کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

یزد بی‌شهردار می‌چرخد

5 دی 1397 ساعت 15:38

رییس کمیسیون بودجه شورای اسلامی شهر یزد گفت: بودجه سال 97 شهرداری بدون شهردار در حال گذر است و نمی‌توان گزارش دقیق در این مورد به مردم ارائه کرد.



رییس کمیسیون بودجه شورای اسلامی شهر یزد گفت: بودجه سال 97 شهرداری بدون شهردار در حال گذر است و نمی‌توان گزارش دقیق در این مورد به مردم ارائه کرد.
به گزارش ایسنا، ونوس عامری در جلسه علنی شورای اسلامی شهر که با حضور اکثر اعضای شورا برگزار شد، با طرح این سئوال که عدم ابلاغ حکم شهردار جدید تا کی ادامه خواهد داشت، اظهار کرد: نزدیک به 50 روز است که شورای شهر شهردار جدید را انتخاب و به وزارت کشور معرفی کرده است و سعی داشته بر اساس قانون هرگونه همکاری را با وزیر کشور در راستای توسعه بیش از پیش انجام دهد.
وی با بیان این که همه مسئولان از بالا تا پایین پایبند قانون باشند، افزود: تمام طرح‌های توسعه‌ای و اقشار مختلف مردم یزد در بلاتکلیفی قرار دارند و این معطلی آسیب‌های جدی به یزد می‌زند.
رییس کمیسیون بودجه شورای اسلامی شهر یزد گفت: موافقت با استعفای جمالی نژاد شهردار اسبق یزد کمال احترام به نظر وزارت کشور و شخص رحمانی فضلی بود و در مقابل انتظار داریم وزارت کشور به نظر مردم شهر و اعضای شورای اسلامی یزد احترام گذاشته و بیش از این مردم دارالعباده را در بلاتکلیفی قرار ندهد.
عامری، انتخاب مجتبی فرهمند را انتخاب تمام مردم یزد دانست و بیان کرد: این بی توجهی توهین به نظر مردم یزد است.
وی با بیان این که بودجه سال 97 شهرداری یزد بدون شهردار در حال گذراست و نمی‌توان گزارش دقیق به مردم ارائه کرد، تصریح کرد: طرح تفصیلی شهر یزد در شهریور 96 ابلاغ شده است و  در این طرح انواع کاربری‌ها وجود دارد.
وی با اشاره به ضرورت مشارکت نهادهای مختلف اجرایی استان در اجرای طرح تفصیلی یزد، افزود: متأسفانه تاکنون 18 ماه از فرصت ابلاغ طرح تفصیلی گذشته و تا پایان امسال برای ابلاغ این مهم فرصت باقی است. مردم باید تکلیف خود را در طرح تفصیلی بداند و مسئولان باید با مشارکت جدی در اجرا و ابلاغ طرح تفصیلی، مردم را از بلاتکلیفی در این حوزه رها کنند.
عامری خطاب به مسئولان و شهروندان تأکید کرد: تا پایان اسفندماه امسال اگر برای تعیین و تکلیف طرح تفصیلی اقدام نشود نمی‌توان از شورای شهر و شهرداری گلایه داشت.
نایب رییس شورای اسلامی شهر یزد نیز با اشاره به ضروت تسریع در ابلاغ حکم شهردار جدید یزد گفت: تأخیر در ابلاغ حکم شهردار جدید یزد بی احترامی به نظر مردم دارالعباده است.
مرتضی شایق با اشاره به ضرورت ابلاغ حکم  شهردار جدید یزد، اظهار کرد: مجتبی فرهمند یکی از ظرفیت های متخصص و بومی یزد است که به انتخاب اعضای شورای اسلامی برای سکان داری دارالعباده انتخاب شده و باید هرچه سریعتر نسبت به تعیین و تکلیف این مهم اقدام شود.
نایب رییس شورای اسلامی شهر یزد با انتقاد جدی از بی‌تدبیری در ابلاغ حکم شهردار جدید یزد، گفت: اگر این کم کاری توسط وزارت کشور ادامه داشته باشد من به نمایندگی از مردم، شورا را ترک و تا تعیین و تکلیف نهایی این مهم در جلسات شورا شرکت نخواهم کرد.
این مسئول در ادامه به ریاست شورای اسلامی شهر یزد پیشنهاد کرد، جلسات شورای شهر یزد تا تعیین و ابلاغ حکم شهردار جدید تعطیل شود.
شایق خطاب به بزرگان و نامداران یزدی تصریح کرد: این اقدام وزرات کشور که  گذشت 40 روز هنوز نسب به ابلاغ حکم شهردار یزد اقدام نشده، بی‌احترامی به نظر و انتخاب مردم دارالعباده است.
این مسول با بیان این که متأسفانه ما در استان شاهد ورود مدیران غیربومی هستیم و نتوانستیم آن طور که باید و شاید نسبت به تربیت مدیران متخصص بومی اقدام کنیم، خاطرنشان کرد: مردم و افراد نامی یزد باید فارخ از هرگونه نزاع‌های داخلی همدیگر را برای رسیدن به درجات بالای مدیریتی استان و کشور حمایت و تقویت کنند.
 


کد مطلب: 99903

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/99903/یزد-بی-شهردار-می-چرخد

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir