساسنامه فوتبال کشور دارای ضعف‌هایی هست. محرومیت‌هایی که در رابطه با تبانی و تغییر نتایج صورت می‌گیرد باید جدی‌تر باشد. طبق اساسنامه فیفا و کنفدارسیون فوتبال آسیا باید به صورتی ویژه با خاطیان برخورد شود که متاسفانه در ایران اینگونه نیست. برخوردها به گونه‌ای است که اگر مربی درلیگ برتر دچار خطایی می‌شد، او را به لیگ یک می‌فرستاند تا فعالیت کند. نمونه این موارد را در فوتبال می‌توان دید که بعد از مدتی این افراد به فعالیت فوتبالی خود باز می‌گشتند.
این کارشناس فوتبال تصریح کرد: من صراحتا می‌گویم که 40 درصد فوتبال کشور به فساد آلوده است و هر روز هم این فساد بیشتر می‌شود. فوتبال کشور دچار نوعی طاعون شده است. ولی شاهد برخوردهای ملایمی با این فسادها هستیم.
وی در مورد فعالیت‌های مشکوک مدارس فوتبال ابراز کرد: این فساد در مدارس فوتبال هم وجود دارد. متاسفانه شاهد هستیم که در این مدارس کارت‌خوانی برای دریافت پول‌های غیر معمول تعبیه شده است! متولیان باشگاه می‌گویند که ما لباس ورزشی نداریم! اصلا به چنین مدارس و باشگاه‌هایی نباید اجازه فعالیت بدهند. برخی از مربیان آنقدر بی‌حیا شده‌اند که عملا در حال دلالی هستند. مربیانی را در لیگ برتر می‌شناسم که وقتی تیم‌شان عوض می‌شود شش بازیکن خود را همراه با خود می‌برد و راحت ادامه کار می‌دهد. بحث فساد در فوتبال واقعا گسترده شده است.
او تصریح کرد: رسانه‌های کشور باید بیشتر به این موضوعات بپردازند. بحث فساد گسترده و جدی شده است. شخصا پرونده‌هایی را بررسی می‌کردم که باعث تاسف و تاثر بود. در پرونده‌ای دیدم که یک مربی قبل بازی با تیم حریف، برای بهترین بازیکن تیم مقابل نقشه می‌کشید و می‌گفت این بازیکن نباید به بازی بعدی برسد. به همین جهت در زمین بازی آنچنان او را هدف قرار می‌دادند که مصدوم می‌شد و به بازی بعدی نمی‌رسید. یا دروازه‌بانی بود که به عمد گل می‌خورد و مدافعی که به عمد توپ را رد می‌کرد تا گل بخورند. این مسایل در شبکه مافیای فوتبال دنبال و توسط افراد دیگر نیز اجرا می‎شود. از طرفی محرومیت‌ها به گونه‌ای است که وقتی فردی را محروم می‌کنند، به آسانی از مسیر دیگر وارد فوتبال کشور می‌شود. امیدوارم با اقتدار، این مشکلات حل و فصل شود.
سرمربی سابق تیم نفت تهران ابراز داشت: چند مدت پیش آقای مایلی کهن در مورد داوری صحبت کرد و گریه کرد. کلیپ او را آوردند و متاسفانه او را تمسخر کردند. واقعا این چه رفتاری است؟
وی ادامه داد: ما مربی‌هایی داریم که با آمپول دوپنیگ می‌کنند. فسادی که در فوتبال است آنقدر گسترده است که آدم‌های سالم هم از صحنه فوتبال در حال خروج هستند.
او گفت: البته افرادی هم در فوتبال ایران یافت می‌شوند که تحصیلکرده و با اخلاق و دارای توانایی‌هایی هستند. آدم‌های باشرفی هم یافت می‌شوند که در فوتبال ایران مشغول دلالی هستند. آنها به صورت قانونی و از راهکارهای مناسب، فوتبالیست‌های مناسب را به کشور وارد می‌کنند. همه دلال‌ها فاسد نیستند. اما عده‌ای هستند که در نتایج بازی‌ها و زد و بندها شریک‌اند. حتی خبرنگاری که دارای رسانه‌ای مشخص است و قلم خود را فروخته است؛ این فرد نباید اصلا به ورزشگاه‌ها وارد شود.
فریادشیران ادامه داد: این دلال‌ها در تیم ملی فوتبال هم حضور دارند. برکناری آقای "بامداد میرزایی" مدیر برنامه‌های آقای کارلوس کی‌روش به همین خاطر بود. این مساله را من برای بار اول است که مطرح می‌کنم. هیچ‌کس دلیل محرومیت این فرد را نمی‌دانست.
او ادامه داد: در راس فدراسیون فوتبال و فوتبال کشور، فردی وجود داشت که دلالی می‌کرد. وقتی در تیم ملی کشور چنین اتفاق رخ می‌دهد واقعا اوضاع در مدارس فوتبال باید چگونه باشد؟ اوضاع در فوتبال کشور خوب نیست. انتخاب‌ها در تیم ملی "بو دار" است. هر کسی می‌تواند به راحتی وارد تیم فوتبال شود و کار کند. آقای میرزایی اکنون در فرانسه به سر می‌برند. شخصا حاضرم با ایشان و آقای کی‌روش مناظره کنم. از قضا آقای کی‌روش نیز همکار و شریک آقای میرزایی بوده‌اند.       
 


کد مطلب: 99305

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/99305/گسترش-شبکه-مافیایی-فوتبال-ایران

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir