سه شنبه ۲۳ اسفند ۱۴۰۱

اخبار کوتاه

پرونده کسری نوری به دادگستری فارس
عودت داده شد

مدیر روابط عمومی دیوان عالی کشور گفت: پرونده کسری نوری به محاکم دادگستری استان فارس عودت داده شد. به گزارش ایسنا، امیر هاشمی در توییتر نوشت: حسب فرمان عفو مقام معظم رهبری و دستور ریاست محترم قوه قضاییه پرونده اختلاف در صلاحیت متهم آقای کسری نوری که مشمول عفو مذکور شده است، به صورت خارج از نوبت رسیدگی و در اسرع وقت جهت ادامه مراحل قانونی به محاکم دادگستری استان فارس عودت داده شد.

درخواست وزارت اطلاعات از مردم
برای همکاری در شناسایی ماموران موساد

وزارت اطلاعات در پیامکی از مردم خواست در شناسایی ماموران موساد با این وزارتخانه همکاری کنند.
به گزارش ایسنا، متن پیامک ستاد خبری وزارت اطلاعات به این شرح است: هموطن. یکی از مهمترین شگردهای موساد در انجام عملیات های تروریستی، سوء استفاده از ضعف آگاهی مردم است.اگر کسی با کلاه، ماسک، دستکش، گریم و ... به شما مراجعه و درخواست سیم کارت بدون نام یا اجاره کوتاه مدت مسکن نمود، به او به عنوان عامل عملیات تروریستی موساد مشکوک شده و در اسرع وقت به ۱۱۳ اطلاع رسانی نمایید.

پیام ارتش به مناسبت روز بزرگداشت شهدا

همزمان با 22 اسفند روز بزرگداشت شهدا، روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران پیامی صادر و در آن، شهادت را بالاترین فضیلت الهی و شهدا را پاک ترین بندگان خدا دانست.
به گزارش روابط عمومی ارتش، در این پیام آمده است:
نام‌گذاری ۲۲ اسفند ماه به‌عنوان «روز بزرگداشت شهدا»، افتخاری بی بدیل برای گرامیداشت الگوهای ایثار و استقامت، شجاعت و تبیین و ترویج فرهنگ والای ایثار و شهادت و یادآوری این مطلب است که استقلال، اقتدار و عزت امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نتیجه ایثار و از خودگذشتگی شهیدان والامقام و صبر خانواده های معظم آنهاست. امروز و در حالی که کشور و نظام جمهوری اسلامی ایران علمدار مقاومت و سلطه ستیزی در منطقه و جهان است؛ بُن‌مایه ایستادگی و مقاومت خود را از خون پاک شهدایی می‌گیرد که در طول تاریخ در مقابل ظلم و زور سر خم نکرده و از جان خود گذشتند اما از آرمان هایشان نه.
بدون شک ما امروز امنیت کشور را مرهون مجاهدت و جانفشانی شهیدانی هستیم که با بذل جان خود در راه دفاع از اسلام و حراست از مرزهای کشور، به عالی‌ترین مقام و درجه نزد خدای خود دست یافتند و بی گمان حقی بس عظیم بر گردن ما دارند. ملت بصیر و قدرشناس ما نیز به خوبی می دانند که شهدا در راه زنده نگه داشتن اسلام و برپایی انقلاب و ایران سرافراز، تا آخرین قطره خون پاکشان، مردانه ایستادند و استقلال، آزادی و حیات عزتمندانه را برای کشور و ملت به ارمغان آورده، به دشمنان نشان دادند در جایی که به کشورشان تجاوز و یا به اعتقادات و ارزش‌های اسلامی آنها بی‌احترامی شود، حاضرهستند از والاترین و شیرین‌ترین سرمایه خود یعنی جانشان بگذرند ولی یک قدم از آرمان و اهداف‌شان کوتاه نیایند.

تأیید حکم اعدام قاتل مأمور انتظامی


معاون دادستان مرکز لرستان از تائید حکم اعدام قاتل مأمور انتظامی سرگرد شهید رحمان پوردهقان خبر داد. علی علیپور بیست و دوم اسفندماه اظهار کرد: در پی شهادت سرگرد «رحمان پوردهقان» در آذرماه ۱۴۰۰ توسط شخصی به هویت معلوم به وسیله سلاح جنگی، پس از طی مراحل قانونی از طریق مراجع قضایی و تأیید دیوان عالی کل کشور حکم وی تأیید و به زودی اجرا خواهد شد.
وی افزود: از اتهامات این فرد مباشرت در قتل عمدی شهید رحمان پوردهقان از پرسنل انتظامی شهرستان خرم‌آباد، اخلال در نظم عمومی از طریق ایجاد درگیری و تیراندازی با سلاح جنگی، حمل و نگهداری سلاح جنگی و مهمات، قدرت‌نمایی با سلاح گرم جنگی، تخریب عمدی خودرو پلیس، شرکت در منازعه دسته جمعی منجر به صدمه بدنی عمدی بوده است. علیپور خاطرنشان کرد: این حکم که تمامی مراحل قانونی خود را طی کرده به زودی اجرا خواهد شد.